Een winterse ochtend bij de wilde koniks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 15:39

Pauley schreef:
super mooie foto's! :o

ik heb ook wel bij de eennamaborgh gefotografeerd.
aangezien het bos bijna mijn achter tuin is. ken het bos daarom ook best wel goed. waar stond deze kudde? (pure nieuwsgierigheid aangezien er meerdere zijn) :D

Dank je! :)
Ah jaloers! Ik denk dat als ik zo dichtbij zou wonen ik er niet weg te slaan was. De kudde stond, ehm ja hoe leg je dat uit, als je dat middelste pad van het bos volgt, dan heb je op een gegeven moment een open plekje en dan links een klein heuveltje. Daar stonden ze, stond ook een hooibaal. Wat leuk dat er meerdere kuddes zijn, ik ben er maar 1 tegengekomen haha. Maar ben ook alleen in het bos geweest. :+ Dan loopt er zeker nog wat rond op de graslanden en dergelijke?

Nikass schreef:
Ik ben voorstander van dit soort natuurgebieden en ook zeker niet tegen de ovp. Dieren op jouw foto's zien er idd goed uit.
Leuk dat je t zo dichtbij hebt zitten :)

Kan ik me helemaal in vinden. Deze staan er lekker gezond bij, maakt het nog leuker. :)

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:04

[quote="Oblivion"]

Dank je! :)
Ah jaloers! Ik denk dat als ik zo dichtbij zou wonen ik er niet weg te slaan was. De kudde stond, ehm ja hoe leg je dat uit, als je dat middelste pad van het bos volgt, dan heb je op een gegeven moment een open plekje en dan links een klein heuveltje. Daar stonden ze, stond ook een hooibaal. Wat leuk dat er meerdere kuddes zijn, ik ben er maar 1 tegengekomen haha. Maar ben ook alleen in het bos geweest. :+ Dan loopt er zeker nog wat rond op de graslanden en dergelijke? [quote]

op de west wei (weet niet of je die kent) loopt vaak een grote kudde. en als je de asfalt
weg hebt die het bos in 2en splitst (de boslaan) hebt dan staat aan de kant van het gemaal ook nog een kleine kudde en de jonge hengstjes stonden daar ook altijd en aan de andere kant van de boslaan is dus de grote kudde en ik dacht nog een kleine kudde
maar dat weet ik niet zeker.

ligt aan het weer waar ze staan.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 17:46

Pauley schreef:
op de west wei (weet niet of je die kent) loopt vaak een grote kudde. en als je de asfalt
weg hebt die het bos in 2en splitst (de boslaan) hebt dan staat aan de kant van het gemaal ook nog een kleine kudde en de jonge hengstjes stonden daar ook altijd en aan de andere kant van de boslaan is dus de grote kudde en ik dacht nog een kleine kudde
maar dat weet ik niet zeker.

ligt aan het weer waar ze staan.

Ah, dan moet ik er binnenkort nog maar een keer heen, wat een straf. :+ West weide en dergelijke ken ik niet, was er voor het eerst en heb alleen het bos gezien. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:55

Het bos is gewoon vrij toegankelijk?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:05

Nikass schreef:
Het bos is gewoon vrij toegankelijk?

Yes! ^^

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:53

Aangezien er vraag was naar nog meer, nog een paar via hier. :+
Erg jammer dat er bij de eerste en tweede paarden voor stonden, was net naar de andere kant gelopen.
Maar het heeft wel wat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:46

Ik wil er zeker een keer gaan kijken. Mag ik jou dan vragen hoe ik er kan komen? (Woon niet in de regio)

Isadooraa

Re: Een winterse ochtend bij de wilde koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:05

Prachtig!

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:19

Oblivion schreef:
Aangezien er vraag was naar nog meer, nog een paar via hier. :+
Erg jammer dat er bij de eerste en tweede paarden voor stonden, was net naar de andere kant gelopen.
Maar het heeft wel wat.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook deze foto's zijn prachtig! *D .

Ik moet er zelf ook maar weer eens heen :j :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:21

Mooie foto's. Ik ben gek op Koniks, sinds ik hier eindelijk de kuddes in Spaarnwoude ontdekt heb.

Maar culinaire hoogstandjes euhhh nou misschien vinden sommigen dat wel hoor, culinair heeft namelijk alleen te maken met eten :9 :

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:15

En je staat in Uitgelicht!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:18

Er zitten zeker mooie platen tussen. De enige fototechnische tip die ik je mee kan geven is, probeer niet iedere keer het hoofdonderwerp midden in het beeld te zetten. Een foto wordt speelser om naar te kijken als dat juist iets links of rechts van het midden staat.

Verder leuk en mooie kudde om vaker mee te oefenen.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 13:15

Bedankt allemaal, en super leuk, in uitgelicht! *\o/*

Nikass schreef:
Ik wil er zeker een keer gaan kijken. Mag ik jou dan vragen hoe ik er kan komen? (Woon niet in de regio)

Ja hoor tuurlijk! :D

Anoniem schreef:
Mooie foto's. Ik ben gek op Koniks, sinds ik hier eindelijk de kuddes in Spaarnwoude ontdekt heb.

Maar culinaire hoogstandjes euhhh nou misschien vinden sommigen dat wel hoor, culinair heeft namelijk alleen te maken met eten :9 :

Thanks! Ik ben ook dol op het ras, wij zagen ze altijd onderweg als we naar familie op Ameland gingen, was altijd gefascineerd door ze. Nu eentje op stal staan die over een paar jaar van ons word, helemaal gelukkig. :o

En ja, culinair heeft met eten te maken, wij gebruiken dat thuis als een soort spreekwoord/gezegde dus ja ik heb het zonder erover na te denken hier ook maar neergezet. :+

jeetje77 schreef:
Er zitten zeker mooie platen tussen. De enige fototechnische tip die ik je mee kan geven is, probeer niet iedere keer het hoofdonderwerp midden in het beeld te zetten. Een foto wordt speelser om naar te kijken als dat juist iets links of rechts van het midden staat.

Verder leuk en mooie kudde om vaker mee te oefenen.

Bedankt, ook voor de tip! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:02

Oblivion schreef:
Goed, weer genoeg gepraat. De foto's zijn geen culinaire hoogstandjes of iets dergelijks, ik vind
fotograferen erg leuk, maar ben pas sinds kort (dit is de 2e of 3e keer) wat serieuzer bezig. Tips
zijn dan ook zeker welkom.

Toch kun je van een Konik best een culinair hoogstandje maken hoor. :D

Leuke foto's! Ik zou eens proberen op M te gaan schieten, dan heb je wat meer controle over de belichting. Als je daar handigheid in hebt ben je even snel als met de sem-automatische instellingen.
Ik vind Konik veulentjes altijd wel super schattig. <3

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 20:10

Tazzey schreef:
Oblivion schreef:
Goed, weer genoeg gepraat. De foto's zijn geen culinaire hoogstandjes of iets dergelijks, ik vind
fotograferen erg leuk, maar ben pas sinds kort (dit is de 2e of 3e keer) wat serieuzer bezig. Tips
zijn dan ook zeker welkom.

Toch kun je van een Konik best een culinair hoogstandje maken hoor. :D

Leuke foto's! Ik zou eens proberen op M te gaan schieten, dan heb je wat meer controle over de belichting. Als je daar handigheid in hebt ben je even snel als met de sem-automatische instellingen.
Ik vind Konik veulentjes altijd wel super schattig. <3

Zou best kunnen inderdaad, haha. :o

Bedankt! Ik schiet ze eigenlijk altijd in de Av-modus, heb de M nog nooit geprobeerd, maar zal die de volgende keer eens uitproberen. :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:51

Je hebt een wereld van mogelijkheden als je eenmaal op M schiet. Ik zag in je exif idd dat je op AV had geschoten. Mijn bodies staan al jaren vastgeroest op M (of een van de drie C opties die ik zelf ingesteld heb). Ik moest eraan wennen en was er totaal niet snel mee in het begin (oefen dus zeker niet op cruciale momenten!).

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 21:19

Tazzey schreef:
Je hebt een wereld van mogelijkheden als je eenmaal op M schiet. Ik zag in je exif idd dat je op AV had geschoten. Mijn bodies staan al jaren vastgeroest op M (of een van de drie C opties die ik zelf ingesteld heb). Ik moest eraan wennen en was er totaal niet snel mee in het begin (oefen dus zeker niet op cruciale momenten!).

Ik neem hem morgen mee naar een event hier in de buurt, ga het dan eens proberen! Ben benieuwd, bedankt voor de tip! :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:50

Prachtige foto's!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:10

Oblivion schreef:
Tazzey schreef:

Ik neem hem morgen mee naar een event hier in de buurt, ga het dan eens proberen! Ben benieuwd, bedankt voor de tip! :D

Ik zou dit vooral niet bij een event gaan proberen. Dit moet je gewoon rustig gaan doen en niet op momenten dat het er toe doet.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 19:33

Runa schreef:
Prachtige foto's!

Bedankt! :D

Tazzey schreef:
Ik zou dit vooral niet bij een event gaan proberen. Dit moet je gewoon rustig gaan doen en niet op momenten dat het er toe doet.

Daarom juist, dat soort dingen gebruik ik juist om te oefenen omdat het dan niet hoeft voor mijn gevoel, het was geen wedtrijd oid. Maar hij is achteraf niet mee geweest omdat het in een binnenbak was. :+

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:52

Supergaaf! Ik ben ze zonet ook tegengekomen, genieten!
Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:17

Wauw, die eerste foto Klaasje, is echt een pracht.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:26

nou ik vind ze beiden mooi, vooral die onderste net of je er zelf bij staat.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 11:03

Heerlijk Klaasje! Je had er ook lekker weer bij om te gaan wandelen :j