Wat een leukerd Hij gaat een mooi leven te gemoed nu
Veraaaaah
Geplaatst: 30-01-18 23:08
Heel veel respect dat je hem gered hebt! Fijn dat hij zo toch nog op een mooie plek oud mag worden
Emerald
Geplaatst: 30-01-18 23:10
Ach wat een lieffie. Gaat vast goed komen. Ik denk dat de liefde en zorg die hij nu krijgt dubbel terug geeft. Veel succes en plezier met dit leuke dier!
Ach wat een prachtig koppie en lieve uitstraling je hart breekt toch bij dat koppie en het verhaal er bij. Arme man.... Gelukkig is hij bij jou terecht gekomen en ziet zijn leven er ineens heel anders uit. Chapeau TS!
Wat een leukerd en wat een aandoenlijk koppie Je hart breekt bij zulke verhalen.. maar wat mooi dat hij nu zo’n geweldige plek heeft bij jou!!! Daar ga je vast een heel leuk maatje aan overhouden
Wat een geluk dat hij bij jou terecht is gekomen! Veel plezier samen.
_Dracarys
Geplaatst: 31-01-18 11:43
Jeetje zeg wat heeft dat arme dier moeten afzien zeg.. Fijn dat ie nu een geweldig huis heeft waar hij de zorg,liefde en aandacht krijgt die hij verdient!
Wat een liefje zeg. Ik raak helemaal ontroerd door zijn lieve gezicht en uitstraling. Wat ontzettend fijn voor hem dat hij nu bij jou mag wonen en gewoon lekker dier mag zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hij het doet voor de kar. Als hij dat leuk vindt om te doen, is dat hooi halen en wandelen met pakzadel zeker een goed idee voor de toekomst! Hopelijk mag hij nog lang genieten van jouw mooie plek en goede zorgen.
Wat een geluk dat deze oude meneer bij jou de rest van zijn dagen mag slijten. Keep up the good work!
Pandora2
Geplaatst: 31-01-18 12:59
Ooohhhh wat een lieffie ! Zoveel geluk heeft hij weer dat jij op zijn pad kwam ! Ik las de titel en dacht dit kan haast niet anders dan van Lusitana zijn
Beestje moet een redelijk k*tleven achter de rug hebben lijkt me. Stomme mensen Bitloos tuig schijnt mij niet erg vriendelijk te zijn
Heel benieuwd weer hoe dit rescuetje er binnenkort uitziet !
Wat fijn dat hij bij jou nog een goede oude dag mag krijgen !
Wat een lief koppie, en wat erg dat hij het de eerdere jaren zo zwaar heeft gehad.
Lusitana
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 13:38
Vanmorgen ging hij met de anderen naar buiten, maar ging meteen weer terug toen hij zag dat ze nog dichtbij waren. Chico glipte mee naar binnen, maar achter het hem heb ik het hek van de stal dicht kunnen doe. Ik wil dat de stal een absoluut veilige plek is (voor allemaal). Chico is verder heel vriendelijk en die was op een gegeven moment ook wel klaar met snuffelen en is weer naar buiten gegaan. Ze gingen daarna gewoon grazen, uit zicht, en toen wilde Machinho nog wel even eruit. Hij is slim, de paarden waren linksaf gegaan, dus hij ging rechtsaf en daarna langs het hek naar een uiteinde. Olímpio, de oude Franse draver, heeft hem gezien en ging er in volle vaart op af om vlak bij hem in de ankers te gaan. Even gekeken naar elkaar en toen ging Olímpio weer in volle vaart naar de groep. Chico hinnikte nog even voordat ze naar een ander stuk vertrokken, een uitnodiging wellicht, maar Machinho bleef waar hij was en ging rollen in het zand. Daarna in een drafje terug, even om het huis heen, checken of de kar er nog stond (blijkbaar erg belangrijk voor hem) en toen de stal weer in.
Omdat ik hem toch wel graag aan het grazen heb, heb ik hem aan een lang touw mee genomen naar een stuk met lekker gras, maar toen ik hem los liet ging hij rollen en weer in een drafje naar de stal. Nou ja ook goed. Hij was ook gewoon echt moe al. Uitgemest en hem geborsteld (hoefde hem nu niet vast te zetten) voor een beetje gezelschap en nu staat hij weer alleen... Hij heeft wel het hele gebouw, waarvan delen niet overdekt zijn, dus hij krijgt zonlicht en frisse lucht, maar liefst had ik hem toch wel wat meer buiten. Misschien dat als hij zich sterker en meer thuis voelt, hij ook meer buiten wil zijn.
Ik wilde net foto´s gaan nemen en toen bleek dat de paardjes allemaal bij het hek van de stal waren. Ze komen hem toch halen! Maar hij durft niet.
Hier kun je een beetje zien wat voor ruimtes hij oa in kan.
De ponies vinden de kar ook heel interessant. Ik heb hem nu onder dekzeil, want ze hadden aan een spatbord geknaagd en dat is nou ook niet de bedoeling!
Ik weet niet of het verstandig is om hem binnen te zetten als hij zo belangrijk is voor Machinho dat hij steeds checked of hij er nog is. Ik wacht wel tot hij dat niet meer doet. Ik wil niet dat hij denkt dat als de kar weg is dat hij ook weg moet ofzo.
Ondanks zijn "slechte"leven zal de ezel ook aan zijn vorige baas gehecht zijn geweest dus heel logisch dat hij naar die kar trekt, hij weet niet anders. En slecht, in onze ogen zeker maar ik vind het nog wel meevallen, had het erger verwacht. Misschien nog een ezeltje erbij als gezelschap
foxy80
Geplaatst: 31-01-18 13:46
Leuke kudde zo bij elkaar!
Zie ik dat nou goed en is zijn staartwortel geschoren?
Duhelo
Geplaatst: 31-01-18 13:47
ah, wat een leukerd! die is met zijn kont in de boter gevallen Het zou me niet verwonderen als het dier in zijn leven nog nooit zoveel vrijheid gehad heeft om te gaan en te staan waard die wilde, dus dat hij nu gewoon niet weet wat hij ermee aan moet.
Je weet het vast wel, maar let op met ezels bij paarden voor hartwormen, ezels zijn er resistent voor maar paarden niet.
Klinkt alsof hij inderdaad gewoon nog wat moet wennen. Gezien de reactie van de anderen zal hij ook snel in de groep worden opgenomen. Ze hebben wel lekker veel ruimte bij jou
Lusitana
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 14:05
foxy80 schreef:
Leuke kudde zo bij elkaar!
Zie ik dat nou goed en is zijn staartwortel geschoren?
Ja, evenals zijn manen en voorlok. Dat mag dus allemaal weer lekker aangroeien.
Pandora2
Geplaatst: 31-01-18 14:07
Machinho is misschien een beetje overdonderd door de groep en de grote vrijheid Misschien een idee om de meest tolerante van de groep een tijdje bij hem te zetten ? Binnen of in een kleiner stukje land als dat mogelijk is... Of anders idd een 2e van zijn soort als gezelschap