Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:03

Ik ontvang ook graag het verslag!

Een tijdje geleden zaten we hier met een veulentje dat kolieken had en het zag er niet goed uit voor haar. Toen ging de vrouw van de stalbaas (verpleegster aan huis) bij een patiënte langs die plots heel dat paard kon omschrijven qua uiterlijk (nooit contact gehad met deze mevrouw hiervoor, was de eerste keer) en vertelde dat het allemaal in orde kwam en dat ze wat verkeerds gegeten had, iets dat lichtgroen was.

Twee dagen later vonden we een stuk lichtgroene wikkelplastic van verpakte hooibalen in de mest. Kleintje was meteen opgekikkerd en gaat nu supergoed.
Ik was ook erg sceptisch op dit soort dingen maar ben erg geïntrigeerd!

Starship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:15

Zou je mij het verslag ook in PB willen sturen? Heel misschien laat ik haar wel komen voor mijn driepoot kat die maar weg blijft lopen. :x

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:25

Zou je mij ook een PBtje willen doen met het verslag? Zit al een tijdje twijfelen om zo'n persoon erbij te halen maar ben er toch altijd een beetje sceptisch over

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:27

Zou je mij ook een Pb willen sturen? Ben wel heel benieuwd... wil dit ook nog wel eens laten doen met mijn merrie

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:25

Ik heb vanavond een afspraak gemaakt voor een consult. Vanwege veel aanvragen zijn we over 5/6 weken aan de beurt,

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:27

dat is nog lang wachten....
willen degene die inderdaad een consult hebben gehad misschien aangeven hier of de uitkomst klopt? Of ik mijn sceptische houding overboord moet gooien en het moet wagen...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:28

Ik twijfel heel erg.

Helaas woont ze voor mij niet in de buurt.
Maar tik mijn naam en mijn pony zijn naam in op bokt en voila heel ons levensverhaal..
Dat houdt me een klein beetje tegen vooral voor een consult op afstand.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:32

Ik heb een consult gehad. En ik was ook sceptisch maar dit was na het consult zeker niet meer het geval. Mijn pony was juist heel blij met mij als baas omdat ik hem als paard behandelde. En ook het hoofdschudden en halster afwerken waar ik nooit een verklaring voor kon bedenken werd opeens opgehelderd. En de healing erna voor hem was ook zo mooi om te zien. Zijn toenmalige weide maatje stond erbij de healing ook op te nemen. Heb haar er wel persoonlijk bij gehad.

Het consult samen gevat:
Pip is een zelfverzekerde mini shetlander.
Hij laat ons zien dat het er niet om gaat hoe groot je fysiek bent maar om wat er in zit aan grootsheid, van binnen.
In zijn geval een zelfverzekerde, dappere, slimme, innemende man.
Hij vertelde helemaal blij te zijn met zijn huidige ‘mens’;
Hij liet me zien dat hij vroeger maar een beetje in de wei stond, saai en weinig actie.
Nu vindt hij het geweldig om zoveel afwisseling in zijn dagelijks leven te hebben. Want zoals zijn eigenaresse zegt; je kan er alles mee, behalve rijden.

Wat ze samen doen? Eerder; wat niet!
Vrijspringen,springen aan de hand, vrijheidsdressuur,handpaard, lange lijnen, buiten wandelen, speelmaatje voor een jonge hengst, zwemmen aan de hand.
Pip gaat ook mee aan de hand als stabiele factor voor paarden die voor het eerst op buitenrit gaan.
Selda’s droom is hem te beleren als menpony, en dat gaat vast lukken. Pip zet zich volledig in, mooi om te zien.

Wat ik leuk vond om te merken is dat de eigenaresse hem ook niet betuttelt, maar gewoon als paard behandelt.
Met regels en grenzen.
En daar wordt Pip gelukkig van, liet hij weten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:35

Zou je mij ook een pb kunnen sturen? Ben nog aan t twijfelen maar volg haar inmiddels wel al op fb en vind t wel heel interesant.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:37

Ik vind het toch wat prijzig. Wil je jouw verslag delen?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:40

Naast het feit dat ik een beetje sceptisch ben spreek ik mezelf heel erg tegen nu:

Mijn pony is ziek momenteel. En ben als de dood dat ze zegt dat hij niet gelukkig (met mij) is... Ik weet niet of ik dat (momenteel) aan kan.
Maar als ik dit zo typ voel ik me een enorm slecht egoïstisch mens die haar hoofd in het zand steekt.. -O-

Eigenlijk ben ik niet sceptisch maar bang voor de uitkomst en de waarheid....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:43

Het horoscoopeffect, niets meer en niets minder.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:45

Oh mensen geef hier toch je geld niet aan uit... pure oplichting!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:45

Tyrcanol schreef:
Naast het feit dat ik een beetje sceptisch ben spreek ik mezelf heel erg tegen nu:

Mijn pony is ziek momenteel. En ben als de dood dat ze zegt dat hij niet gelukkig (met mij) is... Ik weet niet of ik dat (momenteel) aan kan.
Maar als ik dit zo typ voel ik me een enorm slecht egoïstisch mens die haar hoofd in het zand steekt.. -O-

Herkenbaar, ik heb hier ook een ziek paard rondlopen waar de dierenarts eigenlijk geen raad meer mee weet...
Aan de ene kant zou ik zo graag willen weten of hij iets aan kan geven, in welke hoek we dan wel moeten zoeken en of hij wel blij is met het leven nog. Aan de andere kant is het mijn grootste angst dat hij misschien aan zou geven dat hij niet blij met mij is, en dat terwijl hij mijn alles is...

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:47

Fijn dat het werkt voor jullie. Ik zou het niet doen. Je kunt zelf met je paard communiceren. Je moet alleen willen luisteren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:48

Jep. Precies dat dieseltje.

Riel zou je wat meer er op in willen gaan ?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:50

Wat meer ingaan? Je kunt zelf uit de lichaamshouding/gedrag van je paard heel wat afleiden. Zelf heel wat lessen nemen, naar verschillende workshops gaan van heel wat verschillende mensen, enz... Daar leer je heel veel van en dat helpt in de "communicatie" met je paard.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:50

Mira283 schreef:
Ik heb een consult gehad. En ik was ook sceptisch maar dit was na het consult zeker niet meer het geval. Mijn pony was juist heel blij met mij als baas omdat ik hem als paard behandelde. En ook het hoofdschudden en halster afwerken waar ik nooit een verklaring voor kon bedenken werd opeens opgehelderd. En de healing erna voor hem was ook zo mooi om te zien. Zijn toenmalige weide maatje stond erbij de healing ook op te nemen. Heb haar er wel persoonlijk bij gehad.

Het consult samen gevat:
Pip is een zelfverzekerde mini shetlander.
Hij laat ons zien dat het er niet om gaat hoe groot je fysiek bent maar om wat er in zit aan grootsheid, van binnen.
In zijn geval een zelfverzekerde, dappere, slimme, innemende man.
Hij vertelde helemaal blij te zijn met zijn huidige ‘mens’;
Hij liet me zien dat hij vroeger maar een beetje in de wei stond, saai en weinig actie.
Nu vindt hij het geweldig om zoveel afwisseling in zijn dagelijks leven te hebben. Want zoals zijn eigenaresse zegt; je kan er alles mee, behalve rijden.

Wat ze samen doen? Eerder; wat niet!
Vrijspringen,springen aan de hand, vrijheidsdressuur,handpaard, lange lijnen, buiten wandelen, speelmaatje voor een jonge hengst, zwemmen aan de hand.
Pip gaat ook mee aan de hand als stabiele factor voor paarden die voor het eerst op buitenrit gaan.
Selda’s droom is hem te beleren als menpony, en dat gaat vast lukken. Pip zet zich volledig in, mooi om te zien.

Wat ik leuk vond om te merken is dat de eigenaresse hem ook niet betuttelt, maar gewoon als paard behandelt.
Met regels en grenzen.
En daar wordt Pip gelukkig van, liet hij weten.

Dit lijkt me een algemeen verhaaltje dat ik ook wel kan verzinnen over een paard en een baas.
Ik vind het pure oplichting.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:53

Hihi, hoe kan zo'n tekst helpen om een betere band te krijgen met je paard :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:55

dieseltje schreef:
Tyrcanol schreef:

Herkenbaar, ik heb hier ook een ziek paard rondlopen waar de dierenarts eigenlijk geen raad meer mee weet...
Aan de ene kant zou ik zo graag willen weten of hij iets aan kan geven, in welke hoek we dan wel moeten zoeken en of hij wel blij is met het leven nog. Aan de andere kant is het mijn grootste angst dat hij misschien aan zou geven dat hij niet blij met mij is, en dat terwijl hij mijn alles is...

Dit zou ik dan weer niet via een reader doen maar in een opstelling. Heb het ook overwogen voor mijn ruin maar die lijkt nu -fingers crossed- na jaren weer aan de beterende hand te zijn.

Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk :) Ik ben in ieder geval via opstellingen meer te weten te komen. Onder andere dat mijn merrie heel duidelijk mijn klachten overnam en dat mijn ruin vond dat hij te weinig aandacht kreeg :))

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:56

Riel schreef:
Wat meer ingaan? Je kunt zelf uit de lichaamshouding/gedrag van je paard heel wat afleiden. Zelf heel wat lessen nemen, naar verschillende workshops gaan van heel wat verschillende mensen, enz... Daar leer je heel veel van en dat helpt in de "communicatie" met je paard.

Tsja...dat gaat niet echt op in alle omstandigheden. Als je paard ziek is en gemengde signalen daardoor afgeeft is hij een stuk moeilijker te lezen en te begrijpen. Ziekte kan met enorme ups en downs verlopen en dat vertroebeld heel erg. Met een ziek paard deelnemen aan allerlei lessen en workshops? Neh....daar maak je ze dan in die periode niet bepaald blij mee.

Ik heb veel lessen gevolgd in communicatie met mijn paard, begrijp zijn lichaamstaal van voor tot achter, maar bij ziekte ben ik compleet in de war en steekt toch de onzekerheid en angst ook de kop op.
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 06-05-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:56

Sorry misschien heel stom maar ik heb nog nooit van een opstelling zoals jij noemt gehoord? :o

Riel mijn pony is een taaie dat zeggen de dierenartsen keer op keer.
Hij gaat kei hard door de pijn heen...

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:58

Koper schreef:
Dit zou ik dan weer niet via een reader doen maar in een opstelling. Heb het ook overwogen voor mijn ruin maar die lijkt nu -fingers crossed- na jaren weer aan de beterende hand te zijn.

Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk :) Ik ben in ieder geval via opstellingen meer te weten te komen. Onder andere dat mijn merrie heel duidelijk mijn klachten overnam en dat mijn ruin vond dat hij te weinig aandacht kreeg :))

Opstelling? Wat bedoel je daar precies mee? Dat is een nieuwe term voor me.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:00

Dacht even mijn verhaal te delen en word het meteen de grond in geboord?! Heel jammer dit en zal ook nooit weer wat delen. Dank jullie wel!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:06

Mira283 schreef:
Dacht even mijn verhaal te delen en word het meteen de grond in geboord?! Heel jammer dit en zal ook nooit weer wat delen. Dank jullie wel!

wel delen juist, voor die personen die sceptisch zijn....
ik vind het fijn dat je het als positief hebt ervaren