Heel erg bedankt allemaal! Leuk dat er veel volgers mee gaan van het oude topic!
Is er toevallig iemand hier die het een en ander over vrijheidsdressuur weet? Ik wil Lotje naast de stapritjes mentaal nog wel kunnen entertainen en daarmee niet al te veel physiek belasten.
6 jaar geleden ongeveer heb ik haar al een trucje geleerd: been optillen als ze een snoepje krijgt. Ik vond het gewoon leuk en ze doet het na al die jaren nog steeds!
Omdat ik er zelf verder niks over weet en toch wel alles goed wil doen aangezien ze niet meer de jongste is, vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft.
freetorun schreef:Ah wat geweldig dat het tóch is gelukt om haar terug te krijgen. Ik heb je oude topic een tijdje gevolgd, en verwachtte een teleurstelling. Maar wat is het geweldig om jullie nu samen zo te stralen. Respect voor je doorzettingsvermogen!
Ik volg!
Dankjewel! Ik ben blij dat ik deze goede uitkomst heb mogen delen met jullie!
-----------------------------------
Trouwens, iets super schattig wat ik echt delen waard vind! De manege eigenaar heeft niet aangekondigd op de manege dat Lotje weg ging (heel erg begrijpelijk aangezien je geen 10-tallen huilende kindjes op de stoep wilt). Dus een dag nadat Lotje weg was heeft een moeder van een meisje die altijd op Lotje gereden heeff een afscheidspost op de Facebook van de manege gezet, als een ode aan de Lieve Lotje en als dank voor de trouwe dienst.
Ik vond het zo lief dat ik had besloten contact op te nemen om te laten weten dat het goed met Lotje ging. Ik heb zelf ook ooit mijn lievelingspony van de manege kwijt geraakt zonder waarschuwing. Ik weet dus precies hoe het meisje voelt.
Ik heb toen ook een foto van Lotje gestuurd waarbij ik een blad omhoog heb gehouden met een leuke tekst voor het meisje. Ze vond het echt heel leuk! Ik ben blij dat ik iemand wat vrolijker heb kunnen maken.
Schijnbaar wordt ze door heel veel meiden gemist daar (heel erg begrijpelijk!). Het geeft wel een goed gevoel dat Lotje al die jaren erg geliefd is geweest
.