Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eef_Bam schreef:De beste manier om eigenwijze hondeneigenaren hun verantwoordelijkheid te laten nemen is door te melden "Pas op, hij trapt hem dood". Moet je eens zien hoe snel ze dan hun hond aan kunnen lijnen. En geen woord gelogen, als jouw paard uit angst trapt en de hond er achteraan loopt/rent kan dit de uitkomst zijn. Heb deze zin vaak genoeg gebruikt, ook al heeft mijn paard nog nooit een hond getrapt. Maar deze waarschuwing zorgt ervoor dat zowel welwillende als minder welwillende baasjes hun beest bij zich houden.
Koper schreef:Little_Gift schreef:Maar vaak is het de enige oplossing... je eigen bescherming meenemen!
En wat nou als je honden helemaal niet leuk vindt en er zéker geen wil hebben? En al helemaal niet vanwege de onbeschoftheid van een ander?
star_l0ver schreef:Ts ik heb je verhaal volgens mij een tijdje terug op Facebook voor bij zien komen. En ik weet precies waar het is. Maar ik weet dat wij officiël niet op de beton mogen rijden met de paarden. En weet ook dat de honden daar niet los mogen lopen. Heb dit vaker mee gemaakt ook met oude stal genootjes. Ik sta in middels bijna een jaar niet meer aan dit park. Ik praat ook echt niet goed wat die vrouw gedaan heeft met haar hond. Maar eerlijk is eerlijk wij betreden zelf ook de regels om op het betonpad te rijden. Hoop dat je er wel iets mee voor elkaar krijgt met de melding. Want je hebt daar super uit rij mogelijkheden. En hoop van harte dat je je plezier weer terug krijgt.
Nant schreef:Het gekke is dat ik in bijvoorbeeld het Amsterdamse bos ook wel eens honden achter of rond mijn paard heb en daar heb ik verder geen last van, het is echt puur als de hond op een agressieve manier nadert, echt dat jagen, dat mijn paard zo paniekerig reageert.
Little_Gift schreef:Ik heb hiervoor, echt waar, een Rottweiler mee als bodyguard (en daarvoor een Border Collie)!
Mijn paard kent mijn honden door en door en vertrouwt ze ook... en je moet eens zien hoe weinig mensen hun hond nog laten afrennen op een paard mét een hond ter bescherming erbij!
Ok toegegeven: met de Border Collie destijds, durfden ze het nog wel eens aan... nu met de Rottweiler en zijn postuur, zie je geeneen nog zijn hond in de buurt laten komen... en dat terwijl de Border Collie vroeger veel "gevaarlijker" was voor kwaadwillende honden jegens het paard dan de Rottweiler nu is!!
Maar vaak is het de enige oplossing... je eigen bescherming meenemen!
En als ze hun honden toch nog laten komen, dan gaat mijn hond ze dus blokkeren. Die kent het door en door en stelt zich gewoon tussen paard en andere hond op!