De weg daar rijden we altijd op, is nou eenmaal de weg van en naar de vereniging en de enigste weg van en naar stal moet zeggen voor dat tijdstip denk kwart voor 9, a 9 uur in de avond was het daar nu druk. Maar als je der in de spits rijdt krijgt die weg nog een geheel andere dimensie is namelijk de sluiproute voor de A15.....
Goed de betreffende bocht is dus gewoon een bocht waar je elkaar met 2 auto's net kan passeren als er niets rijdt, dus ook geen fietser. Overdag kan je daar ook niet inhalen, ook geen fiets, zit dus regelmatig heel stuk achter een fietser geplakt. Deze automobiliste heeft echt bord voor haar hoofd, dit heeft niets meer met anticiperen te maken dit is gewoon dom.... Je kan namelijk echt niet door die bochten daar kijken. (overigens weet ik van de filmer dat ze bij de voorrangskruising stuk verderop bijna van rechts een auto in haar flank had zitten, omdat ze die ook al geen voorrang gaf)
Weg is niet ideaal, maar weinig keus bij ons en ook de reden dat het verkeersmak maken van mijn paarden als ik ze net krijg ook echt prioriteit nummer 1 is.
En wat Laura_Bram al zegt, valt nog mee dat ze er vervolgens niet met gierende banden langs scheurt.... Gebeurt ook nog wel eens, of een busje vol bouwvakkers dat naast je komt rijden en dan precies naast je met zijn allen tegelijk hard gaat schreeuwen en toeteren... (heb toen weer 3 wkn naast mijn zwarte kunnen lopen, had hem toen nog niet zo lang), of auto's met aanhanger die vergeten dat ze aanhanger bij zich hadden, ook altijd leuk... Ook bij herhaling gehad, ingehaald worden door een strooiwagen... Die doorstrooit... Dus dan heb je zeg maar pekelvlees... Of op deze 60 km weg zo'n hip extra verlaagd auto ding met extra uitlaat herrie die je met 100 voorbij komt (kan alleen als het rustig is) Toertocht met 30 motoren, of 30 quads... alles kan daar.
Gelukkig ook heel veel nette begrijpende automobilisten die netjes langs rijden en zijn onze paarden meeste van die gekkigheid gewoon gewend.
Dit was week geleden de houtversnipperaar en het wilgen zagen. Ik draai hier net de weg op waar ook het filmpje in het donker zich afspeelt, kan je ook zien dat je echt niet daar door de bocht kan kijken. https://www.facebook.com/10001266076914 ... 284911695/
Bij mij deed hij het niet op de telefoon, wel op de latptop - is dat het?
Wat een haast moet die automobiliste gehad hebben zeg om daar te willen inhalen
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 17:44
Oh, dat zou kunnen ik heb het met laptop geplaatst.
Nou, dat met die haast lukte niet echt, met 3 x een tegenligger. Je kan daar gewoon echt niet inhalen. Andere kant op kunnen wij vaak eerder door de bocht kijken dan de auto's en zwaaien dan als ze er langs kunnen, maar deze kant zien wij ook niets, zeker niet hier, dit is echt nog voor de bochten.
mairead
Geplaatst: 31-01-17 17:52
Automobilist heeft duidelijk geen geduld; wat is die aan het drammen, zeg! Wel super brave paarden!
Heb je niet het nummerbord? Dan kan je deze ploert(in) openbaar aan de schandpaal nagelen!
Noop geen kenteken te lezen, anders had ik het ook niet zomaar geplaatst, maar echt dom autorijden is het wel, zeker als je weet dat ze op kruising verderop ook nog vergat om voorrang te geven. Deze verdient gewoon geen rijbewijs (te weinig inzicht).
Dat is duidelijk een persoon die in een moment van totaal geluk ergens een rijbewijs gevonden moet hebben. Misschien wel in een pakje boter.
N_B_N
Geplaatst: 31-01-17 18:26
Ik heb geen Facebook en heb het filmpje wel op m'n telefoon gekeken. Wat een idioot gedrag zeg. Paarden hebben ook een ruimte om uit te wijken als er iets mocht gebeuren. Knijp maar in je handjes met zulke brave paarden
Jemig wat gevaarlijk zeg! Niet alleen voor de paarden, maar ook voor de bestuurder zelf. Die kon overduidelijk niet zien dat er tegenliggers kwamen, aangezien er dus tot 3 keer toe een poging tot inhalen werd gedaan, moet je nagaan wat er zou zijn gebeurd als de tegenliggers niet zo oplettend waren geweest! Ooit zelf een soortgelijke situatie meegemaakt die helaas niet zo goed afliep... Respect voor de paarden en ruiters die rustig zijn gebleven