Zinzi - Onze Reis Gaat Verder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:05

Ah super gaaf zeg! Spannend, wat een onderneming! Vooral heel erg van genieten.

De reis is qua afstand iig wel goed te doen. Afgelopen zomer ben ik voor het eerst met mijn eigen paard en die van mijn zus naar Wenen gegaan (voor het EK). Was een flinke onderneming, maar de paarden kwamen fit de trailer af. Dat was zo'n 1300km, maar ik weet niet hoe goed de wegen naar Tsjechië het laatste stuk zijn?

Wij hebben het in 2 dagen gereden, grootste afstand de eerste dag, overnachting geboekt en volgende dag de rest. Halverwege de rij dagen 2u gestopt. Op de heenreis ze er toen ook uit gehaald, op de terugweg niet. We reden met een trailer achter een camper en de paardjes hebben de reis heen en terug goed doorstaan. We waren daar 5 dagen en 3 dagen wedstrijd.

Ik moet wel zeggen dat we voor aanstaand jaar aan het kijken zijn dat we met een vrachtwagentje kunnen rijden (paarden schuin of achteruit en direct op het rijdende voertuig). Waardoor het toch minder zwaar voor ze is. En dan door de nacht heen te rijden en in 1x door, want het was nu voor ons zelf besttt pittig. Ook wel omdat we met de camper in de heuvels soms net 60/70 reden en dan duurt het langgg.

In elk geval, ook met een trailer overleven ze de reis vaak prima. Neem je tijd en luister naar je paard. Je kan altijd in elk geval van te voren informeren voor 'nood'slaap adresjes, voor het geval het toch tegenvalt.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:45

foxytoffee schreef:
Dag allemaal!

Zijn er meer bokkers die ooit hun paard hebben verhuisd naar het buitenland?

Ja, nu bijna 11 jaar geleden. We zijn met het hele gezin verhuisd naar Frankrijk en Junkie, mijn stippel, is meegegaan. Voor hem was het eigenlijk weer thuiskomen, want hij is geboren ongeveer 8 km van waar we nu wonen.

Wat dapper dat je toen de stap hebt weten te zetten. Was het noodgedwongen naar Frankrijk of het volgen van jullie hart? Hoe hebben jullie de verhuizing aangepakt?

Nee hoor, niks noodgedwongens. Wij hebben on huis nu 23 jaar geleden gekocht als vakantiehuis, maar gaande weg voelden we ons meer thuis op ons plekje in Frankrijk dan in Nederland (vanuit de "stad" Rijswijk naar het platteland in het oosten van Frankrijk). We waren daar al veel. Zowat iedere schoolvakantie. We hebben het niet eens gevoeld als een een emigratie, niet eens als verhuizing, maar meer als het verkopen van één van onze huizen (dat in Rijswijk). We willen hier nooit meer weg!

taarss

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:55

Wauw wat een gaaf avontuur! Veel succes!