[EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:08

Caesar schreef:
VKM schreef:
Oh wat leuk! En nog in de buurt ook, 35 minuten rijden. Ik ben werkelijk waar nog nooit naar een paardenmarkt geweest dus ik wil wel komen. Hoe laat begint zoiets meestal?

Ligt eraan of je "echt" op zoek bent of gewoon komt kijken. Het begint 's nachts al, maar als je rond 8 uur bent heb je nog een leuke wandeling hoor. Wij zijn vorig jaar om 04.00 uur gegaan, toen even gegeten en daarna terug met wat opkomend daglicht zodat je ook daadwerkelijk iets kunt zien. :+

Is het de moeite als ik er rond 15:00 ben? Alleen even om een uurtje rond te kijken, niet om iets te kopen. Ik hoef ook niet persé alles gezien een meegemaakt te hebben, maar niet dat ze alles al aan het afbreken zijn.

LukieBradley

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:20

Dan is het wel ver voorbij.... kraanpjes en zo nog wel maar na de middag zakt de markt meestal wat in

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:30

Ik ga heel misschien heen maandag. Ik ga om rond te kijken. Ik ben laatst ook in Zuidlaren geweest dus ik dacht 'even' naar Hedel kan ook wel haha. Tis 1,5u rijden met de auto, maar das wel een kwartier minder reistijd dan naar Zuidlaren xD Ik neem geen trailer mee en heb ook niet het doel om wat te kopen.
@visibreteam Ik hoop dat ik Nero even in het echt kan bewonderen <3

De markt begint om 0.00 volgens de site, klopt dat? Op facebook staat namelijk de Hedelse paardenmarkt als evenement met begintijd 8.00

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:13

Wij zijn er zondag avond vaak al maar dat heeft ook met lossen te maken. Als je niks gaat kopen kun je gerust later komen. Wil je echt alles mee maken dan rond uur of 5 a 6 dan staat het al flink vol. Wil je echt kopen dan zou ik 4 uur er wel zijn voor de beste zeg maar

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:24

Ik ben er rond 6 uur, mij. Jaarlijkse vaste uitje.
Dit jaar rondkijken, niet genoeg geld om wat te kopen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:33

lideli schreef:
@visibreTeam, wwwwoooooowww :~
Wie is dat?

Fondonero III, 7 jarige PRE hengst en wat hoger geschoold haha :))

Niet wat je normaal op een markt koopt, maar met zoveel paarden mensen en potentiële kopers toch maar even meenemen :')

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:11

Wij nemen een trailer mee, kennisje wil graag een merrie welsh veulentje hebben, dus misschien nemen we iets voor haar mee.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:57

Mijn vriend en ik komen ook :) Weet nog niet of we de trailer al meenemen of later ophalen mochten we iets tegen het lijf lopen (als het aan mij ligt wel)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:04

Ik vraag me serieus af wat je met zo'n mooie PRE hengst op een paardenmarkt moet... is het niet heel stressvol voor hem tussen al die paarden?

En het lijkt me toch dat er genoeg animo voor hem is om gewoon via een nette manier te verkopen? En met net bedoel ik: Thuis eerst eens uitproberen, er goed over nadenken etc.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:17

NZ92 schreef:
Ik vraag me serieus af wat je met zo'n mooie PRE hengst op een paardenmarkt moet... is het niet heel stressvol voor hem tussen al die paarden?

En het lijkt me toch dat er genoeg animo voor hem is om gewoon via een nette manier te verkopen? En met net bedoel ik: Thuis eerst eens uitproberen, er goed over nadenken etc.

De beste man is Feria's gewend, blijven overigens ook niet van 00.00 tot 12.00, hooguit een uurtje of 2
Even lezen: ze kunnen hem daarna bij mij uitproberen thuis, ga er namelijk niet van uit dat hij zo word meegenomen vanaf een markt :))

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:32

@visibreTeam, het is dat ik op dit moment qua tijd nu geen paard kan kopen, maar hoop zeker je volgende week tegen te komen :j

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:47

Helaas moet ik werken maarwens iedereeen veel plezier! @Visibre:succes met de verkoop van je mooie PRE; dat gaat vast wel lukken!

Mocht iemand nog n palomino ruin andalusier van 8 jaar tegen komen genaamd Padillo dan hoor ik dat graag, want zou m graag overnemen. PB graag als iemand voor me zou willen kijken en paard meenemen naar R'dam.

Geniet ervan!

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:33

Wij gaan maandag ook. Bedoeling is rond 06:15u-06:30u er te zijn.
We nemen de kinderen mee( wees gerust allemaal 10 jaar of ouder... jonger heeft er niks te zoeken vind ik!)
We gaan op zoek naar een merrie veulen, grote ponymaat of paard. In de lagere prijsklasse dus zonder papieren geen bezwaar.

Benieuwd waar we mee thuis komen maandag!

Of neemt iemand toevallig iets leuks mee naar de markt in juiste prijsklasse?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:19

Ik ga misschien ook, bedoeling is om zondagavond om ca 22.00 te gaan rijden. Kennis is op zoek naar een veulen wat uitgroeit als e-pony, trailer gaat dus mee.
Iemand nog tips met het meenemen van paarden naar Duitsland

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:11

annnneeee schreef:
Ik ga heel misschien heen maandag. Ik ga om rond te kijken. Ik ben laatst ook in Zuidlaren geweest dus ik dacht 'even' naar Hedel kan ook wel haha. Tis 1,5u rijden met de auto, maar das wel een kwartier minder reistijd dan naar Zuidlaren xD Ik neem geen trailer mee en heb ook niet het doel om wat te kopen.
@visibreteam Ik hoop dat ik Nero even in het echt kan bewonderen <3

De markt begint om 0.00 volgens de site, klopt dat? Op facebook staat namelijk de Hedelse paardenmarkt als evenement met begintijd 8.00

Dat noemen ze de nacht van Hedel. De protestantse groep mag pas feesten vanaf maandag. Vroeger gingen ze dan helemaal los met vechtpartijen. Tegenwoordig schijnt het echt gezellig te zijn. Ik Ga echter ook voor de markt. Ik zal er ca een uur of 6 zijn. 8 uur wordt het meestal al minder. De goede paarden komen vaak niet eens de markt op omdat ze op de trailer al verkocht worden.

Ik heb de meeste al gezien. Ik ben paspoortconsulent. Ik ben voorstander van de markt. Het is confronterend m slecht verzorgde paarden te zien. Ze krijgen echter de kans op een andere toekomst. Zonder de markt zouden ze verkommeren op een weitje. Ze zijn immers niet zo beroerd geworden op de markt. Dat gebeurt voor dat moment.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:26

Ik ga ook! Waarschijnlijk neem ik ook wat mee. Een New Forest D pony ruin van 3 en 1.46m.

Afbeelding

Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:29

Wij gaan ook zondagavond al, voor de nacht van Hedel. Paarden kunnen me niet zo bekoren :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:55

hotchocolat schreef:
Ik ga misschien ook, bedoeling is om zondagavond om ca 22.00 te gaan rijden. Kennis is op zoek naar een veulen wat uitgroeit als e-pony, trailer gaat dus mee.
Iemand nog tips met het meenemen van paarden naar Duitsland

Met paard langs de exportlocatie van de markt en papieren in orde laten maken, er rijdt veel controle en als je aangehouden wordt zonder gezondheidscertificaat krijg je en een PV en je wordt teruggestuurd om alsnog een gezondheidscertificaat te laten opmaken.

Zie ook: http://www.paardenmarkt.info/index.php? ... &Itemid=12

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:50

Wij zijn er tussen half 4 en half 5, ik vind, in mijn gedacht van de afgelopen jaren. Tussen half 5 en half 8/8u de beste handel. Daarna zwakt het wel af. Tot een uur of 10 dan gaan de eerste langzaam naar huis en tussen 12 en 3 loopt de markt echt wel leeg.
Zo rond 10/11u komen veel dagjes mensen, meeste hebben amper iets met paarden. Je merkt als je dan om prijzen vraagt mensen ook wat korter gereageren.(omdat iedereen dat dan vraagt). Dan wordt ik ook niet echt serieus genomen als dame. Heel vroeg in de ochtend heb ik het gevoel dat ik dat wel of in iedergeval wat serieuzer wordt genomen.

Tenminste zo heb ik dat ervaren.

Ik hoop alleen iets meer terug te nemen voor die kennis, we hebben wel het een en ander te koop maar willen alleen particulieren verkopen.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:58

Wij gaan ook , misschien als we iets leuks zien en vervoer kunnen regelen dat we een gezelschapspony kopen voor Shakira

kershoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:00

wij gaan ook naar hedel. nemen zelf niets mee alleen maar kijken. wel hebben wij 3 hengstveulens te koop shetlanders 1 wildkleur bruin (mini fjord) en 2 zwarte. we hebben er weer zin in.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:08

Benieuwd naar de aanvoer!
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 06-11-16 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:10

2 uur 's nachts komen de eerste paarden al, maar rond half 4 ben je nog op tijd voor de 'goede' zeg maar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:19

Dank je!!

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:22

Ikzelf ga niet, een kennis van mij gaat wel samen met een andere kennis van ons. Nemen ook een aantal pony's mee ;)