Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:56

Knap dat je Z1 rijdt met een haf.
Op foto 1 en 2 vind ik je paard wel heel erg op de voorhand hangen. Eens je zijn achterhand aan het werk krijgt gaat het er veel beter uitzien.
Stang weglaten lijkt me ook wel een goed idee, ik zie er de meerwaarde niet zo van.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:02

Knap zeg, Z1!! Top!

Persoonlijk vind ik het geen fijn beeld. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen, maar je paard lijkt niet erg happy. Ze lijk wat hangerig, sloom, niet happy, alsof het haar allemaal erg veel moeite kost. Je set is trouwens wel echt onwijs mooi!! Heel sjiek dat zwarte dekje bij je outfit.

Maar evengoed gefeliciteerd met je punten :)

trysteffy

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:21

Knap hoor op naar de Z2 in het naarjaar!

Zelf als ik eerlijk ben en je insta heb bekeken vind ik hem alleen met een trensje fijner ogen.
Lijkt op de foto’s dat iets op de voorhand loopt maar als je de achterheen kijkt ook weer niet..
Natuurlijk moet ik hem niet vergelijken met een warmbloed.
Maar ieder geval het lijkt er op dat ie een beetje op jou handen steunt misschien ook een typ om je handen ietjes niet te veel omhoog doen dat het misschien beter beeld geeft ofzo?
Ieder geval ik ga je volgen op insta :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:27

Ik had de stang eruit gehaald. Hij hangt er inderdaad voor de sier bij. Die hoek van zoveel graden is super. Zo hoort het. Maar een boog in de teugels hoort niet zo

Verder netjes hoor. Gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:31

Sorry weet niet goed om het te schrijven zonder aan te vallen want dat is het absoluut niet
Goede vriendin van mij rijd ZZ licht en op een simpele trens.
Stang en trens is geen moeten maar mogen.
Zou vanwege het kleine mondje kiezen voor optoming zonder stang.
Je doet je paard er een enorm plezier mee omdat de stang teveel is.
Mijn onderbouwing is dat een stang een onderdeel vormde van een oorlogsuitrusting en er heel andere eisen werden gesteld aan een paard.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:38

Wauw, mooie combinatie. Ik vind het altijd erg knap als je met een niet standaard type paard zo'n niveau kan bereiken.

De stang is toch helemaal niet voor continue gebruik maar voor de verfijning op bepaalde stukken? Ik zie dit 1000x liever dan een stang die altijd in werking is. En hoezo is het te krap in de mond? Wie zegt er dat deze haf een kleiner mondje heeft dan een sjiek dressuurpaardje?

Lekker zo doorgaan hoor TS!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:42

Altijd knap als je met een hafje zo ver kan komen! Dan moet je ook een goede ruiter zijn! Dus complimenten Ts.

Wbt de nare opmerkingen dat TS te zwaar zou zijn, volgens mij is Ts vrij klein, en ja ze is wat flinker maar ik denk doordat ze, volgens mij, best klein is ze niet te zwaar is. Ts lijkt me dus overduidelijk een goede ruiter, immers anders had ze haar haflinger niet tm het z kunnen krijgen, en ik vermoed dat ze dus haar paard niet in de weg zit.

Ik ben verder overigens niet bekend mbt verplichte optomingen, maar als die stang erbij miet verplicht is zou ik m lekker weglaten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:55

Ilse_123 schreef:
Wauw, mooie combinatie. Ik vind het altijd erg knap als je met een niet standaard type paard zo'n niveau kan bereiken.

De stang is toch helemaal niet voor continue gebruik maar voor de verfijning op bepaalde stukken? Ik zie dit 1000x liever dan een stang die altijd in werking is. En hoezo is het te krap in de mond? Wie zegt er dat deze haf een kleiner mondje heeft dan een sjiek dressuurpaardje?

Omdat een haflinger een pony is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:57

Kabayo schreef:
Ilse_123 schreef:

Omdat een haflinger een pony is.

Nou..... een haflinger is geen pony :Y)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:04

Vind het ook geen lekker beeld. En ja dat had ik ts wel eerlijk durven te zeggen irl.

Die stang past niet in dat kleine mondje. Zadel is te lang voor de rug. Jij bent net te zwaar.

Maar desondanks zijn jullie er wel gekomen. Nu denk ik niet dat ts haar pony inruilt voor een groter exemplaar en in een kleinere inch past ts niet maar die stang kan er zeker uit.

Maar meer koudbloeden, hafjes, Tinkers etc mogen van mij in de z klasse!!! Leuke afwisseling!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 12:05

Die van mij heeft een grotere mond dan de gemiddelde kwpner ben ik bang :')

Verder bedankt voor de complimenten. En meningsverschillen moeten kunnen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:05

Een haflinger is toch wel een pony?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:07

Peelie schreef:
Die van mij heeft een grotere mond dan de gemiddelde kwpner ben ik bang :')

Verder bedankt voor de complimenten. En meningsverschillen moeten kunnen.

qua eten geloof ik dat wel.. _/-\o_
Blijven Haflingers...

Maar hij ligt niet lekker. De mond is gespannen en open. Dan zou ik zeker gaan voor een gewoon bitje. Dit ligt niet lekker.

Je bent wel sportief!! _/-\o_

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:08

Knert schreef:

Haflinger, fjord en IJslanders zijn altijd paarden :)
Los van de maat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:09

Ik weet niet waar precies vandaan komt dat koudbloeden een kleinere mond hebben?
Mijn warmbloed heeft een kleinere mond dan de fjord die ik rij :=

Ter vergelijk ook, warmbloed heeft bitmaat 12,5 en de fjord 14,5/15 :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:10

Maartje1990 schreef:
Knert schreef:

Haflinger, fjord en IJslanders zijn altijd paarden :)
Los van de maat

Oké... ik geloof je.
Voor mijn eigen maatstaven zullen het pony’s blijven. Maar nu weet ik wel dat het officieel anders is.. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:11

Je laat je niet gek maken door de negatieve commentaren +:)+ .

Lekker blijven doorgaan en voor je het weet zit je weer een klasse hoger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:14

Wat betreft Haflingers en Fjorden. Het zijn paarden maar doordat ze in een niet echt vriendelijke omgeving woon(den) zijn ze wat compacter in hun bouw geworden dit vanwege zo weinig mogelijk warmte te verliezen.
Als vergelijk kijk maar eens hoe klein Eskimo(Inuit)en de Sami(Lappen) zijn.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:18

Ik vind het zelf ook niet zn fijne combi en ik zie iets in je paardje wat niet fijn oogt ook. Wellicht dat hangerige..? Eerst dacht ik dat ik de enige was want hoe kom je anders in het z dacht ik? Maar schijnbaar ben ik niet de enige. Bedoel het helemaal niet banketstaaf ofzo want vind juist dat je alles ook heel sportief opneemt!
Verder ga ik mee met mijs voorgangers dat je de stang beter weg kan laten.

En iemand reageerde hier nogal uhmm banketstaaf! En vroeg zich af of mensen irl ook zo hun mond open durven trekken maar dat vind ik echt onzin. Irl ga je toch ook niet zomaar zeggen oww wat een prachtige combinatie! Of oww jullie zijn geen mooie combinatie..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:22

Wat leuk! Qua beeld vind het er ok uit zien. Je zit 'm niet in de weg en dit kijkt een heel stuk prettiger weg dan het gesleur op dressuurkanonnen wat helaas vaak voorbij komt in het Z. Dus vanuit dat oogpunt begrijp ik dat de jury jou beloond heeft.

Als ik echter eerlijk naar het plaatje kijk, dan mis ik teveel gedragenheid en geslotenheid voor het niveau. Het ziet er sympathiek gereden uit, maar technisch gezien mag hij wat meer bij elkaar. Het zijn maar een paar foto's, dus misschien dat het er live beter uitziet, maar zo van de foto's mag het nog wat meer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 12:28

Dan zal ik wel raar zijn. Als ik een mooie combinatie zie dan zeg ik dat echt wel! Is toch leuk voor die persoon.

Ik vond het zelf heel spannend om Z te starten. Dus het ziet er nog niet zo los en ontspannen uit als dat het er thuis uit ziet. Thats true.

Nash heeft een 13.5 maat trens. En dan niet te dik. Dat vind ik zelf gewoon een prettig idee. De stang is ook niet te dik.

Mylittlejoy. Dat was ook het commentaar van de jury. Hij miste impuls. En dat merkte ik zelf ook.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:29

Echt heel gaaf Gail! Als je binnenkort weer een wedstrijd in de buurt hebt... let me know. Als ik kan ga ik mee!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:52

En te losse stangteugel doet net zoveel kwaad als een te strakke, klappert etc. Ook oogt je paard hangerig en duwerig en is je zadel te klein. En of je klein en 100 kilo weegt of heel lang en 100 kilo, het blijft teveel... En de vergelijking met gehang met dressuurpaarden snap ik dan weer niet, ook daar rijden mensen sympathiek, maargoed dat gaat op een halflingerwedstrijd ook niet op

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:14

Wat denk ik ook meespeelt is een stukje kracht bij je paard. Hij moet nu meer op de achterhand komen anders red hij het niet meer. Dit kost echter veel kracht, wat niet 1-2-3 is opgebouwd
Het oogt op de foto's niet flitsend Qua aan de hulpen zijn en dat verklaart ook waarom hij te zwaar op de voorhand wordt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:15

Vind dat best wel onaardig, Jester -O-

Ga dat kwpn- koudbloed gezeur even ergens anders doen, dit komt niet bij de ts vandaan.

Ken TS overigens niet persoonlijk. Maar zij is blij met haar haf. En ik ben erg benieuwd naar hoe die het verder gaat doen.
Ze is net voor de eerste keer Z1 gestart en ook net aan het puzzelen met de S&T. Hoeft toch nog niet meteen perfect te zijn?