Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:33

Zo wat een knappie, ziet er erg goed uit, lekker zo doorgaan :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:48

Dank je wel!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:59

Wat ziet het er al fijn ontspannen uit Murosch, lekker zo doorgaan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 08:58

Dank je wel, fijn om te lezen dat het zo ontspannen lijkt, want zo voelt het ook echt aan. Zaterdag pak ik haar even weer, ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:12

Ziet er heerlijk ontspannen en makkelijk uit, fijn zo'n karakter!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:23

Joolien schreef:
Ja ik weet dat het topic er is, maar dat wil toch niet zeggen dat ik hier niet mag reageren of er iets over mag zeggen?

Persoonlijk zou ik ook absoluut niet op een 2 jarige gaan zitten hoor, ik snap echt absoluut niet waarom je dat zou willen. Lijkt me sterk dat dat lichaam al uitgegroeid is en een vrouw kan dragen van boven de 50kg. Lekker laten staan tot ze min. 3,5 zijn en erop als ze 4 zijn. Maar goed, ieder zijn ding.

Je hebt wel een brave twenter Murosch <3

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:25

Lizzyy schreef:
Joolien schreef:
Ja ik weet dat het topic er is, maar dat wil toch niet zeggen dat ik hier niet mag reageren of er iets over mag zeggen?

Persoonlijk zou ik ook absoluut niet op een 2 jarige gaan zitten hoor, ik snap echt absoluut niet waarom je dat zou willen. Lijkt me sterk dat dat lichaam al uitgegroeid is en een vrouw kan dragen van boven de 50kg. Lekker laten staan tot ze min. 3,5 zijn en erop als ze 4 zijn. Maar goed, ieder zijn ding.

Veronia is 3 dus geen twenter. :+

Ziet er fijn uit murosch!
Blijf veronia een heel knap paard vinden. :j
Leuk om te zien dat je zo lekker met haar bezig bent.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:27

Dank je Elisa2!

En Lizzy dank je, het is een hele brave twenter van 2 jaar en 361 dagen oud om precies te zijn inderdaad!

Dank je Renske, leuk om te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:28

Renske_W schreef:
Lizzyy schreef:

Veronia is 3 dus geen twenter. :+

Ziet er fijn uit murosch!
Blijf veronia een heel knap paard vinden. :j
Leuk om te zien dat je zo lekker met haar bezig bent.

Ze wordt officieel volgende week pas 3, dus ja, ze is nog een twenter :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:31

Joolien schreef:
Het ziet er goed uit hoor, al vind ik haar persoonlijk nog te jong en te jong ogen. Wat is dat toch met bokkers die perse voor de 3e verjaardag op een paard willen gaan zitten? ;)

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Wees zuinig, en zet haar lekker nog even terug.
Er is zat nog niet volgroeid.

Wel wil ik erbij zeggen dat ik vind dat je het ontzettend ontspannen oppakt.
Dit zou ik zeker zo doorzetten, als ze ruim de 3 gepasseerd is naar mijn mening.

Maar duizend mensen, duizend wensen.
Jouw keus. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:39

Beter als 3 jarige rustig zo oppakken en daarna wellicht nog lekker een groeipauze van een half jaar inlassen dan als 4 jarige veel te snel gaan. Imo valt of staat alles met de manier van belasten en niet zozeer met de belasting zelf. {dus opbouw en sterker maken van banden, pezen en spieren} niets forceren is het devies.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:41

Wat een mooie merrie <3 Wilde al vragen wat voor ras het was, maar een Groninger dus.
Ik vind het er fijn en ontspannen uitzien, (rustig) zo doorgaan zou ik zeggen +:)+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:40

Leuk paard, ook de juiste kleur - vos met bles en lichte manen ;)

Ik vind haar wel erg zwabberig ogen, weinig balans en coördinatie, erg op de voorhand. Dat is deels een kwestie van conformatie, er zijn paarden van die leeftijd die door hun functionele bouw beter in balans lopen. Maar los van de bouw zit er momenteel te weinig spier op om de bewegingen te stabiliseren met een ruiter erop. Dan loop je het gevaar dat ze een verkeerd bewegingspatroon gaat ontwikkelen.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen nog even te wachten met rijden tot ze meer body heeft. En daarbij ga ik niet af op de leeftijd (hoewel ze inderdaad wel erg jong is) maar op wat ik op de foto's zie. Maar als je ervoor kiest haar toch nu al in te rijden, dan zou ik het rijden heel kort houden (max. 10 min.), voornamelijk stapwerk doen en niet vaker rijden dan 1-2 x per week. En haar daarnaast vooral opbouwen door middel van grondwerk, lange lijnen, vrijlopen, mee naast de fiets etc. En lekker veel op de wei.

Hoe dan ook, veel succes met deze leuke merrie, ze is zo te zien een echte knuffel!

LHS_80Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:57

Wat een leuke brave merrie heb je, ze lijkt het ook erg leuk te vinden zo bezig te zijn. Ik wens je heel veel plezier met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:20

Elisa2 schreef:
Beter als 3 jarige rustig zo oppakken en daarna wellicht nog lekker een groeipauze van een half jaar inlassen dan als 4 jarige veel te snel gaan.

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hier wordt toch op een 2 jarige gereden die zeker toen ze er een maand geleden op gingen zitten nog lang geen 3 was? Ik zou liever een 4 jarige rustig oppakken dan op een 3 of 2 jarige veel te snel te gaan, maar ik zie dat dat in jouw vergelijking geen optie is. ;)

@ TS: wat lijkt ze op haar moeder, zowel qua houding en beweging onder het zadel als haar ruggebruik, bijna een kloon. Het lijkt me nog heel lastig om hier een goed passend zadel op te vinden, want deze boom lijkt op de foto's naar voren omlaag te lopen ipv horizontaal, of je moet een zadel met een extreem hoge lepel achter hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:26

Ik vind haar blonde manen zo prachtig. <3
Als je het leuk vindt, kom ik van de zomer een keertje foto's maken van jullie als combinatie.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:09

Het is ineens een echt paard aan het worden Claudia :D Lekker op jullie eigen tempo aan de slag, helemaal goed toch!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:34

Askja thanks, ik ben ook dol op die kleur :)

Zwiebelen en zwabberen doet ze eigenlijk (totaal) niet, loopt verbazingwekkend stabiel in het rond, maar bedenk ook dat dit de derde keer was dat er iemand in beweging op zat natuurlijk en de eerste keer dat ze helemaal los rondstuurde. Ik vind dat ze dat supernetjes doet! In het verleden wel ervaring gehad met paarden die veel zwiebeliger waren in dat opzicht. Ik zit er dit jaar zeker niet vaker op dan 1 tot 2 keer per week, waarbij er heus ook weken zullen zijn dat er niks gebeurt. Ze staat verder hele dagen lekker buiten en straks het land op.

xyzutu2 tja, ik vind haar zeker geen kloon van haar moeder. In sommige dingen wel, maar in heel veel dingen niet. Het is een heel ander dier.

vhGoedeLeven ah dat zou ik superleuk vinden! Wat lief!

Amanda, dank je wel, dat doen we ook zeker, komt helemaal goed :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:21

Elisa2 schreef:
Beter als 3 jarige rustig zo oppakken en daarna wellicht nog lekker een groeipauze van een half jaar inlassen dan als 4 jarige veel te snel gaan. Imo valt of staat alles met de manier van belasten en niet zozeer met de belasting zelf. {dus opbouw en sterker maken van banden, pezen en spieren} niets forceren is het devies.

Je weet dat er ook een optie is om de 4 jarige rustig op te pakken he? :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:34

Alles kan natuurlijk, maar dit is zoals wij het doen. :)

Gisteren ben ik voor de laatste keer op mijn twenter van 2 jaar en 363 dagen gestapt. Volgende week zadel ik een driejarige op.

Ze deed het weer erg braaf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:14

Loopt ze nou onregelmatig in draf?
Of vertekend het beeld zo?

Ziet er relaxt ui5.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:37

Nee die loopt achter niet ok.. ik heb meegekregen en ik weet dat je er niet op aangesproken wil worden maar ik vind ook dat je er erg vroeg op gaat, daarbij, was je nou een poppetje had ik er nog minder moeite mee , maar die jonge dingen zijn nog zo bloot op de rug. Doe er maar voorzichtig mee

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:41

Jolliegirl schreef:
Loopt ze nou onregelmatig in draf?
Of vertekend het beeld zo?

Ziet er relaxt ui5.

Zag het ook :o Achter idd Maar ook weer een zadel wat niet goed ligt!

Ziet er wel heel ontspannen en vol vertrouwen uit!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:57

Oef wat een puppy nog zeg, even los van de leeftijd, maar echt ook in het uiterlijk. Ik mis echt de bespiering/body om jou goed te kunnen dragen. En misschienis dat ook wel wat je ziet op het filmpje. Ze lijkt niet mee te kunnen komen.

Ze is heel braaf dat wel. Ik zou dr persoonlijk uitbunding bedanken voor haar braafheid onder het zadel en haar eerst nog een jaartje vanaf de grond wat meer lichaamswijsheid en kracht bijbrengen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:43

Nee hij is niet rad achter... Daar zou ik even naar laten kijken