Ze is wel prachtig!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Da's de reden dat ze hier staan. Mensen kunnen niet meer netjes vragen en dan moeten ze weg.
Ayasha schreef:Alles wat hier staat moet je het netjes vragen.Da's de reden dat ze hier staan. Mensen kunnen niet meer netjes vragen en dan moeten ze weg.
![]()
Terror is opgevoed door de rest hier dus het is eigenlijk ook logisch dat ze zo geworden is.
ook ik ben erg benieuwd naar foto's onder het zadel tegen die tijd.
Ik doe eigenlijk alles op gevoel. Met die Rooie hier, die is op 3.5 zadelmak gemaakt, gas, stuur en rem er op (1x per week een kwartiertje er op) en toen is ie terug de hele winter de weide op gegaan. De bedoeling was om hem dit jaar door te rijden maar dat is niet gelukt omwille van medische redenen van mijn kant. Die zal dus vijf zijn (volgend jaar) tegen dat ik hem echt door rijd.
Hoe snel Terror beleerd is zal dus deels van haar af hangen maar ook deels van hoe mijn lichaam zich gedraagt.
Ayasha schreef:Alles wat hier staat moet je het netjes vragen.Da's de reden dat ze hier staan. Mensen kunnen niet meer netjes vragen en dan moeten ze weg.
![]()
Terror is opgevoed door de rest hier dus het is eigenlijk ook logisch dat ze zo geworden is.
Zoals ik al zei: alles wat ik tot nu toe heb of gehad heb (op Terror na dan) had die stempel.
Het zijn prima paarden. Ze hebben hun dingetjes maar het zijn zeker geen onhandelbare paarden. De grote neuroot die naar de slacht moest omdat hij gevaarlijk was (al ontkennen ze dat nu in alle toonaarden natuurlijk, maar ik heb de berichten nog waar het in staat.) haal ik uit de weide, "parkeer" ik op mijn opzadelplek (ook gewoon op weide maar dichter bij het schuurtje met mijn materiaal.) en daar staat ie zonder halster rustig te wachten terwijl ik borstel, zadel enz.
Ik verdwijn regelmatig even uit het zicht. Dan richt hij zich wel op om te kijken waar ik ben maar hij blijft rustig staan. 

Zou iemand anders dagelijks met ze bezig zijn, dan was het die persoon. Als ze aan huis komen volgend jaar hoop ik op die manier er wat meer "allemansvriendjes" van te maken. Ze staan nu ook vrij af gelegen, dat helpt ook niet mee.
Ik heb nu een DA en een smid die heel goed met die rooie om kunnen. Want anders zou ik bang moeten zijn als ik in het ziekenhuis kwam. Maar die heeft ook wel een lang verhaal.
Dat zal met tijd ook wel gaan beteren.
Dat meer barokke heeft ze absoluut van haar vader. Van wie ze de elegantie heeft weet ik dan weer niet.. Pret was nl ook niet het toonbeeld van sierlijkheid. Misschien was ze dat wel geweest als ze de stokmaat had gekregen van haar voorouders (zo'n 20cm hoger dan ze is.) dus wellicht komt dat toch van Pret haar genen maar dat weet ik dus niet..
Gelukkig.
Inmiddels is ze 19 en staat ze rond en gezond bij mijn vroegere bijrijdster. (We zijn nog steeds goede vrienden en ik krijg nog dagelijks updates van Pretty maar gezien ze het paard wat ze bij mij reed mee heeft gekregen is ze mijn bij rijdster niet meer.
).
Pretty doet nu vooral opvoeden en buitenritten maken en mooi zijn.