Kringkampioenschap met opa Alwin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:25

renee16 schreef:
Natuurlijk heeft de concurrentie het zwaar te halen tegen een paard wat ook in de subtop loopt. Maar ts moet toch echt zelf de proef doorsturen en de hulpen geven!

Super knap gedaan dus! En wat geweldig dat je de kans krijgt om op zo een paard je eigen basis te verbeteren wat voor je 3jarige alleen maar positief kan uitpakken!

Veel succes op de regio kampioenschappen!

PS (Hoi Rianne ;))

Hoi :D

Theeglas

Re: Kringkampioenschap met opa Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:19

Ik snap jullie punt heus wel hoor, natuurlijk is het dubbel. Maar ook al zouden we willen Roos mag gewoon weg niet in de M beginnen omdat ze zelf de ervaring mist ;-)

En vergeet niet dat in het clubje van het kringkampioenschap meerdere Z paarden mee liepen. Het was dus zeker geen gelopen race.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:37

Maar dan zou je als onervaren ruiter nooit een leermeester mogen kopen, want dat is dan niet eerlijk tegenover de andere ruiters.
Dat zou pas raar zijn.
Geniet er van en leer ervan zou ik zeggen.

Ik ken Alwin nog toen hij onder een andere ruiter Z liep en zij had het niet makkelijk moet ik zeggen. Hij zag overal spoken. Het is geen automaatje.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:38

Bedoel je dit, Pummeltje :')

Afbeelding

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:56

Ik zie wel, ik moet nog veel leren over hogere dressuur. Hoe noem je deze zijgang?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:06

Elco schreef:
Ik wil absoluut niet vervelend overkomen, maar ik zelf zou daar niet zo trots op zijn.
Paard wat in de subtop mee draait hoort niet thuis in een B proefje.

En ook zeker niet leuk voor je mederuiters,

Elco schreef:
Of je een paard onder je kont hebt met alle knoppen er op, of je hebt je paard zelf ingereden en je wordt kringkampioen..Wat zou jij verdienstelijker vinden qua gevoel.?? ;)

Door dit soort opmerkingen is mijn dochter gestopt met wedstrijden rijden.

Dochterlief blij dat ze een prijsje had bij een bixie!! wedstrijdje... en dan krijgt zij dát te horen.
Ging trouwens over een pony van 19 die al 10 jaar stil stond en als fokmerrie werd gebruikt... maar zo flauw dat zoiets dan toch even (iets te hard) moet worden vermeld.
En dat niet 1x.. maar telkens weer.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:12

Rex_Rolfo schreef:
Ik zie wel, ik moet nog veel leren over hogere dressuur. Hoe noem je deze zijgang?

Dit is de zijwaartse pirouette met contra stelling gevolgd door de uitgestrekte galop. Hoezo wist je dat niet? >;)

@ Snap ik helemaal Brainless. Wat zonde voor je dochter.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:23

Theeglas schreef:
Dit is de zijwaartse pirouette met contra stelling gevolgd door de uitgestrekte galop. Hoezo wist je dat niet? >;)

Eh tsja, eh, beginner hè :o ;)
Amazone blijft wel knap zitten bij deze moeilijke oefening _/-\o_

Als je tips hebt hoe je een ervaren paard minder kijkerig krijgt hou ik me aanbevolen. Ben op concours vaak meer bezig naar ontspanning te werken dan dat ik echt aan rijden toe kom. Bij de vorige eigenaar liep ze Z maar als nieuwe combinatie zijn wij nog maar net de B door.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:34

Komt nog eens bij dat zo een hoogopgeleid paard de oefeningen van een b proef kan doen met 4 hoeven in zijn neus :P die heeft dus opeens alle tijd in zijn proef om alle denkbeeldige tijgers en bakkabouters te zoeken en kan zich de tijd nemen om alle kanten uit te jumpen (daar heeft ie in het z geen tijd voor omdat de oefeningen pittiger zijn en sneller achter elkaar) dus dat een hoogopgeleid paard altijd voordelen heeft ben ik het niet mee eens... nogmaals knap gedaan

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:58

Rex, gewoon geen eten meer geven, wordt ie lekker mak van {:)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:36

Super leuk dat je deze kans krijgt. Is toch ontzettend leerzaam voor jou en je stuurt je proef heel netjes rond hoor. En inderdaad op een hoger opgeleid paard is het niet altijd even makkelijk. Ik had een Z-opgeleid paard toen ik als groentje begon (kon toen net een B proef sturen). Een millimeter verzitten in het zadel of ik zat al in een travers of kreeg andere rare huppeltjes _O-
Je leert er in ieder geval heel erg secuur en netjes van rijden en daar ga je veel profijt van krijgen bij je 3-jarige. ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:32

Super leuk!! Gefeliciteerd. Zowel amazone als paard zijn toppers. Niks van het commentaar aantrekken, ik ruik afgunst.

Overigens is het rijden op een ervaren paard echt niet altijd makkelijker. De eerste keer met mijn 'oh zo ervaren' z2 leerpaard op concours werd ik gelijk afgeschoten :') waarbij er ook vanalles gebeurde wat totaal niet de bedoeling was. Het ene ervaren paard is de ander niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:40

Als mensen elkaar eens wat meer in de de waarde zouden laten zou de wereld een stuk vriendelijker zijn.
Gefeliciteerd met je kampioenschap! Er waren vast niet veel 20+ paarden die mee deden! :-)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:50

Van harte gefeliciteerd en zet hem op op de regio!
Laat de afgunstigen maar kletsen, dat hou je toch wanneer je hoofd boven het maaiveld uitsteekt ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:32

Gefeliciteerd! Je stuurt hem heel netjes in de rondte. Heel veel succes op de regio!

Jammer van de opmerkingen over dat het oneerlijk zou zijn op een ervaren paard of dat je er daarom niet trots op zou mogen zijn. Iedereen die paard rijdt weet dat een paard niet uit zichzelf zo een proefje loopt.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:45

Wat ontzettend leuk zeg! Een mooi leerpaard voor je, dat is ook niet altijd even makkelijk.

Laat de afgunstigen maar lekker kletsen, trek je er vooral niets van aan en laat straks maar zien dat je ook met je jonge paard goed kan sturen!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:55

Super gefeliciteerd! En alle negatieve opmerkingen niks van aan trekken!

Ik heb ooit een verzorgpaard gehad wat Z had gesprongen en Z dressuur had gelopen pas na een half jaar kon ik hem nagevelijk rijden en als mijn hulp maar een beetje afweek van wat hij wist dan deed hij het gewoon niet, hij gaf niks cadeau. Hij was ook al 20 toen ik hem ging bijrijden hoe ouder ze worden hoe eigenwijzer :P!

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 22:02

Nogmaals bedankt voor alle reacties!!

Vandaag de eerste ronde van het regiokampioenschap gereden en Alwin en ik staan op een voorlopige 1ste plaats. Zondag mogen we overkampen. *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:14

Had laatst het topic gezien van zijn LT debuut (geloof ik). Super gaaf zeg! Wat een leuk paard en wat kun je hiervan veel leren. Hij ziet er top uit en het rijden ook erg netjes. Leuk dat een paard van dat niveau ook gewoon een B proef kan lopen. (Mijn Z2 paard loopt met mijn vriend ook weer in de B, ongeacht het niveau doet dat paard ook altijd z'n best).

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:19

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:27

Voor de critici: als je een hoger opgeleid paard in een lagere klasse rijdt is het nooit goed. Als je het goed doet en flinke punten rijdt zegt iedereen daar is geen kunst aan want dat paard kan alles al. Rij je geen platte punt is het ook niet goed want hoe kan dat nou met een paard wat hoger opgeleid is. Zucht.
Ik reed M met een Zz licht paard en kreeg ook altijd zulk commentaar. Terwijl ik alle zeilen bij moest zetten om geen wissels om mijn oren te krijgen in die M proef. Paard was ook superscherp.
TS, hartstikke leuk dat je dit paard mag rijden, je leert er veel van en voldoening mag je er zeker van hebben!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:40

Vala schreef:
Voor de critici: als je een hoger opgeleid paard in een lagere klasse rijdt is het nooit goed. Als je het goed doet en flinke punten rijdt zegt iedereen daar is geen kunst aan want dat paard kan alles al. Rij je geen platte punt is het ook niet goed want hoe kan dat nou met een paard wat hoger opgeleid is. Zucht.
Ik reed M met een Zz licht paard en kreeg ook altijd zulk commentaar. Terwijl ik alle zeilen bij moest zetten om geen wissels om mijn oren te krijgen in die M proef. Paard was ook superscherp.
TS, hartstikke leuk dat je dit paard mag rijden, je leert er veel van en voldoening mag je er zeker van hebben!

Ik weet hoe je je voelt! Die van mij wisselt ook super snel, de hulpen komen heel precies.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:15

Super netjes gedaan TS!

Ondanks dat je een hoger opgeleid paard hebt, wil het niet zeggen dat alles vanzelf gaat.. Dat paard kent de proefjes zelf niet natuurlijk niet.. En jij moet het paard vertellen wat te doen!

Respect dat je het op bokt durft te zetten.. Want bokt blijft bokt natuurlijk!

En onwijs veel succes bij de kampioenschappen! Je laat nog wel horen hoe je het gedaan hebt toch??

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:37

TS heeft gisteren het regiokampioenschap gereden. Hoe dat is gegaan zie je hier:

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:05

Gefeliciteerd *\o/*

En nog wel zonder contra-pirouettes _O-

1.10 min: van de zenuwen nog snel even plassen? ;)