Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooney schreef:Ik schrik er persoonlijk best van hoeveel mensen zeggen dat ze ook zo zouden reageren. Helemaal nadat TS vertelt dat ze aangaf geen hulp nodig te hebben.
Ik ben niet dol op asociaal langs scheurende mensen (in auto's, op fietsen, te paard, maakt niet uit), maar dat vind ik vele malen minder eng dan iemand die mijn pony naar het hoofd grijpt met de houding 'dat los ik wel even op' en niet reageert op feedback van de ruiter/eigenaar.
Ineke2 schreef:Vind het allemaal niet zo schokkend. Had je het niet gewild dan had je duidelijk rechtstreeks moeten zeggen dat ze je pony niet vast moesten / hoefden te houden.
Het was allemaal goed bedoeld dus haal je schouders op en laat het gaan.
Ineke2 schreef:Vind het allemaal niet zo schokkend. Had je het niet gewild dan had je duidelijk rechtstreeks moeten zeggen dat ze je pony niet vast moesten / hoefden te houden.
Het was allemaal goed bedoeld dus haal je schouders op en laat het gaan.
En geef zelf ook aan dat ik het goed bedoeld was. Ik ben vooral benieuwd wat de norm is onder de menners, hier ben ik namelijk niet echt mee bekend.dromertje2 schreef:Je zegt zelf dat je paard niet rustig was, mensen zijn niet helderziend en weten niet dat je paard niets gaat doen of misschien vonden de mensen dat je het niet onder controle had. t kan best zijn dat je nu denkt van wel of dat je het anders liet uitschijnen op het moment zelf.
Zou ik dat doen, waarschijnlijk niet maar meer om zelfbehoud dan maar t was met goede bedoelingen.
neline11 schreef:Blijkbaar ben ik de enige, maar ik zou het super vinden als iemand dat bij mij zou doen. En ja, ook ongevraagd. Mijn paard is vaak net wat dapperder als er iemand naast staat.
janouk schreef:....en nog even toelichting over het vasthouden aan het bakstuk. Voor menners niet heel raar, want bij het tuig opleggen van een tweespan of meerspan, gaat alleen de buiten leidsel vast aan het bit van het paard. De binnenleidsel blijft los. En gaat pas vast als het paard is ingespannen, de binnenleidsel gaat namelijk vast aan het bit van de buurman. Als ik het tweespan vasthoud, houd ik ze ook allebei vast aan het bakstuk, totdat de koetsier de leidsels vheeft gekruisd en vast heeft gezet.
Dus voor mij niet zo raar.
Mooblie schreef:Ik begrijp echt dat het met de beste intentie was. Ik heb wel aangegeven aan de groom, toen ze al kwam aanlopen, dat het wel goed ging en dat de pony bekend is met aanspanningen. Haar reactie was "We willen jullie wel heel houden". Ik lees dat ik de volgende keer dus best wat duidelijker mag zijn
Polly schreef:Ik schrik eigenijk vooral van alle mensen die aangeven dat hun paard stijl overeind zou gaan als iemand het hoofdstel pakt, volgens mij gaat er dan iets mis in de opvoeding.
Polly schreef:Ik vind het wel een nette actie
Ik schrik eigenijk vooral van alle mensen die aangeven dat hun paard stijl overeind zou gaan als iemand het hoofdstel pakt, volgens mij gaat er dan iets mis in de opvoeding.