Bonte Botticelli (v.Paddox) L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moos1984

Re: Bonte Botticelli (v.Paddox) L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:34

Leuk om te zien! Ik ben in het bezit van een kleindochter van hem en vind het erg leuk om 'opa' te volgen ;) Mijn merrie is nu net 4 en zijn we weer aan het oppakken onder het zadel na een periode van rust na het zadelmak maken. Ik zie best een hoop overeenkomsten!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:21

Paarden die zelf in hun houding kruipen zijn daar soms erg moeilijk uit te halen. Ik heb ook een dametje staan die ik pas na anderhalf jaar met haar neus op/voor de ll heb gekregen, kroop er uit zichzelf achter terwijl ik niets in mijn handen had.

Knap paard vind ik het! Staat hij ook ter dekking?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:25

Hij wordt mooier en mooier, knap gedaan, hoor! Dat hij rijtechnisch niet helemaal makkelijk is nog, dat is niet zo verwonderlijk als je ziet waar hij vandaan komt.

Wat hem misschien (zeker weten :o ) wel kan helpen is om hem eens door een fysio te laten behandelen. Ik krijg regelmatig paarden die moeite hebben met neusje eruit en over de bovenlijn komen en die hebben vaak toch ergens een lichamelijk ongemak wat daaraan bijdraagt. Zo kun je hem net even het extra zetje geven om het hem makkelijker te maken. :)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 11:37

xLes schreef:
Paarden die zelf in hun houding kruipen zijn daar soms erg moeilijk uit te halen. Ik heb ook een dametje staan die ik pas na anderhalf jaar met haar neus op/voor de ll heb gekregen, kroop er uit zichzelf achter terwijl ik niets in mijn handen had.

Knap paard vind ik het! Staat hij ook ter dekking?

Ik stoor mij er ook niet te veel aan maar probeer er wel zo naar te trainen dat hij het gaat leren.

Ik heb hem niet echt ter dekking staan, hij dekt dit jaar 5 of 6 merries.

@Rindin: hij wordt netjes bijgehouden, maar het kwartje wil nog niet echt vallen. Wel maakt hij progressie, het heeft alleen tijd nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:40

T is echt een gaaf dier. Jammer dat ie geen springtalent heeft :P

Sommige paarden vinden het uberhaupt moeilijk om te zakken. Je kunt dit ook aan de hand oefenen. Ik kan t helemaal uitleggen, maar ik heb er eens een filmpje over gemaakt. Wellicht heb je er iets aan :)
https://www.youtube.com/watch?v=77wSC1GJDzE

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:00

Wat een knap ding en wat is hij opgeknapt zeg.

Ik heb ook een paard van 10 wat tot een jaar geleden niet echt basis gereden was en voor de verkoop even in een 'houdinkje' getrokken was. Heeft veel meters aan de longe geduurd voordat hij daarin ook durfde te zakken. Touwtje, longeerhulp, geen hulp, maakte niet uit. Inmiddels loopt hij daar al als een stofzuiger, waar ik erg blij mee ben. Heeft wat frustratie gekost, gezien longeren ook niet zijn ding was.

Onder het zadel volgde hij de hand ook niet. Dus eerst flink de motor aan moeten zetten aan de achterkant en steeds maar blijven vragen. Als hij dan zakte, dan had ik verschrikkelijk impuls verlies en met been eraan, kwam hij weer teveel bovenin. Heeft veel geduld gekost, maar hij zakt inmiddels thuis voldoende, maar op wedstrijd helaas nog niet. Ik rijd op de binnenhoefslag en na het rechtstellen laat ik hem met het uitrijden zakken en daar vanuit kan ik dan de baan rond, een halve volte rijden en van hand veranderen. Het blijft een dingetje, maar hij gaat het steeds meer snappen.
Losrijden lukt niet altijd laag, dan laat ik hem gewoon eerst 10 a 15 minuten laag en rond stappen en als hij in draf iets te hoog komt, dan rijd ik daar eerst in mee en dan een paar minuten, dan kan ik hem wat van halshouding laten veranderen, dus ook wat lager ingesteld. Sommige paarden strekken nu eenmaal makkelijker dan een ander. En ik moet ook zeggen dat de wat dominantere karakters over het algemeen het vertrouwen niet snel overgeven en echt 'durven' te zakken.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:06

jeee wat is ie opgeknapt zeg hij is echt mooi geworden hoop hem ooit nog weer eens te zien in het echt
maar voorals nog ben ik blij dat ie zo goed is terecht is gekomen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:13

Ik vind hem erg gaaf! Volg al sinds je eerste topic over hem.
Je hond is ook heel leuk trouwens! :o :D

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:15

horselover22 schreef:
jeee wat is ie opgeknapt *knip*
maar voorals nog ben ik blij dat ie zo goed is terecht is gekomen

Nou dat dus! :j, fijn om te zien dat hij het zo goed doet

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:27

littleroosie schreef:
Sclimpre schreef:
Heb je al eens met een simpel rubberbitje geprobeerd? Dan krijgt hij misschien meer vertrouwen en durft hij wel aanleuning opzoeken.

Ik ben twee terug overgestapt op een bustrens. Ik ben zelf niet zo fan van rubber, maar ik heb er nog 1 liggen dus kan het wel proberen :)

Ik heb veel baat gehad bij het bit 'verbindend' van Neue Schule. Super fijn bit en ik had gelijk met wegstappen al verbinding. Bij de bitfitter nog een paar andere geprobeerd, maar deze stak er echt met kop en schouders bovenuit.