Mijn merrie is nu net 4 en zijn we weer aan het oppakken onder het zadel na een periode van rust na het zadelmak maken. Ik zie best een hoop overeenkomsten! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn merrie is nu net 4 en zijn we weer aan het oppakken onder het zadel na een periode van rust na het zadelmak maken. Ik zie best een hoop overeenkomsten!
) wel kan helpen is om hem eens door een fysio te laten behandelen. Ik krijg regelmatig paarden die moeite hebben met neusje eruit en over de bovenlijn komen en die hebben vaak toch ergens een lichamelijk ongemak wat daaraan bijdraagt. Zo kun je hem net even het extra zetje geven om het hem makkelijker te maken.
xLes schreef:Paarden die zelf in hun houding kruipen zijn daar soms erg moeilijk uit te halen. Ik heb ook een dametje staan die ik pas na anderhalf jaar met haar neus op/voor de ll heb gekregen, kroop er uit zichzelf achter terwijl ik niets in mijn handen had.
Knap paard vind ik het! Staat hij ook ter dekking?

littleroosie schreef:Sclimpre schreef:Heb je al eens met een simpel rubberbitje geprobeerd? Dan krijgt hij misschien meer vertrouwen en durft hij wel aanleuning opzoeken.
Ik ben twee terug overgestapt op een bustrens. Ik ben zelf niet zo fan van rubber, maar ik heb er nog 1 liggen dus kan het wel proberen