Spelletjesdag met Champ

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 07:06

woepsie90 schreef:
Joolien schreef:
Wat ik in het rijden zie, is een pony die niet blij is en wat onregelmatig rond sjokt, en nogal vast zit in zijn lijf. In de galop zie ik een pony die wat verzet toont en geen sprong maakt.

Ik zou als eerste je pony eens grondig laten nakijken door een fysio of osteopaat. Daarna zou ik een zadel aanschaffen, want doordat jij steeds doorzit, kan je pony niet lekker onder je lopen. Ga vooral werken aan activiteit, want hij kan nu ook niet goed aanspringen, doordat hij totaal niet actief loopt. Verrder is verbinding aan de voorkant toch heel belangrijk om je pony te begrenzen, zolang je hem loslaat aan de voorkant, heeft hij geen stabiliteit en kan hij gaan slingeren of scheef worden.

Dit dacht ik ook te zien. Hij beweegt niet happy met het doorzitten en daardoor houd hij zich hol lijkt het wel. Balen dat je zelf niet makkelijk veranderingen kan aanbrengen maar kletspraatje met de eigenares kan vast geen kwaad. Succes komt vast goed! Leuk trouwens, die obstakels, ziet er leerzaam uit haha :)

Ik vind je hoofdstel trouwens geweldig!! Wat voor eentje is dat?

Twee berichten boven je staat ook een berichtje van de eigenaresse met wat uitleg O:) wat voor hoofstel het precies is weet ik eigenlijk niet :') ik vind hem zelf wel echt heel gaaf staan bij Champ en sinds ik gemerkt heb dat hij dit veel fijner vind dan het gewone hoofdstel rijd ik eigenlijk nooit meer met bit xD

x_Heidi

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:47

Je hoofdstel is echt heel erg gaaf, maar je hebt de teugels te hoog bevestigd, volgensmij horen ze een ringetje lager te zitten (bij de neus) :D

Verder veel plezier met deze leuke pony! Tips heb je verder al gehad.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:07

De teugels horen inderdaad een ringetje lager en verder ga ik mee met het rijtechnische commentaar, al is het moeilijk om daaraan te werken zonder zadel, zeker als je nog niet zo rijtechnisch onderlegd bent zoals je zelf zegt.

Maar wat een leuk parcours zeg :D. Dat zou ik ook wel eens willen doen!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 16:43

Ik heb het even nagevraagd, maar bij deze hoort hij wat hoger O:) De eigenaresse heeft ook nog een ander bitloos hoofdstel waarbij hij wel bij de neus zit, maar deze vind Champ niet fijn. Zoals hij nu zit reageert hij super erop en vind hij het dus prettiger ;)

Maar verder bedankt! En zo'n parcours is ook echt leuk xD Als ik de kans heb doe ik mee. Afgelopen zondag nog een paar onderdelen kunnen oefenen O:) Hij was weer heel braaf, alleen de waterbak was nu helemaal een no go xD Hooguit zn voeten tegen de rand, maar zelfs na 10 min wilde hij er niet in dus heb het toen maar zo gelaten. Het moet wel voor ons beide leuk blijven :o