Belgisch trekpaard in de dressuurring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siepi

Re: Belgisch trekpaard in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:26

Super zeg dat je met hem tussen de dressuur paardjes gaat starten hij loopt nietslecht op de foto.s hoeveel punten had je? Bij ons hier in de Achterhoek is ook iemand die met een Belg start tussen de “gewone” paarden die loopt ook goed

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:00

Wat een heerlijke combinatie

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:14

Prachtig!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:15

bijzonder, maar wel heel stoer!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:43

Wat een leuke combinatie zijn jullie en wat hebben jullie dat knap gedaan de 1e x zo samen! *D

Bekend verhaal ook haha, ik heb zelf een shire merrie gekocht als veulen en word in maart 5 jaar, rijd er ook dressuur mee, en ook kort geleden voor het eerst oefenen dressuur mee gedaan, leuk! <3

Dat moment dat je haar uitlaad en opeens iedereen buiten staat ipv bij de dressuur ring.. :')

Ik wil je alleen 1 tip geven, persoonlijk stor ik mij mega aan zijn hoofdstel.. Zijn neusriem is echt te klein en zijn frontriem lijkt ook zijn kopstuk aan te trekken.. Hij heeft een flink hoofd ofniet?
Kijk eens op www.whitesoxs.nl zij verkoopt grote hoofdstellen, met afmetingen erbij voor normale prijzen! En ze maakt ook hoofdstellen helemaal op maat en naar wens, maar daar hangt een ander prijsje aan :+

Denk dat je daar nog wel stukje comfort voor hem kan regelen :)

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:59

Impressive

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:01

Hoe groot ben je zelf? en heb je ook galopfoto's?
Je paard lijkt zo enorm groot, maar ik kan me herinneren dat de meeste trekpaarden rond de 1.60 zijn. Dan ben jij of heel klein, of het paard heel breed. :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:03

germie schreef:
Hoe groot ben je zelf? en heb je ook galopfoto's?
Je paard lijkt zo enorm groot, maar ik kan me herinneren dat de meeste trekpaarden rond de 1.60 zijn. Dan ben jij of heel klein, of het paard heel breed. :+

Als je de tekst gelezen hebt weet je het antwoord :Y) -O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:05

Superleuk!
Heb zelf ook officieel dressuur gereden met mn trekpaard (ook er joekeltje) en het is echt heel.leuk, heel veel plezier en succes!

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:08

Wat leuk om te zien. Wil ik strakkies met mijn reus ook doen. Dus leuk om te zien dat andere het ook doen. En dat het er ook nog best leuk uit zie.

Hier ook in bezit van een reus. Deze foto is van hij net 9 maanden was, en meet 152.

Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:10

Prachtig!
Ik vind het een fantastisch imposant paard en jullie zijn een hele leuke combi om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:19

Die dressuuroutfit staat jullie uitstekend en je paard loopt blij door de baan, leuk!

Als ik je één tip mag geven; kijk even goed naar je zadel, het lijkt een beetje klein voor je waardoor je wat te ver op de lepel zit, je bekken voorover kantelt en je met een erg holle rug komt te zitten.

Veel succes met jullie toekomstige wedstrijden *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:19

He, wij gaan elkaar dan nog wel tegen komen op de wedstrijden. :D Als je VLP gaat starten tenminste.
Lijkt me leuk om te zien! Er loopt nog een zwaarder type mee in het belgische limburg maar die is wel ietsje kleiner. Heb het ras ooit geweten maar ben het kwijt. :o Die heeft iig afgelopen seizoen best verdienstelijk meegelopen. :j

Vind het fijne foto's om naar te kijken alleszins. :) Het enige wat ik zou zeggen is meer op je kont gaan zitten ... :) Dat zou het plaatje af maken en dan zit je ook meer in balans waardoor het voor het paard ook fijner "loopt". :)

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:26

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Ik vind jullie niet misstaan in de wedstrijdbaan :D :j Dat zal ook wel schrikken zijn voor de andere paarden, zo'n reus van 1.80! Wij hadden ooit een zo'n kleine, maar daarvan schrokken de meeste paarden zich dood als we voorbij kwamen :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:32

Leuke combinatie. <3
Enne TS voor de volgende keer, probeer je hele lijf lekker te ontspannen, je handen losjes voor je te houden (ipv zo laag dicht bij je bovenbeen en strak), want het is goed te zien dat je gespannen bent en ik denk als jij losser bent in handen, armen, bovenlijf, je paard ook ontspannender en gemakkelijker loopt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:45

Die sportlook staat jullie allebei super!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:46

wat ontzettend stoer en gaaf dat jullie samen wedstrijden gaan rijden, heel veel plezier en rijgenot.
wij daarintegen (dochter ) is met haar 1.58 op haar D pony blijven rijden tussen de paarden en dat gaat
ook super. Ondanks dat het springen is en de afstanden niet echt ideaal zijn. Lol met je knol voor jullie en heel veel anderen daar is het waar het om gaat - *\o/*

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:48

Wat een superleuk paard! Hij ziet er heel lief uit!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:59

Superleuk. Lekker stoer met een trekpaard tussen de KWPNers!! :)
1 opmerking, op de foto's lijk je teveel op de lepel te zitten. Als je paard geen groter zadel past dan helpt mogelijk een platter zadel met een minder diepe zit.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:38

Ik vind het altijd geweldig om een robuust paard tussen de iele sportpaardjes te zien :D Leuke combi!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:15

Mooie combinatie. En ik ben ook blij een trekpaard te zien die zijn staart nog heeft.Want ondanks dat het verboden is,zie ik hier in Brabant toch voornamelijk nog gecoupeerde.

Kunschi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:22

Wat een leuk paardje! erg gaaf! <3

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:31

Super leuke combi. En dan maar zeggen dat koudbloeden niet kunnen dressuren. dat er nog vele wedstrijdjes mogen komen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:44

Ik vind het een stoer paard!

Ik zie hier een aantal mensen reageren over het zadel..

Maar waarom zou je een nieuw zadel moeten kopen, als je een paar kg's afvalt bespaar je een hoop geld en kun je beter in de zadel zitten, niet alleen dat maar je houding zal hierdoor een stuk verbeteren aangezien je bijna niet op je kont kunt zitten, en daardoor naar voor valt.

Dit is trouwens niet beledigend bedoelt, maar dat was wel duidelijk denk ik :)

Succes met je paard :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:47

Super leuk om te zien! Ga er vooral mee door en samen genieten. Heel mooi paard en jullie zijn een mooi verzorgd team.