Eindelijk met stang&trens, 2 dikkies door Focussed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Re: Eindelijk met stang&trens, 2 dikkies door Focussed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:32

prachtig!

Jammer dat op de eerste black een "vlekje" zwart op zijn bil zit, maar wat een prachtig beest :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:32

Leuke en bijzondere foto's!

Mooie fjord is het

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:05

Mooie foto's, mooi paard en wat ben jij prachtig zwanger!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:26

Prachtige foto's! Een beauty van een Fjord en jij mag er ook zijn met die schitterende buik :) <3

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:57

Wat een gaaf beest en mooie foto's! Heel veel succes met de zwangerschap :).

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:09

Mooie foto's van je knapperd.
En wat heb je al een mooi buikje gekregen.
Heel veel succes straks in de Z!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:16

Wat een gave foto's met een mooie buik! <3

Puur uitnieuwsgierigheid van een westernruiter: is de stang en trens een doel op zich? Of is dat omdat je daarmee bedoelt dat je startgerechtigd in de Z1 bent? Haha ik heb niet zo heel veel verstand van de regels van haranchement in combinatie tot niveau in de dressuur 8)7 :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 09:50

Dank jullie wel allemaal <3

@Toothless: eigenlijk heel goed, heb amper opgemerkt dat ie het een hoop gedoe vond. Heb hem de eerste keer expres gebruikt tijdens een les, zodat m'n instructrice ook kon controleren of alles goed zat en hoe hij reageerde. Maar geen gekkigheid, geen open mond of wat dan ook gelukkig.
@Suzanne F. : ik woon in Culemborg, maar Dragan staat gestald in Rhenoy. Ben je hier bekend? :)
@oly: wat leuk, een grijze! Zijn ook altijd prachtig. Bij Dragan was het niet helemaal de bedoeling dat ie rood zou worden (grijze vader en opa, dus volgens mij gegokt op grijs of gewoon brun) maar dat was een verrassing, haha! Vind beide kleurtjes erg leuk!
@Elodie1: Dank je, maar dat 'vlekje' is een bultje op z'n kont. Die heeft ie nou eenmaal, hoeft van mij niet weggeshopt te worden :)
@Gimme_Spurs: stang & trens is geen doel op zich, maar je mag er dus pas vanaf het Z1 mee starten. Het heeft toch altijd een soort 'aanzien' net als vroeger het hoedje er nog bij hoorde. Die is inmiddels afgeschaft (en om eerlijk te zijn, denk ik dat ik het toch bij mijn cap had gehouden ivm de veiligheid, Dragan is geen mak schaap helaas). Blijft voor mij dus toch leuk als je eindelijk met S&T 'mag' rijden. Hoewel wat je natuurlijk thuis doet je altijd zelf moet weten, voelt het nu toch een beetje alsof we het hebben verdiend.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:00

I see! Ik dacht het al hoor, maar moest het toch even vragen. In de westernsport liggen die zaken best anders. Daar mag je met shank (scharenbit) als je paard een bepaalde leeftijd bereikt heeft. Hoed mag tot nu toe altijd, behalve bij de jeugd. Dit is bij de rassenverenigingen het geval en bij de nrha (national reining horse association)

De wran (western ruiter associatie nederland) is een apart geval. Alle rassen mogen daar meedoen en het instap niveau is lager. Daar heb je 5 levels. Pas vanaf L3 mag je met shank. Pas vanaf de L2 mag je met hoed.

Grappig wat een verschillen er zijn! (En gek dus, waar ik bij de wran nog een cap op moet, mag ik bij de quarter horse vereniging al met hoed starten)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:02

Wauw gave foto's !! :o Staat hem erg mooi.

Mijn vorige fjord had ook een hele grote mond (letterlijk en figuurlijk :') )

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:06

Gave foto's! :j

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:10

Gimme_Spurs schreef:
I see! Ik dacht het al hoor, maar moest het toch even vragen. In de westernsport liggen die zaken best anders. Daar mag je met shank (scharenbit) als je paard een bepaalde leeftijd bereikt heeft. Hoed mag tot nu toe altijd, behalve bij de jeugd. Dit is bij de rassenverenigingen het geval en bij de nrha (national reining horse association)

De wran (western ruiter associatie nederland) is een apart geval. Alle rassen mogen daar meedoen en het instap niveau is lager. Daar heb je 5 levels. Pas vanaf L3 mag je met shank. Pas vanaf de L2 mag je met hoed.

Grappig wat een verschillen er zijn! (En gek dus, waar ik bij de wran nog een cap op moet, mag ik bij de quarter horse vereniging al met hoed starten)

Grappig inderdaad! En volgens mij is de mentaliteit wat betreft hoed/hoedje sowieso heel anders bij de westernsport dan bij de dressuursport. Heb daar al het een en ander aan discussietopics van voorbij zien komen hier op bokt, ging er vaak nog heftig aan toe haha! Zelf durf ik het denk ik sowieso niet meer aan zonder cap, de enige keer dat ik ben gevallen gingen we samen onderuit (en er gebeurde eigenlijk niks, meneer verstapte zich gewoon).

@Phoeboe & xApple: dank jullie wel! Die figuurlijke grote mond ken ik wel, maar letterlijk heeft deze echt maar een klein bekkie :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:29

Ik rijd ook alrijd met cap. Behalve dus op show. Hypocriet eigenlijk haha! Ja de FEI wil eigenlijk de hoed afschaffen, maar de hoed is zo erg een onderdeel van het geheel dat de tegenstand groot is.