Hoe trots kan je zijn, met een simpel drafje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:45

Ik heb helaas andere ervaringen... vandaag nog. Mijn stal ligt aan een 60 km weg. Beide kanten een stukje berm en sloten langs. De meeste komen normaal en ruim erom heen met 50/60km wat daar mag dus dat weet je.
Sommige echter rijden daar gewoon 80, werd ik vandaag ook door ingehaald en dan moet ik wel eens zuchten hoor, want of ik daar nou als wandelaar, ruiter of fietser rijd het is gewoon super aso als ze zo hard iemand anders voorbij rijden.

Lang geleden heb ik in een bocht trouwens weleens mijn stijgbeugel tegen een spiegel geduwt. Toen kon de bestuurder plots wel stoppen en boos met een aangifte roepen. Ik ook netjes gestopt en met een stalen gezicht om zijn gegevens gevraagd en gezegd dat hij mijn gegevens met plezier overhandigd kreeg zodra ik de zijne ontvangen had.

Toen was hij stil en vroeg waarom dan wel?

Omdat ik ook aangifte zou doen van het van de weg rijden van een medeweggebruiker. Als je bewust zo dicht langs in dit geval een ruiter rijd dat die met alleen een voet uit te steken je spiegel kan raken rijd je er veel te dicht langs en ben je een gevaar op de weg.

Na deze reactie van mij droop meneer plots af en stapte in de auto en reed weer weg. Ik had ondertussen wel zijn kenteken op de foto gezet en ben daarmee alsnog naar de politie gegaan om melding van het voorval te maken. ( geen aangifte gedaan, maar bij eventueel meerdere meldingen gaan ze wel in gesprek met de eigenaar van de auto)

Als het een fietser is en die gaat met een tikje van zo'n auto onderuit ben je echt de sjaak en dat gebeurd helaas vaker dan je denkt.

Langs de 80 weg rijd ik op het fietspad bij gebrek aan een ruiterpad.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 20:02

Daarom wil ik dus geen dieren aan de auto kant hebben. Als ze maar een halve pas op zij zetten (van schrik of gewoon slingeren), dan ben je gewoon de sjaak.
Nou scheelt het wel dat ik zo'n reflectie hesje draag als ik over grote wegen loop. Merk dat auto's met een grotere boog en langzamer rijden dan zonder. Je valt beter op en het geeft een soort waarschuwingssignaal af.

Ben zelf ook een keer aangereden met de fiets. Gaf op tijd duidelijk aan dat ik links wilde.. Keek achter mij en er was nog helemaal niks. En toen kwam er bij de bocht die ik wilde maken iemand met een rot vaart aan, die rechtdoor wilde.. Als ik maar iets harder had gefietst, lag ik in het ziekenhuis. En helaas voor iemand anders, mocht die dus inderdaad naar het ziekenhuis gebracht worden.. Maarja, dat is zo'n verkeerssituatie die echt moet veranderen hoor. Gevalletje 'wachten op een dooie voor er iets echt gaat veranderen..' je wilt niet weten hoeveel ongelukken daar al zijn gebeurd. Ik fiets tegenwoordig maar op een andere manier naar mijn zus.. %)

En aso's heb je overal. En daar hou ik altijd rekening mee. Ik denk bij iedere fietser, voetganger, automobilist, alles denk ik eraan dat het zo'n aso kan zijn die denkt dat het grappig is om een paard te laten schrikken of iemand die geen zin heeft om uit te wijken (of inschattingsfout maakt.. Kan natuurlijk ook nog). Maar gelukkig kom ik die weinig tot niet tegen. Zelfs scholieren die er fietsen doen weinig tot niks. Valt allemaal erg mee hier. :)

Tjah, soms kom ik wel eens iemand tegen die de auto opstart net op het moment dat ik er langs loop met Elano. Maar het kan hem geen drol schelen. Dusja, in mijn geval niet erg. Worden ze alleen maar mak van. :))

Ineke2

Re: Hoe trots kan je zijn, met een simpel drafje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:13

Haha iemand die de deur dicht gooit of juist ineens achter de openstaande achterklep vandaan komt. Heb mijn paard nog nooit zo plots ogen op schotels zien krijgen toen dat gebeurde. Ik viel er bijna af omdat ik zo moest lachen :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:19

Ineke2 schreef:
Haha iemand die de deur dicht gooit of juist ineens achter de openstaande achterklep vandaan komt. Heb mijn paard nog nooit zo plots ogen op schotels zien krijgen toen dat gebeurde. Ik viel er bijna af omdat ik zo moest lachen :D

Haha, Elano maakt dat soort dingen echt niet uit.. Zolang het maar geen stille eendjes in de sloot zijn. Want die zijn toch levensgevaarlijk! :wow:

Kwamen ook een keer een cola blikje tegen.. Elano wilde eraan snuffelen.. Maar dat ding rolt weg en maakt dus geluid.. Hij sprong een meter omhoog met 4 benen gelijkertijd. Ik kwam niet meer bij van het lachen. En die kop van hem: wat sta jij nou te lachen.. >;)

Maarja. Zijn spring kunsten zijn sowieso lachwekkend. :+