Iessada's Bokt debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Iessada's Bokt debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:08

Wat een mooie dame! Inderdaad zuinig op zijn, ze is nog jong!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:13

Wat een plaatje. En je laarzen passen er ook perfect bij :D

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:36

Leuke combinatie! en wat een mooie sprekende ogen heeft je paard!

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:47

Knap paardje <3 leuke combinatie.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:13

lief mooi paard <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:36

Mooie uitstraling !

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 12:04

Dankjewel iedereen! :D

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:34

Snollygoster schreef:
Ma_n0n schreef:
Ik heb ook een Rhodium :) 1.81m en doorgegroeid tot zijn 10e..dus staat je misschien nog wat te wachten;)

Oh jeetje := Ik vind haar lengte nu perfect. Stap vrijwel altijd met krukje op, maar ben ook nog net lenig genoeg om er zonder op te geraken :')
Heeft die van jou ook zo'n heerlijk karakter?

Ja ik ben zelf 1.85 dus voor mij is ie perfect :) Ja het is echt een schatje. Hij zoekt heel graag fysiek contact; moet altijd tegen je aan staan (ook als je in de wei staat poep rapen ofzo), likt over je hoofd, als ie bang is gaat ie tegen je aan lopen. Hij kan zich wel enorm druk maken over iets wat niet op zijn plek staat (bv een balk of een kliko etc). Hij kan zich daar een volle training mee bezig houden.

Hij is ook wat lang schraal geweest. Deze foto is van 2 jaar geleden. Nu zit hij super in de spieren

(ps let niet op de kwaliteit van de foto)

Afbeelding

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 19:59

@Manon ik ben maar 1.68 dus Iessada steekt nu al boven me uit :=
Wat een knapperd! Kijk ook net zo lief uit zijn ogen <3 En klinkt qua karakter ook heel erg op Iessada. Heel herkenbaar dat fysiek contact. Iessada wilt ook steeds kusjes, aaitjes en alles zien wat je aan het doen bent. Als ze op de poetsplaats staat en ik ga even weg zou ze nog gelijk achter me aanlopen moest ze niet vaststaan. Wanneer ze iets eng vindt komt ze zich ook achter me verstoppen :') Het is echt net een grote puppy, denk dat deze foto dat ook wel laat zien, ze kan zo genieten van aandacht <3
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:53

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:58

Ziet er heel fijn uit! Die laatste is wel echt om uit te vergroten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:17

Gaaf paard en prachtige foto's! :)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:52

Wat een mooie dame!
Ziet er fijn uit!

Ik weet dat je rustig aan doet, maar de foto doet mij denken aan mijn ruin toen hij 4 was. (Met 3 gekocht en toen leek hij 'af'.)
Toen een klein jaar later zag hij er weet uit als 3 :')
Afbeelding

En nu hij een paar jaar verder is(hij is dit jaar 7), is hij enorm uitgezwaard en de 1.68 dat we hem kochten is nu ongeveer 1,73 geworden :D (hij is wat dikkig, maar dat wordt minder nu we weer gaan trainen O:) )

Afbeelding

Dus mijn tip voor deze knappe dame; geef haar veel tijd om te groeien en een goede balans te krijgen. Dat zal nu nog lastig zijn gok ik :)

En natuurlijk; Veel plezier!! :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 17:36

Wauw, die is flink uitgezet @Silly_woman! Het is inderdaad lastig om een evenwicht te vinden tussen met haar bezig zijn, maar ook niet te veel van haar vragen. Ik merk wel wanneer ik de ene week wat meer heb gereden dan de andere ze wat magerder is geworden. Krijgt nochtans 2x per dag een grote hoop hooi, een kg wortelen en 2 scheppen onderhoudsvoer.
Nu het mooie weer op komst is maken we vooral veel buitenritjes zodat ze alles leert kennen, denk dat het mentaal ook goed voor haar is ipv telkens maar te werken als ik erop zit.
Ik ben ook echt de dagen aan het aftellen tot de verhuis zodat ik haar de weide op kan gooien en ze lekker paard mag zijn.
Ik verwacht het eerste jaar echt geen prestaties met haar, dus ze krijgt om de zoveel tijd wel een periode vrij.
Ook het feit dat ze enorm werkwillig is maakt het niet makkelijker om te bepalen wanneer je nu "te veel" vraagt, iedere oefening pakt ze met alle gemak op alsof ze nooit anders gekend heeft, dan heb je zelf soms de neiging om te blijven doorgaan, maar weet mezelf gelukkig wel die rem op te leggen :j

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:31

Snollygoster schreef:
Wauw, die is flink uitgezet @Silly_woman! Het is inderdaad lastig om een evenwicht te vinden tussen met haar bezig zijn, maar ook niet te veel van haar vragen. Ik merk wel wanneer ik de ene week wat meer heb gereden dan de andere ze wat magerder is geworden. Krijgt nochtans 2x per dag een grote hoop hooi, een kg wortelen en 2 scheppen onderhoudsvoer.
Nu het mooie weer op komst is maken we vooral veel buitenritjes zodat ze alles leert kennen, denk dat het mentaal ook goed voor haar is ipv telkens maar te werken als ik erop zit.
Ik ben ook echt de dagen aan het aftellen tot de verhuis zodat ik haar de weide op kan gooien en ze lekker paard mag zijn.
Ik verwacht het eerste jaar echt geen prestaties met haar, dus ze krijgt om de zoveel tijd wel een periode vrij.
Ook het feit dat ze enorm werkwillig is maakt het niet makkelijker om te bepalen wanneer je nu "te veel" vraagt, iedere oefening pakt ze met alle gemak op alsof ze nooit anders gekend heeft, dan heb je zelf soms de neiging om te blijven doorgaan, maar weet mezelf gelukkig wel die rem op te leggen :j

Het klinkt alsof je er goed mee bezig bent :)

Die van mij krijgt nu onbeperkt hooi uit slowfeeders en 24/7 buiten. En hij is veel evenwichtiger, zelfs wanneer het wat winderig is. (storm blijft hij een beetje wappie bij, maar dat zal met een paar jaar wel minder zijn. Toch? :P )

Maar buitenrijden is echt heel goed, goede manier om balans te krijgen.
Ben buiten met die van mij nu bezig met losse teugel draven (hoofd gaat dan al prima over de grond heen) en dan hem zijn eigen weg te laten vinden.

Ben nieuwsgierig hoe die van jou er met een 3 jaar uit ziet :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:42

Ziet er mooi en rustig uit. Leuk dier!