Dutch Horseboarding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Dutch Horseboarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:12

Oh wauw! Dat lijkt me gaaf om te doen met mijn kleintje van 95 centimeter :D Maar eens even over gaan prakkezeren..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:50

Leuk zeg!! Volg je nu op Facebook wil er wel meer over zien en lezen

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:22

*\o/* Dat ziet er echt fantastisch uit...
Ik wacht met spanning op je volgende facebook-posts...
Ik heb dit al eerder gedaan met mijn kleintjes, maar liep vast op slecht materiaal...
(voornamelijk het board, en in mindere maten ook het tuig, mentuig is toch niet helemaal ideaal...)
Ik liet iemand naast het paard lopen en dan iemand op wat afstand achter het paard.

Ik heb ook een oud snowboard, en had nog het plan opgevat om te kijken of dit zou werken op een piste/zandondergrond... (sandboarden bestaat... dus... ) :+ (één van mijn typische experimenten... Stel dat het toch niet onmogelijk is... :P )
Of zou het mogelijk zijn daar wieltjes onder te plaatsen?
Is het niet wat vervelend dat je 'schuin vooruit' getrokken wordt?

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:10

Dat is leuk! Hoe zit dat tuig om Vinur vast? Aangezien de spanning op het tuig nu van één kant komt ipv van achteren. Heb je dan een aangepast tuig?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:32

Wat leuk dat ik dit tegenkom! Ik heb jullie namelijk gezien toen ik met mijn zus op buitenrit was 28 Maart in Bennekom. Wij reden met een roodbruine pony en een bont paard. We vonden het echt heel leuk en bijzonder om te zien hoeveel plezier en vertrouwen er was!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:54

Wat ontzettend gaaf! Zou ik ook wel eens willen proberen, super tof!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 15:58

Sidera, ieder z'n eigen ding natuurlijk. Kan me voorstellen dat niet alle paarden hier heel vlij van worden. Maar je kunt altijd een poging wagen. Vinur is ook niet het meest stabiele paard. Een beetje de bangerik van stal :-p

Tnx Sterre, leuk he!

He Karin! Ja, leuke foto he? Ik was gewoon met Astid aan het kletsen over wat handig is om te kunnen. Dus ik zei: 'En het is ook wel handig als je paard niet bang is voor je board, dan kun je dit gewoon doen'. Ik had dus niet echt aandacht voor Vinur, maar stond gewoon een beetje te kletsen. En Vinur stond er maar braaf te wezen :-p

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:08

Oh oeps, nog een hele pagina gemist!

Plutterput, dat gaat vast lukken! Een vriendin doet het ook met haar Shetlander, gaat heel goed!

IngridM, leuk dat je ons volgt! Stel gerust vragen op Facebook. Ik probeer alles tzt te beantwoorden.

caaramel, leuk dat je ons ook volgt! Waar liep je tegenaan met board? Qua tuig ga ik binnenkort wat meer vertellen op FB, er komt een tuig speciaal voor deze sport!
Of je wieltjes onder je snowboard kan zetten weet ik niet. Sandboarden wordt volgems mij vooral gedaan op heel droog en fijn zand, en dan heuvel af. Ik denk dat het zand in Nederland niet zo geschikt is. Maar ik weet het niet zeker.
Het schuin trekken gaat wel goed. Ik doe ook veel ander werk om Vinur recht te houden, dat scheelt. En straks kan ik er ook meer achter als het goed is.

Pasha_2011 ik heb er inderdaad wat aan geknutseld. Het is nog niet perfect. Zodra mijn nieuwe tuig binnen is laat ik op Facebook zien hoe het zit en waarom ik daarvoor gekozen heb.

Ielberse, wat leuk dat jullie ons gezien hebben! Ik kom vaak mensen tegen, dus onthoud niet alles. Spreek me de volgende keer gerust aan :-)

_Woodstock, volg je mn Facebook pagina al? Daar komen veel tips op zodat je dit zelf ook kan doen. Ik geef ook les als je even een zetje in de rug nodig hebt.

Dank iedereen voor de superleuke reacties! :-)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:20

ja je kunt bij een kite shop die asjes en wieltjes bestellen, weet niet wie het vroeg.

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:33

Wat stoer! Mooi om het vertrouwen en de speelsheid tussen jullie te zien, volgens mij geniet Vinur er echt van. Zelf heb ik geen ambitie om dit te gaan doen maar mijn bijrijder heeft vroeger veel geskate- en gemountainboard. Ik zal haar door verwijzen naar je facebookpagina :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:14

Ik stel je even wat vragen hier, gezien ik echt serieus van plan ben om te kijken of dit wat voor mij en Lars is. Hoop dat je dat ook goed vindt?

Wat voor board gebruik jij? Is dat gewoon een longboard?
En wat voor tuig gebruikt jouw vriendin bij de kleine? Ik had zo in de gauwigheid gedacht om misschien zo'n trektuig voor honden aan te schaffen, gezien mijn poown niet heel erg groot is. Maar weet niet of daar andere dingen voor te krijgen zijn?

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:11

Volgens mij heb ik jullie eerder voorbij zien komen op Facebook :D Super gaaf! Misschien neem ik binnenkort wel een les!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:40

Ooh wat tof dit! Ik ga je facebook volgen, ben benieuwd hoe je dit aanpakt.

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 19:44

Pauline2cv, leuk dat je haar door verwijst! Ja Vinur vindt het geweldig. Lekker buiten gassen. En ook goed voor zijn conditie :-)

Pluttersput, ik gebruik een mountainboard, dus met luchtbanden. Als je veel asfalt hebt kun je ook een longboard of skateboard nemen. Het is maar net wat je er zelf mee wilt. Met mn mountainboard kan ik lekker over de bospaden, heerlijk!

Ik weet niet zeker welk tuig zij nu gebruikt. Ik heb zelf nu een mentuig wat ik wat anders knoop. Maar binnenkort komt er een tuig speciaal hiervoor. Dat wordt ook betaalbaar, dus zal ik nog laten weten.
Als je meer specifiek dingen wilt weten kunnen we ook even via pb verder.

Love2sk8, dat zou best kunnen. Misschien in een van de IJslandse paarden groepen? Als je les wil kan dat hoor, neem maar even contact op.

Suliko, leuk enthousiast bericht. Ik zie je op facebook ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:45

caaramel schreef:
*\o/* Dat ziet er echt fantastisch uit...
Ik wacht met spanning op je volgende facebook-posts...
Ik heb dit al eerder gedaan met mijn kleintjes, maar liep vast op slecht materiaal...
(voornamelijk het board, en in mindere maten ook het tuig, mentuig is toch niet helemaal ideaal...)
Ik liet iemand naast het paard lopen en dan iemand op wat afstand achter het paard.

Ik heb ook een oud snowboard, en had nog het plan opgevat om te kijken of dit zou werken op een piste/zandondergrond... (sandboarden bestaat... dus... ) :+ (één van mijn typische experimenten... Stel dat het toch niet onmogelijk is... :P )
Of zou het mogelijk zijn daar wieltjes onder te plaatsen?
Is het niet wat vervelend dat je 'schuin vooruit' getrokken wordt?

Je kan er vast wel wieltjes onder schroeven, maar ik kan je nu al vertellen dat dat niet lekker gaat rijden :D Je kan beter kijken naar een longboard (voor op het asfalt) of een mountainboard (die kunnen ook in het zand).

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:51

Ziet er leuk maar wel een beetje eng uit. Het zou niets voor mij zijn :o. Heb je voldoende controle over je paardje?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:00

Zie mezelf dit zo doen, alleen al leuk idee om dit te oefenen met mijn verzorgpaard om de communicatie hierin soepel te krijgen. Altijd een leuke uitdaging. :D

Het verkrijgen van een mountainboard lijkt me alleen vrij duur, of valt dit mee? Nu heb ik wel een aantal vrienden die veel skateboarden op de veluwe, niet alleen met longboarden volgens mij, waar ik vast wel eens een board van kan lenen. Waarschijnlijk gaan hun voeten al kriebelen bij het zien van de normale manier van horseboarden haha.

besjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:36

Wow wat ontzettend gaaf!!!
Ps: mijn pony lijkt sprekend op die van jou!!!
Laatst bijgewerkt door besjee op 14-04-17 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 21:37

Riel, ja hoor! Met een goede voorbereiding is het echt niet eng of gevaarlijk. Je moet er natuurlijk wel de tijd voor nemen om een en ander aan te leren.

Suliko, ik heb mijn mountainboard tweedehands. Dan is het wel te doen. Als niet iedereen nu massaal naar marktplaats gaat :-p Maar lenen kan natuurlijk ook. En als je een les neemt kan ik mijn board ook meenemen.

Wat leuk Besjee, ook een IJslander?

besjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:39

Ja ook een ijslander! :)
Afbeelding

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 21:55

Ah leuke foto van jullie!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:17

Zandboarden wordt het dus waarschijnlijk niet... :+ :P
Ach ja...

Ik ga dan toch een keer op zoek gaan naar zo'n tweedehands... Iemand tips waar je op moet letten om geen kat in een zak te kopen?

En kreeg door dit topic toch te veel zin om het ook nog eens te proberen...
Dus ;) (op de foto staat mijn zus op het skateboard)
Afbeelding

Wat geleerd van vandaag:
1) Ik mag nog véél oefenen om beter op een board te staan... :P
2) Pony wat extra hooi geven op voorhand zodat de grasjes minder aantrekkelijk zijn
3) Iets beters verzinnen voor tuig... Ik ben dus heel nieuwsgierig naar dat tuig waar jij over spreekt TS!
pony vond het wel niet erg, dus geen zorgen ;)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:24

Hoe groot is jouw ijslander en welke maat tuig gebruik je nu? Ik wil er dus ook graag mee beginnen, mijn ijslander is er eentje van maar 1.30.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 04:46

Sorry dat ik inbreek ,mijn konik is 1.36 en draagt een zilcotuig maat pony.
( en wat een lieve shet!)

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:03

Caaramel, dat is weer een heel mooi begin. Het is ook een beetje uitproberen en oefenen! En zo lang er iemand de pony vast houd kan er niet veel mis gaan.

Molfre, Vinur is 1,45+, dus een stuk groter ;-) Ik denk dat je dus meer hebt aan de reactie van kwita.