Xena's nieuwe kapsel.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:57

dat kan KORTERRR Tong uitsteken ik vind het nu idd net zo'n lengte van "ik wil het maar kan het niet". je moet het juist net zo kort doen als dat stuk afgeschuurde manen, vind ik juist leuk staan zo omhoog en een beetje springerig. alleen als je het echt een stuk korter gaat maken dan word knippen zo stijfjes maar als je het trekt heb je weer het probleem dat de manen zo dun worden Scheve mond
succes met de volgende stap om het korter te maken Knipoog Schijnheilig Haha!
Laatst bijgewerkt door _Michelle_ op 27-01-04 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 17:58

Tanjake schreef:
Is echt niet slecht bedoeld hoor Bloos! Ach gut maar ik vind ze er inderdaad zo uitzien van 'eigenlijk wou ik ze graag korter maken maar...' Knipoog j

Zo is het dus ook..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:03

Wij hebben ook kort getrokken resultaat: NIET rechtop staand

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:15

je moet het eigenlijk net zo trekken,dat ze net hangen.
dat deed ik bij mijn oude Dpony ook altijd.
dat zag mooier uit,maar bij mijn andere oude Dpony ging het altijd rechtopstaan net zo'n nrps fjord:P

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:16

Koortje schreef:
KNIPPEN!!! Gogogo, nog meer KNIPPEN!!! Dit is niks zo he....

NIET KNIPPEN!!!!!!!! Trekken of anders met een speciaal manenmesje,maar blijf er svp met de schaar vanaf,... Dan krijg je zo'n onnatuurlijk resultaat!

Ikzelf vind dat een Anda lange manen hoort te hebben, maar dat is ze niet helemaal nietwaar?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:17

Dit is idd hinken op twee gedachten, compromietje gemaakt en eigenlijk is het dus niets, niet mooi lang en ook niet lekker kort.

Dus niet nadenken, lekker de schaar erin en knippen maar! Als het niet bevalt kan je altijd weer laten groeien.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:17

Als je wel te kort trekt per ongeluk, moet je ze nat maken en invlechten (knotjes maken), langs 1 kant. Dan gaan ze liggen (tenminste, dat deed mijn ex-instructrice altijd wanneer ze Kief onder handen nam om te voorkomen dat ze gingen staan).

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:18

ANOUKIE zegt toch niet knippen Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:21

Lekker laten groeien! Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier *duidelijk genoeg* Tong uitsteken Clown

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 18:30

Mensen, ik heb al een aantal keren herhaald dat ik niet ga trekken.Daar heeft ze te dunne manen voor vind ik.
Knippen zal vast onnatuurlijk staan,maar laat ik dat nu het mooiste vinden..Alles wat wij doen met paarden is onnatuurlijk,dan kan dit er ook nog wel bij Tong uitsteken

Anoukie,ze is inderdaad niet helemaal Anda..Maar er zit nog volbloed in..Twijfelgevalletje dus.

Lief dat jullie met allerlei suggesties komen,maar ik val een beetje in herhaling.. Haha!

Nog een laatse keer dan..

Morgen gaat er nog een stuk(je Knipoog ) af, maar zo kort als handbreedte wordt het niet...Omdat (nogmaals) ik niet wil dat haar manen op gaan staan..Omdat ik persoonlijk dat niet mooi vind.
Ik ben het helemaal met jullie eens,dit is echt 'ik wil wel maar kan niet' en zelf vind ik het ook niet super.
Maar beter in een paar keer een beetje eraf, dan ineen keer te veel en dan spijt krijgen.

Bedankt voor de reacties nogmaals..En dan zullen morgen waarschijnlijk wel nieuwe foto's volgen.. Haha! (maar verwacht dan geen sportmodelletje Cool ..)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:37

De manen gaan niet opstaan als je je aan een handbreedte houdt. Zie foto van Kore in je andere topic. Wat ik altijd doe, is de manen heel goed uitkammen met een manenkammetje, en ze dan netjes laten hangen. Vervolgens pak ik de schaar, en zonder op de manen te drukken knip ik ze dan recht af. Probeer de schaar zo horizontaal mogelijk te houden zodat de manen geen schuin afgeknipte onderkant krijgen. Snap je wat ik bedoel? Dus de schaar haaks op de hals zeg maar. Dan hebben ze ook minder snel de neiging omhoog te gaan omdat de bovenplukken langer en dus zwaarder zijn als de onderste plukken. Volg je het nog?? Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:38

Haha, ik zie zo goed als geen verschil Haha!

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:41

ik zie ook niet echt verschil maar boejend

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:42

nee, idd, geen verschil.. maar ik begrijp je wel, het is super eng om te doen
maar ik ben wel van mening dat er een flink stuk af kan, dan krijg je een veel mooier paard van.
knip het anders mooi iets boven de kaak. dan zie je de hals super mooi en de manen zijn dan iets te lang om recht op te staan.

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:51

Ben benieuwd naar de foto's van morgen

Je moet uiteindelijk doen wat je zelf het liefste ziet he, smaken verschillen, gelukkig maar... Ben benieuwd hoeveel je er morgen nog zult afknippen, vraagje, wil je geen handbreedte alleen omdat je bang bent dat ze rechtop blijven staan, of ook omdat je het eigenlijk gewoon niet zo mooi vind korte manen?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:03

KellyenXena schreef:
Hahahaha...Ook nog iemand die aan mijn geestelijke toestand denkt? Tong uitsteken

haha, hoezo??! zit jouw geestelijke kracht net als bij samson in je haren misschien? of, bij uitbreiding, in de haren van je paard? Haha!

*zucht*....xena haar leuke 'wilde' haren weg.....nu ziet ze er nog een ietsepietsie wild uit, maar morgen Bloos! ......

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:21

Ik zie in de lengte niet echt een verschil, maar het ziet er wel een stuk verzorgder uit!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:43

Zal ik je even laten schrikken? Tong uitsteken

Lange manen ... (2 maand voor er de schaar in werd gezet)

Afbeelding

En TSJAKAAA! Na een knip- en snijbeurt (ik trek ze niet, kan ze niet tegen, ik knip ze eerst en snij dan de punten af met een uitdunmes)

Afbeelding

Spannend al zeg ik het zelf Schijnheilig Ik had namelijk nog niet echt ervaring met trekken/snijden (en Van word er echt giga gek van Clown ) dat ik dus maar bedacht te knippen en dan te snijden zodat het geknipte effect een beetje weg was (dat laatste vind ik persoonlijk erg lelijk Bloos )

Het resultaat viel wel mee, de pony in kwestie stond er wel super mee Cool Haha! (al had ik het liever ietsje langer gelaten maar ja ... )
Ondertussen zijn ze weer bijna net zo lang ... als het terug lente/zomer is gaan ze er weer af

Ik begrijp dus dat je het er best wel moeilijk mee hebt om ze eraf te halen, ik vond het ook even spannend. (zeker omdat ik er NIETS van kon *LOL* )
Maar doe het nou maar, ik denk dat je knollie er giga sjiek van gaat worden Knipoog (en ze zijn er weer aan voor je er erg in hebt)

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:55

Loolapelooza schreef:
Zal ik je even laten schrikken? Tong uitsteken

Lange manen ... (2 maand voor er de schaar in werd gezet)

Afbeelding

En TSJAKAAA! Na een knip- en snijbeurt (ik trek ze niet, kan ze niet tegen, ik knip ze eerst en snij dan de punten af met een uitdunmes)

Afbeelding

Spannend al zeg ik het zelf Schijnheilig Ik had namelijk nog niet echt ervaring met trekken/snijden (en Van word er echt giga gek van Clown ) dat ik dus maar bedacht te knippen en dan te snijden zodat het geknipte effect een beetje weg was (dat laatste vind ik persoonlijk erg lelijk Bloos )

Het resultaat viel wel mee, de pony in kwestie stond er wel super mee Cool Haha! (al had ik het liever ietsje langer gelaten maar ja ... )
Ondertussen zijn ze weer bijna net zo lang ... als het terug lente/zomer is gaan ze er weer af

Ik begrijp dus dat je het er best wel moeilijk mee hebt om ze eraf te halen, ik vond het ook even spannend. (zeker omdat ik er NIETS van kon *LOL* )
Maar doe het nou maar, ik denk dat je knollie er giga sjiek van gaat worden Knipoog (en ze zijn er weer aan voor je er erg in hebt)

super! dat is toch een hele verbetering! kort staat bij de meeste paardjes veel mooier! de hals komt veel beter uit zo!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:03

Staat mooi bijk dat laaste paardje!

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:14

ik vind het wel mooi gewroden Lachen je ziet bij haar niet echt dat het geknipt is, het is niet zo kort en niet zo recht! leuk *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:30

En ik had Ivanka's manen dus vorige keer te kort getrokken Tong uitsteken Die manen stonden rechtovereind Haha!
En ach... het groeit wel weer aan Tong uitsteken De helft ligt nu alweer plat, de andere helft staat weer omhoog *LOL*

Maar idd, knip er nog een stuk af en dan willen wij weer foto's zien Haha!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:18

Oei, wat een reacties ineens!!

Hahaha,sommigen van jullie zien geen verschil,maar ik als ik er naar kijk voelt het alsof ik zeker al een halve meter heb afgeknipt.. Knipoog

Hahhaha,ingeo...misschien wel,niemand die aan míjn haar komt! Knipoog

Koortje,ik volg hem nog hoor Haha! Dus schaar haaks met de hals, en de manen los laten hangen tijden het knippen..(dus niet op drukken Haha! )..

Loolapelooza,dat paard mistaat het zeker niet,staat heel leuk zelfs..Bij mijn paard zou het ook best staan,maar die stap is voor mijn geestelijke gemoed,nog veel te groot *LOL* .
En,met het 'knip effect' Tong uitsteken heb ik niet zo'n moeite..Vind dat altijd best chique..

Tanjake,ten eerste wil ik (nog) geen handbreedte omdat dat teveel ineens is ... (van lang naar heel kortl,kan mijn geestje niet aan Knipoog )
Korte manen vind ik zeer zeker heel erg mooi..Heb voorheen ook elk paard zo getoilleteerd.
Rechtopstaande manen vind ik ook mooi,maar dat wil ik niet bij mijn eigen paard.

Bedankt voor de reacties!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:53

Ja, wel gewoon de hals volgen hoor, van de schoft naar het hoofd. Zeg maar net als onze haren, je schaar zo plat mogelijk houden met knippen.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 01:05

Doe ik,bedankt!