kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Re: kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:06

Ach wat een mooi diertje en jammer dat de tanden zo slecht zijn.

Denk dat je hier nog een heel leuk dier aan hebt.

Succes met de verzorging :)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:07

Wat fijn dat hij bij jullie kan opknappen!
En jee, welke manege laat zo'n schraal paardje nou nog meelopen.. vind ik echt onverantwoord en kortgezegd gewoon dierenmishandeling...

Hij ziet er tevreden uit met zijn hooi! /3

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:08

Ik volg mee, top dat jullie hem willen helpen met aansterken etc!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 12:13

Nandos schreef:
Wat fijn dat hij bij jullie kan opknappen!
En jee, welke manege laat zo'n schraal paardje nou nog meelopen.. vind ik echt onverantwoord en kortgezegd gewoon dierenmishandeling...

Hij ziet er tevreden uit met zijn hooi! /3

Tja hij ziet er tevreden uit, helaas is stapel bijna net zo groot als hij gisterenochtend was. Dus hij moet het echt van het andere voer hebben.

Mijn zoontje heeft gelukkig weinig ambitie om te rijden, die vind het leuker als zijn pony aan touw met hem mee sjokt door de wei, af en toe reed hij wel is op zijn shet maar dat was na vijf minuten dan ook alweer klaar. Hij vind het gewoon leuk als hij er een heeft die echt van hem is en die met hem mee wandelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:14

Ja daar heb je ook weer gelijk in, als die tanden zo slecht zijn :(:)

Hier een jaar of 15-20 geleden een keer een D-pony weggehaald bij een manege.
Dier stond nog volop in de les-lijst van die week en ook op de dag dat we naar haar kwamen kijken stond haar naam op de lijst dus zou ze in de les mee moeten lopen.

Beest was kreupel...! Niet normaal. Moest echt heel pijnlijk langzaam stapje na langzaam stapje naar de trailer toe.... stukje dat je normaal in een paar seconden loopt, daar deed ze minuten over...

Het is mij een raadsel hoe dat mee kon lopen in de les :n

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 12:15

Het verbaast mij dat kareltje zo goed kan lopen want heeft een misvormd voetje, maar niet gevoelig erop, niet warm en loopt er prima mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:16

Daarom zou ik die andere dieren ook wel willen zien.
Nou ja, niet persoonlijk :o, maar dat er even naar de algemene omstandigheden wordt gekeken op dat bedrijf...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 12:18

Had ook zoiets van toen ik deken eraf haalde om beter deken op te doen van schrikbarend dat dat nog heeft moeten werken, ook meteen die kennis geappt die netjes vroeg moet ik hem terug op halen en dat hij dat inderdaad ook niet vond kunnen. Maar aangezien hij verder fit en actief is heb ik zoiets van laat maar eerst is tijdje rustig staan en goed eten en dan zien we wel hoe en wat, meteen afspraak gemaakt met tandarts die zaterdag dus komt.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:21

Precies Shirley, ben sowieso al geen manegefan, maar dit kan toch niet? En daarbij, wat geef je voor normaalbeeld mee aan de leskindjes?

Als zijn tanden zo slecht zijn weet je waarschijnlijk ook de oorzaak van zijn gewicht. Wat fijn dat je gelijk de tandarts laat komen. Weet je ook hoe oud hij is?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 12:28

Hij is 21

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:47

Leuk! Dat is een mooie leeftijd om veel van te leren, lekker mee te knuffelen en genieten van het hebben van een paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:58

Ik heb van de zomer hier een hoogbejaard logeetje gehad met haast geen kies meer in de mond. Die kon ook geen hooi of gras eten. Zelfs geen klein plukje. Dan werden het alleen maar proppen die ze uitspuugde. Maar die kreeg seniores priores. En dat ging erin als koek. En het was gewoon oppassen dat ze geen kleine vetklep werd. Allesbehalve mager.

Succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:02

Heeft hij geen eotrh? Dan zou hij nog pijn kunnen hebben aan de resterende snijtanden waardoor hij misschien moeilijker eet.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 13:11

Daar zat ik inderdaad ook over te denken of hij dat kan hebben, maar neem aan dat tandarts dat wel kan zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:16

Ik zou hem zeker nog wel in beweging houden. Rust roest bij die oudjes, zeker wanneer je ze van de een op andere dag stil gaat zetten.
Dan kunnen ze beter dagelijks een tot twee uurtjes lopen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 13:21

Wat voor advies geef jij als beweging, gewoon wandelen over straat? Hij mag als andere getraind worden daar bij lopen en beweegt dan wel volop. Hij staat nu namelijk in stuk wat we gebruiken als bak.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:27

Test op Cushing moest ik inderdaad ook aan denken, en schrok een beetje van dat linker voorvoetje, maar gelukkig ga je hem niet zwaar belasten. Sneu hoor, dat zo'n diertje er zo bij staat met 21. Dat had echt niet gehoeven. Vraag je je inderdaad af wat er nog meer staat op die manege... Fijn dat jullie zo goed voor hem zorgen, daar gaat hij echt van opknappen!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 13:28

vermoed dat zijn linkervoet vorm van overhoef is, maar aangezien hij hier gewoon op loopt zonder kreupel of gevoelig te zijn en ook niet gevoelig is als je eraan zit maak ik me over dat voetje weinig zorgen. Hij hoeft toch niet veel behalve lief te zijn.

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:31

Lekker stappen aan de hand. Ontspannen. Hij heeft geluk dat hij bij jullie terecht is gekomen. Je bent goed bezig hoor! Ik had ook een opknappertje . Ik zeg had omdat hij nu opgeknapt is. Goed voer, goede hoefsmid en medische zorg. Grondwerk gaan doen en 6 maanden door het bos aan het wandelen geweest. Les genomen en we rijden sinds kort bosritjes en hij geniet weer vh leven. Super tof dat je dit doet!

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:33

Wat zonde idd, dat zo'n pony nog op maneges door moet lopen! Gelukkig dat hij door jullie gered werd! :j Hoop ook dat het weer een gezond ventje mag worden en er nog veel plezier mee beleefd mag worden *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:26

Lekker rustig gaan wandelen met ze kan nooit kwaad.

Hoop dat hij nog opknapt

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:50

Ben benieuwd of er nog mensen op Bokt zijn die deze pony kennen van recent...
Blij dat ik bij jou staat weet zeker dat hij er alles aangaat doen

Roessels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:59

●volg●

Fijn dat hij bij jullie is en goede zorg krijgt!

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:25

Wat ik mij afvraag, wat doe je dan na die twee weken als blijkt dat hij niet in gewicht aankomt?

jou citaat:in overleg besloten dat hij in elk geval twee weken de kans krijgt om te zien of hij aan kan sterken en of hij bij gaat komen in gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:38

Wat een lieve uitstraling heeft hij, en fijn dat hij nu lekker in de watten wordt gelegd :j

Ik zou hem inderdaad ook in beweging houden. Met meer eten (of eten wat hij beter kan verwerken) en minder bewegen tegelijk gaat het anders misschien een te grote omslag zijn. Lekker wandelen aan de hand :) En natuurlijk kan hij in de wei ook een sprintje trekken als hij er zelf zin in heeft, dat scheelt ook al :)