Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nies_ schreef:Dennis schreef:Leuk! Zo veel variatie.
Hoe heten deze kleuren in 'niet-fjorden-taal'?
Gio is wildkleur vos volgens mij, Prebende wildkleur zwart, Zira wildkleur bruin.
Wat zijn Rissa en Arwen? Wildkleur valk en wildkleur palomino?
Klopt!
Perlino en cremello wordt beide kvit genoemd. Dat is een miskleur. Smoky black wordt inderdaad gewoon gra genoemd.
Jaime_ schreef:TS Echt hele leuke foto's! Heel leuk idee ookKomt zo mooi naar voren..
Ik zou bijna zeggen, keer allemaal hetzelfde hoofstel/halster om en de foto's op een mooie locatie door een professioneel fotograaf nog eens opnieuw laten maken, dan is het helemaal perfect
Dennis schreef:Wat zijn Rissa en Arwen? Wildkleur valk en wildkleur palomino?
Dennis schreef:Het is wel krom om dubbel crème een miskleur te noemen terwijl enkel crème wel mag.
Shanna schreef:Wat is nou de standaard kleur, en wat is de meest zeldzame kleur? Ik vind nr 2 en 5 vrijwel het zelfde, en 1 en 3 vind ik ook erg op elkaar lijken
XxDiandraxX schreef:De eerst is een ulsblakke, dat is een bruine met creme en dun. Cremige vacht en zwarte aalstreep.
Meest voorkomende kleur is de brunblakke, 2de van links. Dat is een wildkleur bruin. Isabel van kleur met zwarte aalstreep.
Nummer drie is grablakke en dat is wildkleur zwart. Grijzige vacht met vaak donkerder/zwart hoofd en zwarte aalstreep.
Nummer vier is Arwen en dat is een gulblakke en tevens meest zeldzame kleur. Dit is een wildkleur vos met creme. Creme vacht en ook creme aalstreep, deze is moeilijk zichtbaar.
Als laatste staat Gio, rodblakke, een wildkleur vos. Licht vos kleurige vacht met rode aalstreep.
Er is ook een kans op dubbel creme maar dat is geen toegestaande kleur binnen het fjorden stamboek.
Soms kunnen kleuren erg op elkaar lijken en dan kun je wachten tot het verharen of evt testen op kleur.
Bij 1 en 3 even goed kijken naar de hoofden, duidelijk anders