paard water geven op de weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMadelene9

Re: paard water geven op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:25

Of een jerrycan vullen en in de kruiwagen zetten? Daar past al snel meer water in dan in een emmer!

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 11:33

xMadelene9 schreef:
Of een jerrycan vullen en in de kruiwagen zetten? Daar past al snel meer water in dan in een emmer!

Ik ga denk ik gewoon nog eens een H20 zak aanschaffen, dat lijkt me het makkelijkste en dan kan je misschien zelfs twee paarden in 1 keer water geven :)

Ragdollcat

Re: paard water geven op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:36

Helaas geen sloot dus. Dan is een H20 waterzak het makkelijkste, vernam ik van anderen en dat heb ik ook weleens gezien en ik vind het in dit geval wel een handig ding.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:25

Haha wat een verhaal :')
Beterschap!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:21

JoyCiej007 schreef:
pien_2010; waarom ook geen H2O zak?

:= Hier heb ik zo om moeten lachen. Antwoord:
1. Op de eerste plaats was ik totaal niet op de hoogte van deze waterzak. Dus hweb er nooit over na gedacht }> ;
2. Daarnaast wonen wij in een koeiengebied een beetje in "the middle of nowere" in Zuid Frankrijk, dus nu ik wel op de hoogte ben, denk ik niet dat ik hem hier binnen een uur rijden kan krijgen;
3. Ach waarom zou ik wisselen, nu ik het wel weet? Ik vul mijn blauwe grote jerrykan buiten bij de kraan terwijl hij al in de kruiwagen staat. Dan ga ik fluitend op weg naar de paarden die 300 meter verder in de wei staan. Dan doe ik de dop eraf, lift de kruiwagen en zonder enige inspanning vloeit het water in de grote hoge emmer. Een kind doet de was.

Een zak zal hier echt niet veel gemakkelijker zijn zelfs als ik er al aan kan komen. Maar waarom zou ik wisselen als iets zo zonder enige moeite gaat. Als ik de kan zelfs op de bult hooi leg die ook naar de kale wei gaat elke ochtend, dan waait het hooi ook niet weg. Dus het gaat goed zonder enige inspanning.
Leuk je vraag, heb er van genoten, hoe vanzelf sprekend zaken vaak in NL zijn om te kopen of te regelen rondom paardengebied en hoe lastig dat hier is meestal.