Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snollygoster schreef:Ma_n0n schreef:Ik heb ook een Rhodium1.81m en doorgegroeid tot zijn 10e..dus staat je misschien nog wat te wachten;)
Oh jeetjeIk vind haar lengte nu perfect. Stap vrijwel altijd met krukje op, maar ben ook nog net lenig genoeg om er zonder op te geraken
![]()
Heeft die van jou ook zo'n heerlijk karakter?
Ja het is echt een schatje. Hij zoekt heel graag fysiek contact; moet altijd tegen je aan staan (ook als je in de wei staat poep rapen ofzo), likt over je hoofd, als ie bang is gaat ie tegen je aan lopen. Hij kan zich wel enorm druk maken over iets wat niet op zijn plek staat (bv een balk of een kliko etc). Hij kan zich daar een volle training mee bezig houden.
En klinkt qua karakter ook heel erg op Iessada. Heel herkenbaar dat fysiek contact. Iessada wilt ook steeds kusjes, aaitjes en alles zien wat je aan het doen bent. Als ze op de poetsplaats staat en ik ga even weg zou ze nog gelijk achter me aanlopen moest ze niet vaststaan. Wanneer ze iets eng vindt komt ze zich ook achter me verstoppen
Het is echt net een grote puppy, denk dat deze foto dat ook wel laat zien, ze kan zo genieten van aandacht

(hij is wat dikkig, maar dat wordt minder nu we weer gaan trainen
)

Snollygoster schreef:Wauw, die is flink uitgezet @Silly_woman! Het is inderdaad lastig om een evenwicht te vinden tussen met haar bezig zijn, maar ook niet te veel van haar vragen. Ik merk wel wanneer ik de ene week wat meer heb gereden dan de andere ze wat magerder is geworden. Krijgt nochtans 2x per dag een grote hoop hooi, een kg wortelen en 2 scheppen onderhoudsvoer.
Nu het mooie weer op komst is maken we vooral veel buitenritjes zodat ze alles leert kennen, denk dat het mentaal ook goed voor haar is ipv telkens maar te werken als ik erop zit.
Ik ben ook echt de dagen aan het aftellen tot de verhuis zodat ik haar de weide op kan gooien en ze lekker paard mag zijn.
Ik verwacht het eerste jaar echt geen prestaties met haar, dus ze krijgt om de zoveel tijd wel een periode vrij.
Ook het feit dat ze enorm werkwillig is maakt het niet makkelijker om te bepalen wanneer je nu "te veel" vraagt, iedere oefening pakt ze met alle gemak op alsof ze nooit anders gekend heeft, dan heb je zelf soms de neiging om te blijven doorgaan, maar weet mezelf gelukkig wel die rem op te leggen

)