Vechtkunst te Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Vechtkunst te Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:31

Gave foto's zeg :D moet een hele ervaring geweest zijn!
Heb jij toevallig een filmpje van jullie teamwork?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 11:18

LadyKim schreef:
Mag ik vragen waar je dat bit vandaan hebt? Zoek er al een tijdje naar

Sorry, hier had ik overheen gelezen door de spoiler tag. Bit komt bij Pura Nobleza vandaan.

@HiFive5: Yes, heb verschillende video's maar die moet ik nog even nabewerken. :)

Knight_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:17

Leuke foto's! Super balen dat ik er dit jaar niet bij kon zijn, maar ja, volgend jaar weer heah ;)
Wat is Santiago toch een geweldig leuk paard!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:22

Gaaf zeg, wist niet dat dit bestond <3

Ik vind het trouwens super om te zien dat je ook andere op je paard laat rijden, super tof <3

Purple92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:28

Wauw wat gaaf!
Zijn er ook plekken in Nederland waar je dit kunt beoefenen?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 19:51

Eclair98 schreef:
Ik vind het trouwens super om te zien dat je ook andere op je paard laat rijden, super tof

Thanks. Het is voor mij ook leuk/leerzaam om hem met anderen aan de slag te zien. En het is ook een goede trainingscheck, op zich moet een correct gereden paard eigenlijk moeiteloos door een andere kundige ruiter gereden kunnen worden.

Purple92 schreef:
Wauw wat gaaf!
Zijn er ook plekken in Nederland waar je dit kunt beoefenen?

Arne is regelmatig in Nederland om clinics te geven. Komend weekend ook weer. :j Dan moet je natuurlijk wel over een paard beschikken of er één kunnen lenen. Maar ook als toeschouwer zijn de clinics heel leuk en bij het theoriedeel leer je te voet ook dingen die je in het zadel toe kunt passen.

Narcomil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:55

Wat ontzettend gaaf dat je dit jaar weer ging, rider! Ik heb vorig jaar ook erg genoten van je topic van het vorige symposium. Ik sluit me aan bij de geinteresseerden voor een algemeen topic :j En nou vertrek ik binnenkort een paar maanden naar het buitenland (al mag ik dan met Highland ponies gaan werken), maar mag ik eens vragen of je advies hebt als iemand hier een beetje in wil komen? Beginnen als toeschouwer bij clinics zoals die van Arne dus?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 20:24

Narcomil schreef:
maar mag ik eens vragen of je advies hebt als iemand hier een beetje in wil komen? Beginnen als toeschouwer bij clinics zoals die van Arne dus?

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :) Een clinic bezoeken is natuurlijk sowieso leuk (en nuttig!) maar verder kun je ook werken aan de basis van je rijden en bijvoorbeeld aan een basis van vechtsport. Arne is een aantal keer per jaar in Nederlan dus die kan je zeker op weg helpen.

Verder kun je qua rijden denken aan instructie uit klassieke hoek of bijvoorbeeld iemand uit de WE. Waar je voornamelijk naar toe wilt werken is je paard verzameld kunnen stellen en buigen op zit met teugels in één hand, want je andere hand heb je nodig voor een wapen.

Verder helpt het natuurlijk ook om een basis te hebben in de vechtkunst zelf. Op de site van HEFFAC kun je zien of er een hema (historical European martial arts) school bij je in de buurt zit.

Narcomil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:58

Dank je wel voor de info! Dan zat ik in ieder geval in de goede richting te denken :) Van HEFFAC heb ik inderdaad ook wel eerder gehoord, zal daar eens naar gaan kijken.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:12

Wat een leuk topic, dit! Leuk om te lezen en prachtig om te zien :j

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:30

Erg gaaf!! Prachtige omgeving ook :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:04

Super gaaf en wat een ruig paard heb je zeg _/-\o_

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:07

Leuk om te zien en lezen! Lijkt me gaaf om dit ook met Mn Lusi te doen *toch wel handig n rijbewijs.. auto.. Trailer hahaha)
Ik vind je zadel erg stoer; mag ik vragen wat voor zadel het is en waar je m vandaan hebt?
Lijkt op de Christ Iberico maar dan met beugels.

Veel plezier samen verder !!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 11:20

Thanks allemaal!

Jolene85 schreef:
Ik vind je zadel erg stoer; mag ik vragen wat voor zadel het is en waar je m vandaan hebt?Lijkt op de Christ Iberico maar dan met beugels.

Haha, dit is gewoon een boomzadel. Type Riano Sillero van de Spaanse zadelmakerij Marjoman. Met custom opbouw, singel- en beugelophanging. Het bontje is een zalea, om het zadel te beschermen en voor extra comfort. Daaronder zit een gladlederen zadel. De Riano zit een beetje tussen een schoolzadel en een stierenvechterszadel in, wel stevige pommels maar een iets minder hoge opbouw waardoor je meer contact met het paard hebt.

Edit: ook gekocht via Pura Nobleza

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:53

Ik vind het heel interessant om dit ook eens te zien. Het is weer compleet wat anders. Lijkt me echt gaaf om te doen!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:06

Jullie zien er wel heel gaaf uit hoor samen zo midden in een groep! :D

Santi is inderdaad flink breed geworden zeg <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:09

Gaaf is het meest gebruikte woord in de antwoorden op je verslag TS en ik kan dat alleen maar beamen. Wat ontzettend gaaf dat je dit doet.

Ik woon in Frankrijk en hier zie je vooral in de zomer veel kasteel activiteiten waarbij paarden komen opdraven (letterlijk) en zwaard- en lansgevechten in tenue worden uitgevoerd. Altijd een heel spectacle en zo heet het dan ook. Nu ik een minikijkje van jou achter de schermen, (LOL), heb gehad, kijk ik met een andere blik naar zulke spectacles.

Dank je!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:25

Wederom geweldig om te zien dat dressuur nog steeds beoefend wordt zoals het ooit bedoeld was.

Niks achter de loodlijn getrokken, paarden die met het neusje er uit, dalend in de achterhand, schijnbaar moeiteloos best pittige oefeningen doen.

Ik ben ook heel benieuwd naar de filmpjes en hoop dat deze wijze van rijden bij een groter publiek zal gaan leven.

Het moet toch ontzettend gaaf zijn dit allemaal te kunnen met je paard!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:54

Wat ontzetttend gaaf om te zien! Het moet wel en machtig gevoel zijn om zo te kunnen rijden en dit soort dingen te kunnen doen!

@rider: Ik kan me voorstellen dat jij favoriete oefeningen/onderdelen hebt tijdens zo'n symposium om te doen, heeft je paard dat ook? Wat doet hij het liefst?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:31

Wow, een kijkje in een onbekende keuken! Wat heb je een gaaf paardje, nog heel veel plezier samen en ik zal je topics in het oog houden

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 21:44

LBLGypsyCobs schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar de filmpjes en hoop dat deze wijze van rijden bij een groter publiek zal gaan leven.

Daar hopen wij ook op, het is een mooie en interessante discipline. :D De community is klein maar zoals Arne al zei, wel heel open en gastvrij. Tijdens het symposium biedt iedereen elkaar ook hulp en mensen staan (m.i heel belangrijk) open voor opbouwende kritiek. Iedereen wil graag leren. :j

Shylah schreef:
@rider: Ik kan me voorstellen dat jij favoriete oefeningen/onderdelen hebt tijdens zo'n symposium om te doen, heeft je paard dat ook? Wat doet hij het liefst?

Santi vindt piafferen echt ultiem. :') Daarnaast wordt hij ook enthousiast van sparren, maar wel vooral tegen paarden die hij al kent. Dan is hij ook wel dapper. Onbekende paarden die vanuit zijn oogpunt dominant bewegen (terre-a-terre, mezair, levade etc.) wil hij nog weleens voor opzij springen.

Sparren met zwaard is wat meer mijn comfort zone dan met lans en daarbij heb ik het idee dat Santi het dus tijdens zwaard ook beter doet, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan hem. :o

En wat ik grappig vond, was dat hij wel heel dapper was tegen de infanterie op de grond. Het paard voor hem sprong weg op het moment dat het infanterieblok lansen had en Santi duwde zichzelf gewoon tussen de lansen door, haha.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:02

LBLGypsyCobs schreef:
Wederom geweldig om te zien dat dressuur nog steeds beoefend wordt zoals het ooit bedoeld was.

Niks achter de loodlijn getrokken, paarden die met het neusje er uit, dalend in de achterhand, schijnbaar moeiteloos best pittige oefeningen doen.

!
je haalt me de woorden uit de mond +:)+
Ts: bedankt dat we stukje mogen meekijken in dit fijne stukje rijKunst.

Wel tekenend voor bokt dat er zo weinig reactie's op komen.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:24

Ziet er weer geweldig uit! Santi begint nu echt uit te zwaren, mooi!
Morgen mag ik weer aan de slag met Arne :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:45

Wauw, daar had ik ook graag bij willen zijn, ontzettend leuk en interessant!

Machtig paard heb je trouwens ook <3

Arne ik had al stukjes op facebook gezien van de gevechten maar zo bij elkaar nog leuker om te zien.

Baal echt dat mijn paard nog steeds hoest en niet fit is.
Heeft nu een zware medicijnen kuur omdat het nu echt over moet zijn .
Heb echt al veel gehad aan de lessen van Arne, vielen ineens kwartjes bij mij en bij mijn paard .
Kan het iedereen aanraden :j

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:04

Erg mooi zeg! Je paard verzameld echt zoals het hoort! Zie je niet vaak meer in de sport. Mooi in de aanleuning ook.