Gestopt met verzorgshire...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:48

Het is jammer dat je verzorgpaard niet helemaal is zoals je verwachtte maar je weet nu wel beter wat je wel en niet wilt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:51

Sorry ts!

Maar sommigen kunnen zo negatief uit de hoek komen terwijl daar helemaal geen noodzaak voor bestaat.

Poekkie

Re: Gestopt met verzorgshire...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:57

Hey TS,
spijtig dat het niets voor jou was. Wel netjes dat je dan eerlijk bent geweest en afscheid hebt genomen. Er zijn vele verzorgers die dan gewoon maanden niet of nauwelijks opdagen...

Goed dat je nu beter weet wat je wil en veel succes met toekomstige zoektochten!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:05

Boras schreef:
Sorry ts!

Maar sommigen kunnen zo negatief uit de hoek komen terwijl daar helemaal geen noodzaak voor bestaat.

Ik ken BOKT langer dan vandaag, had zulke reacties eigenlijk wel verwacht... :j Ene oor in andere oor weer uit, you know... :)

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:12

Als je er niks aan vind dan mag je zelf kiezen of je stopt of om wat voor reden dan ook, en joh... je zou maar boos worden om het woord "boerenknollenl :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:13

OK, nogmaals mijn excuses voor het woord BOERENKNOL. Laten we het gewoon op koudbloedpaarden houden. :)

Boerenknol klinkt idd wat erg denigrerend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:27

Als een verzorgshire je teveel is moet je je achter je oren gaan krabben en afvragen of het hebben van een verzorgpaard überhaupt wel iets voor je is. Want paarden zijn paarden en een kleiner paard kan ook onwijs vies worden.
Wel de lusten maar niet de lasten denk ik maar zo als ik jouw situatie lees. En anders moet je maar gewoon op een manege gaan rijden waarbij je het paard uit de box haalt erop stapt en daarna paard weer in de box zet. Maar het verzorgen is zo leuk vind ik.
Juist met verzorgen kan je een goede band opbouwen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:44

Wat jammer zeg, nu maar duimen dat er snel een leuke nieuwe op je pad komt! Wil je eigenlijk nog wel een nieuw verzorgpaard of vond je de verzorging van een paard in zijn geheel tegenvallen? of lag het voor je gevoel echt aan het paard?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:32

:D Goed dat je bent gestopt TS!
Ja, paarden is soms best hard werken, maar je moet er wel plezier in hebben. Blijkbaar is dit gewoon niet jouw type paard en dat kan en mag best! Zie het als een ervaring, want ook van de dingen die niet positief eindigen leer je weer. Een volgende keer kun je zoeken naar een warmbloed paard of misschien wel een (grote) pony.

Goed dat je de knoop door hebt gehakt en daar eerlijk over bent. Dat is beter voor jou, de eigenaar van het paard en voor het paard zelf. Je moet het vooral leuk vinden, want pas als je het leuk vind maakt het je niet uit om dagelijks poep te ruimen en modderpaarden te poetsen! ;)

Succes met het vinden van een nieuwe paardenvriend.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 04:57

Ts, moesten er naast het paard verzorgen nog klusjes gedaan worden zoals uitmesten/hooi geven etc.
Als dat zo is zou je (als je wel graag een paard wil verzorgen) naar een verzorgpony moeten kijken die op vol pension staat waar alles gedaan wordt. Dan heb je alleen de leuke minder zware dingen en vaak niet zo vieze paardjes. Maaar daar hangt 9/10 keer wel een kostenplaatje aan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 06:27

Telpeva schreef:
Wat jammer zeg, nu maar duimen dat er snel een leuke nieuwe op je pad komt! Wil je eigenlijk nog wel een nieuw verzorgpaard of vond je de verzorging van een paard in zijn geheel tegenvallen? of lag het voor je gevoel echt aan het paard?

Meh, ik stop even met zoeken :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:32

He wat jammer nou, je begon er met zoveel plezier aan. Ik snap het wel hoor, als je weinig ervaring hebt met een verzorgpaard dan kan ik me voorstellen dat je bij nader inzien toch liever een wat handzamer formaat hebt. Ik hoop voor je dat je op den duur toch weer een leuk verzorgpaard vindt waar je lekker mee aan de gang kunt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:36

Nou ts, we mogen geen vervelende opmerkingen maken omdat je een beperking hebt. Wellicht kun je je beperking inzetten om een mooie volbloed te gaan verzorgen, gaat vast lukken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:38

wiebke schreef:
Nou ts, we mogen geen vervelende opmerkingen maken omdat je een beperking hebt. Wellicht kun je je beperking inzetten om een mooie volbloed te gaan verzorgen, gaat vast lukken.

:?

het kan ook gewoon zo zijn dat het type koudbloed je niet past... hoe leuk een paard ook is je hebt altijd een eigen voorkeur en daar kom je alleen achter door het te proberen.
Je bent iig netjes geweest in het afzeggen van je verzorgpaard.
Ik hou zelf ook meer van complexe gekkenhuizen :') Dus met een brave koudbloed of werkwillige Spaanse schone oid kom ik ook niet uit de verf :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:42

wiebke schreef:

Hoe zie je het voor je dat TS zijn beperking gebruikt om een volbloed te verzorgen? :?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 06:44

Cayenne schreef:
wiebke schreef:

Hoe zie je het voor je dat TS zijn beperking gebruikt om een volbloed te verzorgen? :?

Wil je me gek hebben? -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:18

CoonArt schreef:
Boras schreef:
Sorry ts!

Ik ken BOKT langer dan vandaag, had zulke reacties eigenlijk wel verwacht... :j Ene oor in andere oor weer uit, you know... :)

Ik vind het heel knap van je hoor! Je blijft zo vrolijk en positief, je biedt zelfs excuses aan!
Het is misschien kinderachtig geschreven maar wel gewoon prima hoor. :j

Je gaat vooruit vind ik. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:46

CoonArt schreef:
Ik zag er gewoon tegenop, steeds dat grote lijf ontdoen van de derrie. Paarden zijn leuk maar dit was té. :o

Gewoon teveel hooi op mijn vork genomen denk ik... :o /3 Grote paarden zijn niet aan mij besteed...

Ik kan je zeggen dat onze merrie van 1.65 zichzelf viezer weet te maken dan mijn ruin van 1.84.
Het zit m niet altijd in de grote, maar meer of ze stiekem een varkentje in het vorige leven zijn geweest denk ik.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 08:48

AlwaysH schreef:
[

Je gaat vooruit vind ik. :)

Awesome thank you! :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:55

Ik vraag me af of een warmbloed dan ook wel geschikt is voor je.
Sport paarden kunnen ook makkelijk 1.80 worden. En ja een paard is een paard en die blijft eenmaal niet schoon.

Ik vind boerenknollen ook totaal geen belediging.
Boeren zijn meestal nuchter, harde werkers en door zetters, typisch koudbloed toch? Zie het eerder als compliment.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:51

TS; alle complimenten voor jouw manier van reageren. Daar kunnen velen nog wat van leren.

Verder kan ik het me voorstellen dat een Shire als totaal gewoon nogal eeeuhhh véééél is. Te groot, misschien iets te grof, te stevig, te lomp.. En dan líjkt het over vuil op een paard te gaan, maar is het eigenlijk dat het geheel nogal overweldigend is.

En verder is er ook niets mis mee om zo nu en dan als manege ruiter heel erg te genieten van het paardrijden, maar verder eigenlijk niet de verplichting van een verzorgpaard willen hebben. Dat mág gewoon!

In dat licht vind ik ook dat je het echt prima gedaan hebt. Je hebt niet gedaan alsof, je hebt niet een eigenaar aan het lijntje gehouden, en je bent eerlijk geweest tov het paard.

Kortom: prima gedaan.

Nu alleen nog maar voor jezelf uitzoeken of je uberhaupt iemand bent voor een verzorgpaard, of dat je jezelf houdt bij zo nu en dan lekker op een manege rijden.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:23

goed verwoord Punz. Ga ik helemaal in mee :)

jammer is het natuurlijk wel, maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt ts

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:48

Kimbers schreef:
Ts is 42 maar heeft wel een beperking. Er staan bovendien wel vaker topics op bokt zonder doel.

Die beperking moet alleen geen excuus worden en dat is iets wat mijn bij TS wel vaker opgevallen is. Hij zegt iets wat niet door de beugel kan en sluit af met "Maar ik heb een beperking".

Ontopic, ieder paard vergt een hoop tijd en werk ongeacht het ras of de grootte. Als jij een warmbloed schimmeltje krijg van 150 heb je waarschijnlijk nog wel meer werk dan bij je "boerenknol". Als je buiten een manege om wilt rijden dan hoort daar verzorging bij en dat kost een hoop tijd, als je dat niet wilt dan kun je wellicht beter manege lessen gaan rijden? Dan kun je toch je hobby uitoefenen zonder dat je er mega veel tijd aan hoeft te besteden?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:57

Die beperking wist ts toch al, toen ze hem ging doen?
Ik heb zelf een Bels gehad en ja dat was meer werk, en kracht had hij ook meer maar in veel gevallen was hij toch makkelijker een simpele ziel. Lomp maar ook onwijs leuk in de omgang. Een bels is geen Shire maar het komt kwa werk en kracht op het zelfde neer.
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat iemand op die leeftijd er nog achter moet komen dat een formaat niet geschikt is. Sommige mensen zijn gewoon het niet waard om een leuk paard te mogen rijden en verzorgen. Een meisje van 16 kan er best achter komen dat dat toch teveel van het goede is. Of als een karakter heel anders is dan een eigenaar omschrijft en als je met angst op een paard zit wat natuurlijk best kan gebeuren dan kun ook best erachter komen dat het niets voor je is. Maar te groot vind ik echt onzin. Want dat weet je nou eenmaal als je voor zo,n paard gaat.
Ik was trouwens 17 toen we de bels kregen, een meisje van 57 kg en dat heeft me nooit tegengehouden.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:01

Een shire is ook wel een kolos van een paardje! Voor mij zal het ook niets zijn aangezien ik liever een "kleiner" paard heb. Van op afstand maar ook om te knuffelen natuurlijk vind ik ze heel mooie, lieve en stoere dieren. Dapper dat je het hebt geprobeerd. Hopelijk heb je het wel mooi en respectvol afgesloten met de eigenaren van het paard.