Bloesem, setje en mooie foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisem94

Re: Bloesem, setje en mooie foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:57

Wat een mooi beestje! Daarnaast vind ik je er mooi op zitten, je kan duidelijk rijden!

Je zei in je vorige bericht dat je weinig op haar rijdt en er daarnaast genoeg andere mogelijkheden zijn. Waarom zou je dan überhaupt nog opstappen? Je bent erg fors voor haar en principieel, als je zo is eerlijk naar de foto's kijkt, zou je denk ik ook niet meer op haar moeten willen rijden. Zelfs niet voor 1 keer per week.

Misschien moeilijk om te horen want je bent duidelijk trots op de foto's. Persoonlijk zou ik dit meer zien als een eye opener dan wat anders.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 05:20

Toch typisch.

In mijn vorige rijtopic had ik een disclaimer geplaatst. Toen waren veel mensen die schreven dat ik dat echt niet hoefde te doen.

Nu plaats ik die disclaimer niet en krijg ik dit soort opmerkingen.

Ik heb niet het idee dat mijn paarden er onder leiden. Sterker nog. De paarden worden met regelmaat gecontroleerd en ik krijg juist alleen maar complimenten over hoe goed de paarden in hun vel zitten.

En tuurlijk ben ik bezig met mijn gewicht. Ik ben niet blind. Ik ben er sinds kort achter dat ik chronisch ziek ben, overgewicht is daar een onderdeel van en artsen weten nieteens hoe dat in het plaatje past. Ik heb heb ook bij een diëtist gelopen, dit kan weinig bijzonders vinden in mijn eetpatroon en beweegpatroon. Dus ik ben zelf ook nog aan het uitzoeken hoe en wat en ik sta pas aan het begin.

Goed. Ik ga mij verder niet verontschuldigen, want daar is verder geen rede voor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:02

Ik begrijp dat het vervelend is om te horen, vooral omdat je er misschien door je ziekte niets aan kunt doen.
Echter neemt dat niet weg dat het paard hier niet voor kiest. Je zou zelf moeten bedenken dat dat niet kan en oneerlijk is voor je paard.. Hoe jammer ook!! :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:53

Ik ga ook wel echt mee met bovenstaande. Als het door je ziekte komt is vervelend, maar dan zou ik eerst wachten op goede medicatie :) En als de artsen niet weten hoe het in jouw ziekte past, komt het daar dan wel vandaan? Maar goed, persoonlijk zou ik er niet meer opstappen.

Verder wel hele mooie omgeving <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 09:04

Ik heb fybro. Daar is geen medicatie voor....

Leuk joh. Uitgelicht...

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:09

Ik denk dat het je paard heus niet hindert dat je net wat steviger bent, Mara is ook wat breder gebouwd laat mensen maar zeiken. Super mooie foto's en je weet heus wel waar je mee bezig bent. Leuk dat er ook iemand van Mara kan gaan leren!

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:19

Wat een gave merrie heb je. Voor een haflinger(ga er vanuit dat ze dat is anders sorry) heeft ze een erg actief achterbeen die ze er heel mooi onderplaatst. Ik zou zegen geniet van je ritjes met haar ;)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:23

Iemand met veel minder gewicht kan een paard vele malen meer tot last zijn, je hebt een prachtige merrie! Mooi model <3 Heel mooi dier en je rijd en netjes mee!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:44

Ik vind het leuke foto's en vind haar ook echt leuk bij je staan :)
Blij paard en blije amazone

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:44

Peelie schreef:
Ik heb fybro. Daar is geen medicatie voor....

Leuk joh. Uitgelicht...

Ja je bent zwaar en je zadel is krap.

Maar hoewel moeilijk te beoordelen op foto's ziet ondanks dat het geheel er fijn en rustig uit.
S&T worden niet gebruikt om het paard in een valse krul te trekken, neusje is er uit.
Handen zijn naar voren en je zit mooi mee.

Pony heeft ondanks het zware zand, blijkbaar power genoeg over om heel fijn te lopen.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:46

Heel eerlijk, je rijd met een fijne zachte hand en je pony beweegt ook fijn. Maar ook ik vind je te zwaar. Je kan ook niet verwachten dat je er geen commentaar op gaat krijgen. Mensen die slank zijn maar met hun voeten onder de buik vandaan komen krijgen ook al commentaar dat ze te groot zijn ook als ze hun dier niet hinderen en letterlijk alleen met de voet eronder vandaan komen.
Persoonlijk vind ik dat je als ruiter toch echt 15-20% moet aanhouden van het lichaamsgewicht en als je zegt dat ze ook graag voor de wagen loopt dan zou ik dat toch eerder doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:16

Wat een prachtig dier en wat heb je haar fijn aan het lopen! :D

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:45

Wat een mooie foto's! Ze loopt lekker. Jammer weer dat er over je gewicht gezeurd wordt. Je weet echt wel waar je mee bezig bent zo te horen en zien!
Ik ben volslank met een hele stevige pony van 1.50 en ook hier geen rug problemen. Als je wat zwaarder bent zijn dat juist de dingen waar je goed op let. Of je paard lekker in je vel zit. Rij ook geen 7 dagen per week. En ook niet zo intensief meer door mijn gezondheid.
Ik hoop dat je je het negatieve commentaar niet al te persoonlijk aan trekt en lekker blijft genieten van en met je mooie paardje!

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:17

Ik vind je niet te zwaar. Volgens mij ben je ook niet zo lang. Lekker genieten van de momenten samen! Knappe pony!

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:32

Je zit is keurig,paardje gebruikt zijn lijf goed,is goed gespierd.
Lekker rijden blijven en fotos blijven plaatsen hoor!!
Ik ben nu fanatiek aan het lessen en trainen met mijn haflinger ,weeg wat minder maar ik denk dat mijn pony momenteel meer last heeft van mijn rijvaardigheden en waarschijnlijk liever met jouw aan het werk was geweest....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 13:25

Toch nog bedankt voor de leuke reacties!

Die 20% regel hou ik zelf ook aan ;)

Mara vind het werk onder het zadel heel erg leuk (voor de wagen ook wel) en hier kan ze echt haar ei in kwijt.

Ze is een pony die eens in de zoveel tijd echt keihard aan het werk wil/moet om niet vervelend te worden.

Dit was trouwens de eerste keer op stang en trens :o

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:08

Dat wat je zegt over t hard willen werken herken ik wel! Wil die van mij ook, gewoon om verzadigd in zijn hoofd te raken! Ik rijd ook niet veel maar probeer hem dat wel te geven, dan blijft hij met de rest ook lief en leuk.

Qua gewicht... tja ben t er ook mee eens dat een lichter iemand veel meer schade aan kan richten. Voor t mooie zou t mooi zijn maar ja ik was ook mooier met 10!cm langere benen :D wie weet lukt t straks om weer wat gewicht kwijt te raken maar haflingers zijn ook niet van suiker ;)
Je rijdt fijn en bent serieus bezig dus keep up the good work!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:45

Als je je paard regelmatig laat controleren en de reactie positief is waarom zou je dan niet meer op je paard kunnen rijden?
Ze kan goed rijden zoals ik zie op de foto's en hiermee zit ze haar zeker niet in de weg!
Ik zie geen reden om haar te laten staan.

Hele mooie foto's TS! Lekker blijven rijden en genieten :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:48

Mooie foto's van jullie meid!
Wat een geneuzel over wel of niet te zwaar zijn voor je paard,laat je er niet gek door maken
hoor,je weet zelf prima wat wel en niet kan met je paarden...
Een groter paard is niet per definitie sterker,de hafjes worden ook hier duidelijk weer onderschat :*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 17:11

Dank jullie wel weer voor de positieve reacties. <3

Even een feitje over de Haflinger en gewicht. De haflingers worden in Oostenrijk nog steeds door het leger gebruikt. Voornamelijk als pakpaard waar de haflingers rustig met 100 tot 150 kg dood gewicht door de bossen, heuvel op en af.

igesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:57

Wat lopen mensen toch te zeuren over het gewicht van de ruiter . Paard lijkt we echt geen moeite mee te hebben. Leuke foto's hoor

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:16

Denk dat vele lichtere ruiters iets van je kunnen leren!

Je rijd mooi en vriendelijk, mi zit je haar helemaal niet in de weg.

Snap alle commotie niet.

Ben vooral trots op jezelf en je leuke paard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:38

Dank jullie wel :(:)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:23

Leuke foto's! Gave merrie.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:32

Toch apart he... dat als er opmerkingen komen bij een amazone die veel hoger in de sport rijdt dat ze te zwaar is dan wordt je bijna gelyncht en nu is het geen enkel probleem om erover te beginnen...hoe typisch ;)

Ts ik denk dat een groter zadel al gaat schelen idd en die kilotjes komen vanzelf wel als ik het zo lees. Ik denk ook dat dat voor je paard beter zal zijn ivm de stokmaat maar je bent je er al goed van bewust.
De foto's zijn echt prachtig geworden !! <3