Trainen met mijn gouden vriendje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 03:06

Zo, jongens. Gaat ie lekker :P

Nash is echt een prins op een erwt. Als hem iets niet zint, dan doet hij het niet.

Zit hem iets niet lekker, dan laat hij dat ZEKER merken. Hij is er zo een dat als hij zich stoot, dan is hij gelijk heel zielig.

Zoveel mensen, zo veel wensen.

Ik heb niet het idee dat mijn paard onder mijn gewicht problemen heeft.

Zoals ik in eerdere topic's ook al schreef. Hij wordt regelmatig gecontroleerd en komt altijd zonder problemen door zijn "keuring". Hij is nergens gevoelig op zijn lijf, maar juist super los en soepel.

Ik wordt dan ook een beetje moe van de opmerkingen over mijn gewicht iedere keer. Ik ben mij er van bewust. Ik ben er mee bezig. ;)

Bedankt voor iedereen die hem fijn vind sjouwen :D

Nicje87

Re: Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 03:31

Je hebt hem leuk aan t lopen!
Wel denk ik dat hij in galop nog wat meer op het achterbeen mag.
Ik denk dat je heel goed bezig bent en heel veel succes met afvallen!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 03:36

Maar als je je er van bewust bent, waarom stap je er dan op? :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 03:41

Nicje87 schreef:
Je hebt hem leuk aan t lopen!
Wel denk ik dat hij in galop nog wat meer op het achterbeen mag.
Ik denk dat je heel goed bezig bent en heel veel succes met afvallen!

Klopt zeker. Hij is heel lang alleen maar in 4 tackt gegaan.
Ohz, los in de wei, tijdens het longeren. Alles was 4tackt in de galop :')

Hij heeft nu pas sinds een jaar door dat hij ook drietackt kan. Maar dan moesten we wel echt flink tempo maken. Daar wordt de sprong niet beter van. Ik ben hem pas een poosje wat meer langere stukjes aan het verzamelen in de galop. Maar het is een heel fijn lijntje tussen 3 of 4 tackt. Lastig, maar dat komt echt wel goed. :)

Dankjewel voor je complimentje ;)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 05:45

Jester_ schreef:

Hou toch eens op over het gewicht van ts, ze zegt net toch dat haar paard er geen last van heeft?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:45

isabel_94 schreef:
Jester_ schreef:

Hou toch eens op over het gewicht van ts, ze zegt net toch dat haar paard er geen last van heeft?

En zij kan beslissen in het paard zijn naam?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:56

Jester_ schreef:

Zo... ga je lekker?

Wat ik zie is een fijn gereden haf (voor wat het waard is vanaf foto's) en over wat ik lees van TS kan ik alleen concluderen dat ze bewust bezig is met wat ze doet.

De enige tip die ik wil meegeven is esthetisch van aard. Ik denk dat je een hoop minder gezeik had gekregen als je je shirt niet bij je broek in had gedaan. Had voor een stuk minder afleiding gezorgd vermoed ik (tja.... te idioot voor woorden).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 07:02

Olympia96 schreef:
Jester_ schreef:

Zo... ga je lekker?

Wat ik zie is een fijn gereden haf (voor wat het waard is vanaf foto's) en over wat ik lees van TS kan ik alleen concluderen dat ze bewust bezig is met wat ze doet.

De enige tip die ik wil meegeven is esthetisch van aard. Ik denk dat je een hoop minder gezeik had gekregen als je je shirt niet bij je broek in had gedaan. Had voor een stuk minder afleiding gezorgd vermoed ik (tja.... te idioot voor woorden).

Dat denk ik ook :')

Maar dat was achteraf.

Laten we zeggen dat ik blij ben met mijn mooie nieuwe riem dat ik hem graag even wilde showen :Y)

Dankjewel voor het compliment iig :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:02

Moderatoropmerking:
Ik denk dat er inmiddels wel genoeg over het gewicht gezegd is, en TS zegt ook dat ze zich bewust is hiervan en er mee bezig is. Aangezien het nu al nogal kwetsend wordt, graag het gewicht verder laten rusten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:09

Wat een super gave haf zeg!
Kan lekker sjouwen!

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:22

TS ik vind je had echt gaaf! En je rijdt echt super netjes! :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 07:23

Nouvel schreef:
Wat een super gave haf zeg!
Kan lekker sjouwen!

Amyd schreef:
TS ik vind je had echt gaaf! En je rijdt echt super netjes! :j

Dank jullie wel ;) <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:46

Peelie schreef:
Ik heb niet het idee dat mijn paard onder mijn gewicht problemen heeft.

Zoals ik in eerdere topic's ook al schreef. Hij wordt regelmatig gecontroleerd en komt altijd zonder problemen door zijn "keuring". Hij is nergens gevoelig op zijn lijf, maar juist super los en soepel.

Ik wordt dan ook een beetje moe van de opmerkingen over mijn gewicht iedere keer. Ik ben mij er van bewust. Ik ben er mee bezig. ;)

Ik zie dat je in ontkenning bent of je gewicht schadelijk is voor je pony. Hafs zijn stevige beestjes en kunnen best ook wat gewicht aan, maar ik moet me toch ook aansluiten bij de rest, dat je voor dit ogenblik te zwaar voor je pony bent. Ook pas je niet in het zadel, daardoor zit je op de lepel en belast je de rug nog eens extra.
Ook af geeft je pony nu niet aan dat hij last heeft van je gewicht, rugproblemen ontstaan niet van vandaag op morgen, maar over een langere termijn. Te zware belasting kan ook leiden tot peesproblemen.
Zou zonde zijn als je straks in het Z je pony moet afschrijven.

Als je dan toch per se moet rijden, rijd dan niet vaker dan 3 a 4 x per week en houd de trainingssessies kort (niet langer dan een half uurtje). Loswerken kun je aan de longe doen. Geef voor de rest onbelaste arbeid.
Ik ben zelf eerder ook eens 20 kg afgevallen en ook mijn paard gaf niet aan "last" te hebben van mijn gewicht.
Maar wat een verschil. Ik had toch echt een blijer paard die de oefeningen met meer gemak deed.
Ik weet ook zeker dat jij het aan je Haf gaat merken als je al die ballast kwijt bent.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:50

@Neonlight

Ik heb toch gemeend er nog iets over te moeten zeggen. Zeker niet kwetsend bedoeld, maar onderbouwd en met het advies (als er dan toch gereden moet worden) de trainingssessies zo kort mogelijk te houden.
TS is zich bewust van haar gewicht en probeert er ook iets aan te doen, maar ik lees ook dat ze zich er toch minder van bewust is hoe schadelijk overbelasting kan zijn voor haar pony.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 08:25

Babootje. Om die rede rij of longeer ik hem ook maar 3x in de week.

Ik heb een bijrijder voor 2x in de week. Zij rijd of longeerd ook.

De andere twee dagen in de week heeft hij vrij.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 09-05-17 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:35

Ik vind dat je een nette houding hebt ts, je rijd netter dan ik :o
Je hebt je paard ook netjes aan het lopen! Uiteraard wel wat puntjes maar daar wordt (vast) aan gewerkt.

Veel succes verder!
En mag ik zeggen dat je ondanks de soms harde woorden je netjes reageert?! Top +:)+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 08:36

No_No schreef:
Ik vind dat je een nette houding hebt ts, je rijd netter dan ik :o
Je hebt je paard ook netjes aan het lopen! Uiteraard wel wat puntjes maar daar wordt (vast) aan gewerkt.

Veel succes verder!
En mag ik zeggen dat je ondanks de soms harde woorden je netjes reageert?! Top +:)+

Dankjewel :)

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:49

Ziet er heel erg netjes uit! Ik ben benieuwd hoe jullie er over een jaar voor staan. :)

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:18

Wat een prachtige haf heb je zeg! En wat heb je hem lekker aan het lopen. Wauw!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:19

ziet er goed uit! Jullie zijn echt goed bezig hoor!

Je nieuwe zadel is heel mooi en lijkt mij geweldig fijn zitten, mag je deze houden? Of krijg je nog een andere? had je een maatje groter geprobeerd en was dat niet fijn?

Je lijkt soms nog wat streng in je hand, als hij nog meer op acheter komt wordt dan vanzelf beter en kun je je hand stiller houden.

Lekker blijven trainen en succes met afvallen! Is niet makkelijk en beter de tijd nemen en langzaam aan dan zeer ongezond crashen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:20

HiFive5 schreef:
isabel_94 schreef:

En zij kan beslissen in het paard zijn naam?

Zij kan in ieder geval beter beslissen dan dat wij kunnen vanaf een paar foto's en een filmpje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 09:23

Snorkel8 schreef:
ziet er goed uit! Jullie zijn echt goed bezig hoor!

Je nieuwe zadel is heel mooi en lijkt mij geweldig fijn zitten, mag je deze houden? Of krijg je nog een andere? had je een maatje groter geprobeerd en was dat niet fijn?

Je lijkt soms nog wat streng in je hand, als hij nog meer op acheter komt wordt dan vanzelf beter en kun je je hand stiller houden.

Lekker blijven trainen en succes met afvallen! Is niet makkelijk en beter de tijd nemen en langzaam aan dan zeer ongezond crashen.

Crachen kan ik echt niet. Dan val ik halverwege de dag gewoon flauw.

Dit is nog niet het laatste zadel. Er gan nog aanpassingen gedaan worden (bijv. Korter zweetblad) en ik zou idd zelf ook graag iets meer ruimte willen hebben. Het uiteindelijke zadel mag ik idd houden.

Dankjewel voor je complimentje.

irmaaatje schreef:
Wat een prachtige haf heb je zeg! En wat heb je hem lekker aan het lopen. Wauw!

Dankjewel

Miranda_w schreef:
Ziet er heel erg netjes uit! Ik ben benieuwd hoe jullie er over een jaar voor staan. :)

Ik ook :D Dankjewel

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:27

Ik vind het er ook niet zo fijn uitzien om eerlijk te zijn. Je paard heeft imo geen geconcentreerd koppie, maar trekt veel meer een "ik heb het zwaar" hoofd.
Ook vind ik hem wat zwaar ogen aan de voorkant, en in het filmpje zie ik ook geen happy paard met een fijn meezittende ruiter.

Wat je hier mee doet is aan jou, maar ik zou mijzelf echt achter de oren krabben als ik jou was

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:46

Knappe foto's van Nash! Hij gaat het steeds beter doen :D

Ik vind sommige conclusies hier wel bijzonder knap :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:48

Ik zou me achter de oren krabben als ik iemand was die hier blijft reageren op het gewicht na dat grote groene vakje een paar posts terug en na de TS die imo uitzonderlijk netjes blijft reageren t.o.v. sommige reacties hier.

Hebben jullie eigenlijk wel door hoe erg je iemand kunt kwetsen vanuit je stoeltje/bankje/waar je nu dan ook mag zitten met je telefoon/toetsenbord/tablet in je handjes? Lijkt er niet op.