Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benthhh schreef:Kuggur schreef:Bedankt slimmerikken
Ik had dat wat anders kunnen verwoorden, ik was geinteresseerd in het verhaal erachter, en de plannen met dit stierkalf. Als die geslachtsrijp worden zijn ze nl niet meer zo schattig.
Hij is handmak en ondertussen ook gecastreerd dus ik denk dat dat opzich wel mee gaat vallen! Heb daar niet veel verstand van Hahah. Verder weet ik op dat gebied niet wat de precieze plannen zijn, lekker op het weitje dier zijn?
Benthhh schreef:Kuggur schreef:Bedankt slimmerikken
Ik had dat wat anders kunnen verwoorden, ik was geinteresseerd in het verhaal erachter, en de plannen met dit stierkalf. Als die geslachtsrijp worden zijn ze nl niet meer zo schattig.
Hij is handmak en ondertussen ook gecastreerd dus ik denk dat dat opzich wel mee gaat vallen! Heb daar niet veel verstand van Hahah. Verder weet ik op dat gebied niet wat de precieze plannen zijn, lekker op het weitje dier zijn?
SARINO schreef:Super leuk jullie stiertje.
Zijn jullie bekend met de wettelijke regels voor het houden van runderen,ook geldig voor particulieren?
oormerken,ubn nr,en je mestafvoer.
Je kan anders in de problemen komen.
senna21 schreef:Een schattige foto. Mooie vriendjes.
Fijn dat het stiertje is gecastreerd, maar blijf wel op je hoede.
Helaas te vaak verhalen gehoord/van dichtbij meegemaakt dat het verkeerd afloopt met zo'n schattig, maar enorm sterk dier.
SARINO schreef:Super leuk jullie stiertje.
Zijn jullie bekend met de wettelijke regels voor het houden van runderen,ook geldig voor particulieren?
oormerken,ubn nr,en je mestafvoer.
Je kan anders in de problemen komen.
MillieB schreef:Zo lief om te zien! Ik hoor wel eens dat paarden en koeien op 1 wei staan. Dat lijkt dus te kunnen... Hoe het met stieren zit, wil ik wel wat meer over weten.
TerraHowrse schreef:MillieB schreef:Zo lief om te zien! Ik hoor wel eens dat paarden en koeien op 1 wei staan. Dat lijkt dus te kunnen... Hoe het met stieren zit, wil ik wel wat meer over weten.
Zelf zou ik een volwassen stier nooit met paarden zetten, dat is vragen om ongelukken. Ik had er een jonge stier bij (heeft erbij gestaan vanaf dat hij 6 maand oud was tot 1,5 jaar oud) en die kreeg op het laatst wel echt stierengedrag. Dan wordt het wel gevaarlijk en aangezien we niks hebben aan een os is die weggegaan.
TerraHowrse schreef:Lief! Hier een jonge stier gehad die echt vriendjes was met de pony. Paarden wilde hij niks van wetenpony liet hem ook echt haar hoofd likken enzo haha. Stier is nu wel weg, zal eens kijken of ik nog foto's heb.
IMJ schreef:Dohhh! Ze matchen ook nog!![]()
Hier op stal heeft een hele grote os gestaan. Jaaaaarenlang. Liep ook voor de kar.
Was geen 'ander soort' maar gewoon gecastreerd en goed opgevoed. Wij altijd met onze paarden door zijn land heen. Hij was heel groot. Schoft van zeker 170cm.
https://oogopblaricum.wordpress.com/201 ... ote-weide/
Dit was hem
Daar kon je echt een kind op zetten hoor..!