Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat een beauties! Op de foto in uitgelicht leek het net een slanke Quarter en toen ik klikte was 'ie toch ineens een stuk kleiner
Bijzonder mooie bewegingen voor zulke kleine paardjes en een hele sprekende uitstraling hebben ze!
Binnen de Duitse Classics is bijvoorbeeld jo-co s kc coyne connection een mooi voorbeeld ook een uit de USA geimporteerde hengst. Van hem lopen al aardig wat nakomelingen rond.
schitterend. Mooi uitzicht in de weide inderdaad.

.
https://www.dehoefslag.nl/uncategorized ... okken.html
Fiorenza schreef:ASPC's zijn doorgaans qua karakter heel makkelijk, veel makkelijk ook dan de AMHA's. Die van ons zijn zo lekker nuchter, betrouwbaar en braaf. Mensen verbazen zich vaak ook als onze Ramesses op wedstrijd bv tussen hengstige merries staat in de showstands en dan gewoon heel relaxed staat.
Maar bij de paardjes die de afgelopen jaren zijn geïmporteerd, zitten een paar draken tussen qua karakter. Die geven een verkeerde indruk van het ras. Ik merk ook dat in Europa mensen daardoor denken dat ze moeilijk zijn. Neemt niet weg dat de paardjes met meer hackney bloed zeker pittiger zijn.
en net als bij elk ander ras: er zijn verschillen. Je hebt idd de goedmoedigen maar er zijn ook ponies bij die hoog in het bloed staan en snel beledigd zijn, ik denk niet dat je kunt zeggen dat de ASPC een gemiddeld karakter heeft, het gaat van goedmoedig tot temperamentvol en dat is geen verkeerd beeld van dit ras, het is gewoon een feit. Het is alleen maar goed dat mensen die er iets mee willen gaan doen, weten dat het karakter behoorlijk kan verschillen en zich daarom goed moeten laten voorlichten, ook vwb afstamming/bloedlijnen.