Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Easy_Rider schreef:Heupen open? Klinkt nogal sexistisch.
Dan kun je helemaal geen instructie meer volgen. Citaat:Waarom denk je dat piaffe in de klassieke dressuur pas in de zwaarste klasse wordt gereden?

haha lijkt me echt rete lastig 
rider schreef:Easy_Rider schreef:Heupen open? Klinkt nogal sexistisch.
Lol, wat is dit nou weer voor opmerking? Is dat alleen omdat de instructeur een man is? Zijn uitspraken als ''bekken kantelen", "borst vooruit" etc in jouw optiek ook sexistisch?Dan kun je helemaal geen instructie meer volgen.

vanspeijk schreef:Ziet er netjes uit! Wat een leuk paard heb je, erg aansprekend koppie.
Hoop ook nog eens een clinic te volgen bij Arne wanneer mijn paard weer hersteld is
Goudlokje1 schreef:Wat ontzettend leuk om de laatste tijd zoveel topics te vinden van les met Arne! Ik ben echt een fan van zijn manier van lesgeven, altijd een genot om zo mee te kijken
Ziet er leuk uit! En wat een leuke merrie!
Het is niet echt te vatten in een bepaalde manier zoals de hokjes die we hier kennen. Effectief en veel bewustwording van je eigen zit en het doorkomen van de hulpen, zo zou ik het willen noemen. Ik vind het knap hoe hij aan de slag gaat met hetgeen hij voorgeschoteld krijgt, juist omdat het nu eenmaal niet in een bepaalde stroming te vatten is. Relien schreef:Ziet er super uit zeg ben gelijk gaan.googelen omdat ik arne nog niet ken maar klinkt en ziet er echt heel goed uit miss zie je mij ook.nog wel is op een clinic maar eerst is zoeken of er een instructrice hier in de omgeving zit waar ik ook bij aansluit
Ayasha schreef:Ik vind er eigenlijk ook geen enkel fijn beeld tussen zitten. Ik zie geen paard dat echt fijn door het lijf loopt of zelfs maar correct buigt/ zijn rug en hals goed gebruikt en bovendien leer je hem dus scheef piafferen op deze manier ipv mooi recht... Het enige positieve dat ik kan noemen is het losse teugeltje maar icm het lijf dat niet correct gebruikt wordt en her gekantelde hoofd maakt dat weinig goed..

, wat dat betreft is ze sneller dan dat een instructeur me iets kan vertellen. Echte grove fouten kan ik me niet permitteren, wat overigens weer geen reden moet zijn om dan maar heel voorzichtig met haar te gaan rijden. Het vergt van mij dat ik overtuigend en duidelijk moet zijn zonder dwingend over te komen en teveel druk op te leggen, lastige combi maar ik leer er super veel van.
Olympia96 schreef:Wat een bijzondere reacties! Ik vind het opmerkelijk schokkend dat bepaalde mensen hier negatief over doen (op basis van allerlei aannames en -in mijn ogen- verkeerde inzichten/kennis). Het is dus al zo triest gesteld in de hedendaagse dressuur dat een correct lopend paard compleet verkeerd wordt beoordeeld en de getrickte 'top'paarden als enig juist voorbeeld worden genomen.
Ja, er is ruimte voor verbetering, maar wat is dit fijn om naar te kijken TS. Ik word hier om veel redenen blij van.

Airnt schreef:Een video geeft soms een beter beeld van wat daadwerkelijk gaande is.
Hier is een video uit Noorwegen, weliswaar een beetje geedit, maar geeft wel stijl weer.
https://www.youtube.com/watch?v=h7QqixFo-2o&t=409s
Easy_Rider schreef:Ansie schreef:
Dat hebben we ook gedaan hoor, drafje aan de hand en dan door richting piaffe. Zeker houden we de voorwaartse drang in de gaten. Niks is in stilstand gedaan. Ziet er op stilstaande beelden natuurlijk wel zo uit.
Waarom denk je dat piaffe in de klassieke dressuur pas in de zwaarste klasse wordt gereden? En niet in een Z proef? Het gaat er niet (alleen) om dat de spieren niet in beweging naar voir zijn maar het gaat er ook om dat het paard voor deze zwaarste oefeningen een gespierd en getraint lichaam nodig heeft.Of je moet een pre hebben. Die hebben een paiffe in de benen wat eigenlijk geen echte piaffe is. Zij gebruiken hun lichaam in die piaf anders.