JoSav schreef:Zie het mij nog niet doen met mijn paard, maar ergens wel nieuwsgierig hoe een AT het zou doen, aangezien je dat type ook in historische literatuur aantreft.

De AT komt natuurlijk wel uit een andere rijcultuur maar het zou zeker interessant zijn! Ook om de oosterse en westerse rijstijl te vergelijken.
Mondy schreef:Dat vallen.. hoe gaat dat nu eigenlijk ? Ofja ik snap wel dat je van ong 1.50/1.60 naar beneden suist en daar weer ter aarde komt. Maar wat voor techniek zit daar achter ?
Bijvoorbeeld ip deze foto lijkt de ruiter precies bij de achterbenen te belanden via de kont van het paard ?
De mensen die zich echt bezig hielden met het vallen zijn ervaren stuntlui. Het basic idee is dat je doorrolt zodra je de grond raakt. Zie ook het filmpje hieronder.
Voor iedereen die dit gaaf vindt...we kunnen natuurlijk een keer een Rossfechten clinic organiseren in Nederland.
En vergis je niet, je hoeft echt niet op dit niveau te zitten om hier een begin mee te maken. Sommige vechttechnieken kunnen je juist ook helpen om je houding en hulpen te verbeteren.
En dan nu natuurlijk...meer foto's!
[gemaakt door Amanda Melchior, Agnes Wadenbäck en Erika Stormbraten]
Fanatieke Arne tijdens het groepsgevecht:

Terre-a-terre versus piaffe in de melee:

Mooie Dork samen met Siri:

Emerito versus Aragon:

Nog meer lanswerk:

De infanterie omsingeld:

En een lans kun je ook prima gebruiken als garrocha, zoals deze ruiter en haar Berber laten zien:

Sultan in paffe:

Gezellige drukte in de rijbak.

Ane probeert Julia uit het zadel te gooien maar ze springt bij hem achterop (Emerito denkt: waar is m'n koekjesmachine nou heen?
):

Dat duurt echter niet lang:

Maar naast al het geweld was er ook tijd om te ontspannen met een lekker buitenritje:

En wat ook mooi is om te zien, is wat een diepe band al deze ruiters met hun paarden hebben. Dat klinkt een beetje zweverig, maar in een gevecht moet je paard echt je partner zijn, want je bent echt van elkaar afhankelijk. Dus buiten het rijden om zijn we stiekem allemaal Penny's.

Tenslotte nog een video van het worstelen.