Peugotje aangereden door vrachtwagen voor onze neus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:34

bruintje123 schreef:
Es_ther schreef:
Jezus, dat was vast schrikken!

Sommige menden denken alles te kunnen maken en denken dat iedereen aan de kant gaat voor hen.
Jouw situatie heb ik ook een keer gehad..

Ik denk alleen dat die vrachtwagen dat peufrotje nooit heeft kunnen zien door de hoek waaruit die auto kwam.
Dus of de uitspraak dat ze alles maar kunnen maken en iedereen maar aan de kant moet gaan klopt?

Esther zegt niet dat ze hiermee de vrachtwagen bedoelt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:36

Links inhalen prima, als een vrachtauto langs de trailer wil prima (als ie evt een boete wil).

Maar rechts inhalen heb ik sowieso een schurft hekel aan, die Peugeot had ook een minuutje of wat kunnen wachten.
Dat bedoelde ik meer.

bruintje123

Re: Peugotje aangereden door vrachtwagen voor onze neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:39

Als ze de peufrot bedoelde heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.
Maar met een frot auto een vrachtwagen aan de kant willen dwingen ben je wel erg levensmoe :D
Eigenlijk met elke personen auto.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:51

Geen leuk zicht
Maar mag ik mij als vrachtwagenchauffeur even melden
1. Wij hebben een hele rij en rusttijden wet waar wij aan moeten houden. En dat inhalen, die 10sec kan letterlijk het verschil maken tussen op tijd reglementair stilstaan voor onze pauze of over onze rijuren gaan of niet reglementair pauze nemen...
2. Elk land zijn eigen snelheden (B: 60-70/90, Ned: 80-80), en zeker buitenlanders vergissen zich dan, of hebben er lak aan (jammer genoeg)
3. door heel europa is bepaald dat de wettelijke begrenzing in een voertuig op 90 ligt. Echter mag een firma deze vrijwillig verlagen (zo ken ik een firma die er van 83,85,87,89 en 90 heeft lopen door een zoektocht naar de ideale verhouding verbruik/rijuren)
3. Onze wagens zijn geëikt.
Zo rijden jullie op jullie teller 95, terwijl je feitelijk 89 rijd (ja, deze afwijking kan zo extreem zijn). Heb je dan een vrachtwagen die zijn eiking heeft gehad met banden met minimum profiel em heeft deze nieuwe banden kan deze 91-92 lopen. Maar meer verschil hebben wij gewoon niet t.o.v onze teller (van uitgaande dat alles reglemtair verloopt natuurlijk)
4. Ook met dodehoekspiegels en camera's zie je gewoon niet alles. Hoe graag we ook zouden willen
5. En ja, een auto voel je niet. Zo heeft mijn vader een auto meegehad door de hele kennedytunnel die hij niet gezien had, nog gevoeld. En nee, andere bestuurders hebben hem er toen ook niet op attent gemaakt. Na camera beelden bleek dan ook nog eens dat het ongeveer hetzelfde verhaal was als wat jij meegemaakt hebt. Alleen reed mijn vader volledig rechts, waar hij in belgie hoort te rijden

Mag ik jou (ts) trouwens een compliment geven over je manier van handelen :j
Ik denk door jou rust en het anticiperen op wat kon gebeuren je veel meer schade hebt voorkomen.
Hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent trouwens

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:10

Rumay lees even wat GUSTIxBILL hierboven schrijft. Ik ben het helemaal eens met haar en ik hoef niet met jouw mee, ik ben zelf ook vrachtwagenchauffeur.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:18

Ik denk ook dat de vrachtwagen chauffeur dit ten eerste nooit heeft zien aankomen, de Peugeot voegde op het laatste moment in, náást de trailer en ging dezelfde snelheid rijden (er was wel ruimte om even door te trekken) en ten tweede heeft hij het waarschijnlijk niet eens gemerkt. De auto zat in zijn dode hoek en heeft de auto met het midden van de trailer geraakt.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:32

GUSTIxBILL en BETUWE vertel mij dan maar hoe het kon dat ik 95 op mijn teller reed (bij mij in werkelijkheid 92) en toch werd ingehaald door deze vrachtwagen.
En nee ik twijfel er niet aan dat bijna alle vrachtwagens volgens de normen zijn afgesteld maar dan triggert deze zin mij toch "ervan uitgaande dat alles reglementair verloopt natuurlijk" dus is het wel mogelijk.

Maar ga er geen wel/nietes geheel van maken ik weet wat er toen is gebeurd en dat het heel vervelend voor een aantal automobilisten is afgelopen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:45

Kan 2 redenen hebben
Heeft jou auto met die volledige bandencombinatie (zelfde profiel enz...) op de rollen gestaan ?
Want de elecktrische borden langs de weg: niet vertrouwen :n
Praktijk ervaring:
Mijn oude vaste wagen was juist de dag daarvoor geëikt, had nog geen nieuwe banden, reed dus exact 60 (cruise control, vlakke baan). Elecktrisch bord gaf er 63 aan. Vader reed toevallig achter mij, en zijn auto gaf op de teller van de auto 67 aan.
En al vaker meegemaakt dat die borden dus niet betrouwbaar zijn

Niet reglemtaire versie:
Magneet of zekering uit.
Maar hier staan de boetes zo hoog op (als dat nog gaat, nieuwe wagens zijn hier ook allemaal voor voorzien) dat het het risico niet waard is.

Het verdere gedrag van die chauffeur praat ik ook niet goed. In tegenstelling.
Wil er dus ook geen discussie van maken. En wil dit gerust verder via pb bespreken. Want ben wel benieuwd (ervan uitgaande dat jou auto geëikt is, of op de testbank gestaan heeft) welke nationaliteit van plaat deze vrachtwagenchauffeur had :j
Kan msch wel het een en ander verklaren

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:07

Ik ben eens ingehaald door een vrachtwagen terwijl ik 120 reed :+ Maar ik dacht al dat dat nooit zuivere koffie kon zijn. Was trouwens wel een wat kleiner vrachtwagentje (niet zo'n hele kleine, maar maatje verhuiswagen)

Enge situatie TS! Het lijkt mij dat ze hier allebei deels fout zijn. Het zwarte autootje had jou niet rechts in moeten halen en het is flink dom om zo naast een vrachtwagen in te voegen en te blijven hangen. Maar rechts inhalen op een invoegstrook mag wel. De vrachtwagen had lijkt mij niet naast/vlak na een invoegstrook weer naar rechts op moeten schuiven. Juist omdat je in een vrachtwagen weinig ziet. Ik heb in een personenauto al geleerd om niet naast een invoegstrook naar rechts te gaan maar even te wachten tot je er een stukje voorbij bent. Je hindert het invoegende verkeer en het levert gevaarlijke situaties op.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:59

Dat maatje verhuis zal nog wel net B rijbewijs zijn geweest. En die zijn nog niet zo klein.

Ik heb ook een keer gehad dat ik 83 op navigatie reed op de N2 bij Eindhoven en dat er van achteren een vrachtwagen echt binnen de kortste keren achter me zat. Dat kon hij zelfs met 10 km verschil niet voor elkaar krijgen.
Ook hoe snel hij me daarna weer uitliep.
Maar dat was een Roemeen.
Die lappen betreft rijdtijden en ik vermoed het eiken wel vaker de regels aan de laars.
Helaas wordt daar te weinig aan gedaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:00

En dan nog maakt het ze weinig uit als ze een boete krijgen, dat hebben ze er vaak zo weer uit