Afscheidshoot van 2 zieke vriendinnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:01

Mooie foto's van een prachtig stel paarden.. <3 Heel verdrietig, ik wens je heel veel sterkte met dit alles :(:) Wat moet dit moeilijk zijn..

Nynke heeft een beetje hetzelfde koppie als 'mijn' B pony van 30.. Ik kan dé foto waarop ze echt heel erg op elkaar lijken zo niet vinden, maargoed.. Helaas is bij Nynke te zien dat ze op is, zo verdrietig..!

Afbeelding

enamorada

Re: Afscheidshoot van 2 zieke vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:06

Wat een prachtige paardjes en wat een prachtige foto’s. En ik zie wat je bedoelt met de pijn in haar ogen... Y;( Veel sterkte, ook met de beslissing over Suzie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:32

Met 2 in huis betekend met 2 beslissen. Mijn keuze is inslapen, mijn vriend zou Nynke al door de winter slepen. Dus je ziet wel dat we op dat vlak 2 tegenpolen zijn. De kant van mijn vriend zijn enorme dierenvrienden, maar ze kunnen geen afscheid nemen. Zolang het nog eet en drinkt is het 'ok'. Nynke was toch al 2 maand niet meer zich zelf eer mijn vriend wou erkennen dat het niet goed ging.
Over Suzy heb ik al wat balletjes opgegooid en hij snapt zeker mijn standpunt erin, maar hij vind ze nog te goed en wil haar nog een kans geven. En daarin snap ik hem ook wel.

Ik wil wel zeker benadrukken dat zodra ik Suzy haar levenskwaliteit niet meer voldoende vind, mijn vriend mag doen wat hij wil maar ik dan toch echt wel de knoop door hak.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:33

Ik reageer niet veel op bokt maar versta je volledig. Ik heb ook een aantal oudjes lopen, een daarvan nu ongeveer een jaar geleden plots moeten laten gaan door fatale koliek. Nu had hij een pony vriendje, ze zijn altijd samen geweest maar ze lopen wel in een bende van nu 5. De pony is 33 ong. en heeft gelukkig mijn jongste paard als nieuw vriendje uitgekozen.
Hij ziet er nog goed uit en is nog levendig. Moest ik zien wat ik zie bij jouw pony dan zou ik dezelfde beslissing nemen. Verder heb ik nog een ruin van 25,5 en een merrie fjord van 26,5. In de lente was de ruin ook erg aan het sukkelen en dacht ik ook de zomer nog te laten genieten en in de herfst afscheid te nemen maar deze is toch terug aan de beterhand, dus moet ik nog niets beslissen.
Ik wens je veel sterkte, het is nooit gemakkelijk een dier te laten gaan en deze beslissing te moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:44

Wat een mooie foto’s heb jij van je paarden, de reden waarom is zwaar maar ze hebben nou eenmaal geen eeuwig leven. En 30+, jeetje dan is mijn shet nog maar net op de helft!! Als leven lijden wordt en er geen zicht meer is op verbetering dan is het genoeg geweest.. maar 19 is nog niet denderend oud, dat kan nog goed komen.

Misschien is het al eens geopperd, maar heb je de tinker al eens laten testen op ppid? Dat kan nu (oktober) nog gratis (alleen dierenarts betaal je, labratorium niet), en vermagering zonder aankomen kan daar een heel goed teken van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:49

We weten vanwaar het vermageren komt, maar helaas zijn de opties uitgeput om er nog iets aan te doen. Er is zo veel dat ze niet mag omdat dit haar lijf veel te veel belast. Haar lever is er al jaren slecht aan toe en ik ben altijd gewaarschuwd geweest dat hij zo zwaar beschadigd is dat hij op een dag zegt: Nou doei, ik ben hier klaar. Momenteel lijken we op dat punt te zitten. Dus we kunnen enkel het nog even aankijken. Hopen en duimen dat het maar een dipje is van haar lever en hij toch weer wat gaat werken, maar het kan heel goed de andere kant uit gaan. Wat ik maar wil zeggen: Als ze ppid heeft is dit slecht een druppel op een al heel erg hete plaat helaas, want er speelt zich veel meer af in haar lijf :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:01

Maar dat kan de beslissing wel makkelijker maken misschien? En misschien knapt ze met de medicatie wel zo enorm op dat ze jullie zal verbazen, ze zal niet de eerste zijn die weer vlot bijkomt van na het starten met de medicatie (als ze de medicatie al mag met haar lever, met leverproblemen ben ik gelukkig niet bekend).

Ik ken verder haar medische geschiedenis ook niet, maar als het echt al een gelopen race is zal ik haar niet het verlies van haar maatje aan willen doen. Dat kan bij paarden heel zwaar vallen, bij mij heeft mn merrie meer dan een maand een opgetrokken buik van stress gehad toen de leider van de kudde (tevens ook haar moeder) ingeslapen was, en mijn shet was binnen 3 maand van te dik naar tel de ribben mager gegaan sinds hij naast een lege stal stond. En dan had hij dus genoeg reserves om op te teren.. Bij jou heeft ze al geen reserves, dus als het enkel het rekken van haar leven zou zijn zou ik zeggen kies voor een kwalitatief mooi en gelukkig leven/ einde. Paarden leven in het hier en nu, en ook een beetje in het verleden (anders zouden ze niet zo lang van slag zijn na het overlijden van hun leider), maar zeker niet in de toekomst. Misschien dat dat je vriend kan helpen om meer met jou op 1 lijn te komen?

Het testen op ppid kost nu in elk geval niet veel (bloedprikken was €10 euro ofzo), en kan wel deuren openen of juist voorgoed sluiten. Het is het overwegen waard lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:05

Wat een super mooie foto's, dat wordt een mooi aandenken later.
Die laatste foto word je wel even stil van.

Heel veel sterkte met de beslissing!