Voor het eerst op wedstrijd... in Canada

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Voor het eerst op wedstrijd... in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 04:22

OKee, eerst maar even mijn verbazing uiten over het feit dat mijn hubbie een account op Bokt heeft aangemaakt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dankjewel schat!

Hij heeft al uitgelegd over hoe het zit met autorijden. Best raar hoor, om naast je zoon te zitten terwijl hij rijdt.

Veel vragen over het niveau en het systeem hier. Ik zal proberen het kort te houden. Indeling van de oefeningen is ongeveer op dezelfde volgorde als in NL, dus eerst wijken, dan sbw, travers appuyementen etc. Alleen het achterwaarts komt wat later hier. De klassen beginnen met walk/trot (stap/draf) en ja, ook volwassenen komen uit in die klasse hier. DAn heb je Training, B in NL, en daarna 1st tm 4th Level. 1st is dan L1-L2 en 4th is ZZL. Er bestaat hier geen ZZZ maar van 4th ga je meteen naar PSG en verder.
Je mag zelf beslissen in welke klasse je uitkomt, er is geen winstpunten systeem. Ik had dus bij wijze van spreken ook gewoon meteen 3rd of zo kunnen starten, maar goed, dat leek me geen goed idee haha! De jurereing is hier in mijn ogen vriendelijker, soms iets te vriendelijk. Dingen worden makkelijker door de vingers gezien en paarden lopen niet allemaal netjes in aanleuning, maar scoren dan toch nog tegen de 65% of zo. Klein voorbeeldje: in een van mijn proeven versprong mijn paard vlak voor de overgang naar de draf en was in de overgang even goed tegen de hand, maar ik kreeg toch een 6 met als opmerking niet vloeiend. In NL was dat dan een 4 geweest en had het verspringen niet onopgemerkt gebleven...
Maar goed, mijn punten waren duidelijk hoger dan de rest en ook allemaal op dezelfde manier gejureerd, ik ben er tevreden mee haha!

De sfeer is hier wel wat anders, omdat het allemaal meerdaagse concoursen zijn. Je zit dus een paar dagen constant bij elkaar in de buurt. Daarnaast wordt er veel over elkaar geluld en er is toch wel kliekjes vorming. Ik trek me daar lekker niets van aan en doe mijn eigen ding!

Dat even voor nu, als men het leuk vindt plaats ik later wat trainingsfoto's van eerder !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:20

Leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat op wedstrijden. En idd, hier had je een 4 gekregen. :=
Maar qua sfeer lijkt het dus wel een beetje op hier...

NeonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:35

Wat super cool :D

We hebben ook op het punt gestaan om te emigreren naar Canada... toch niet gedaan... soms denk ik nog wel eens damn... het was toch wel een hele gave ervaring geweest :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:41

Wat onwijs gaaf!!! Prachtige trailer combinatie, mooie lintjes en een prachtig resultaat!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:55

Wat ontzettend cool dit zeg! WAUW!
En gefeliciteerd met je resultaten zeg :D

Ik kreeg wel even rillingen toen ik las dat het paard Simon Says heet...
griezelige horrorfilm

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:16

Wat een trailer. :wow: :oo

Leuk om die verschillen in regels te lezen zowel wat wedstrijden betreft of het rijden van een auto.

Mooie rozetten zeg. Hier vind ik ze echt als 13 in een dozijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:28

Jaa! Trainingsfoto's! Ik ben benieuwd.

Is het ook normaal dat iedereen met zo'n grote trailer komt? En staan er dan meerdere paarden op de trailer?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:41

Trainingsfoto's zal ik vanavond plaatsen. Zit nu aan het ontbijt, het is hier 8 uur eerder dan bij jullie.
Deze trailer is wel echt heel groot hoor, meestal zijn ze iets kleiner. In deze kunnen maximaal 4 paarden :P de rest is leefgedeelte.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:46

Wauw, wat was ik hier benieuwd naar zeg!
Afgelopen maand zelf ook in Canada geweest (in Londen, ligt er volgens mij niet echt dichtbij), maar ook daar veel van die trailercombinaties zien rijden, en zo benieuwd hoe dat er van binnen uit zou zien!
Mega gaaf, ook je wedstrijd verhaal, en wat een knap paard heb je om te rijden!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:47

Eet smakelijk. :D

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:22

Wat gaaf zeg idd! gefeliciteerd met je resultaten, had je in Nederland wel al gestart of was dit sowieso de eerste keer dat je op wedstrijd ging?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:35

Ik heb maar even getemd voor uitgelicht. Die trailer is toch wel de ultieme Penny /Barbie droom.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:47

Hee Kim kom ik zomaar ineens dit topic van jou tegen. Wat super gaaf dat jullie Canada droom is uit gekomen. Gefeliciteerd met de prijzen, prachtige linten zeg. Veel geluk en succes daar!
Groetjes Jeannette

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:36

Ik zit hier heel jaloers te zijn achter mijn computer. :') Wat onwijs gaaf! Van harte gefeliciteerd met je prijzen, een hele mooie prestatie en dat in jullie eerste wedstrijdweekend. *\o/*

Van eind april tot begin juli dit jaar ben ik in Canada geweest (zie onderschrift) en ik las hier in het topic ergens dat je een blog bijhoud - ik zou het heel leuk vinden om die te volgen! Heb je misschien een linkje voor me? :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:48

Wat leuk om je verslag te lezen. Gefeliciteerd met je succesvolle debuut met Simon.

En die trailer, wauw! hier op een NL wedstrijd terrein zou hij doorgaans niet eens passen!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:06

Wat leuk om zo mee te kunnen kijken bij een wedstrijd in Canada :)
Gefeliciteerd met je prijzen!

Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat wedstrijden daar en in Amerika hele weekenden in beslag nemen.
Met wat voor team ga je dan op pad? Is het vooral een familie aangelegenheid of hebben veel mensen grooms etc mee?
Bestuurde je zelf die grote trailer?
Gaaf hoor dat je dit mee kan maken!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:27

Leuke foto's, en mooi paard ook en super gedaan! Toevallig, ik was zaterdag ook bij de nations cup op Spruce Meadows! :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:36

Ook ik zit hier ontzettend jaloers te zijn, zo te lezen heb je het wel naar je zin daar en meteen met zo'n berg rozetten naar huis, heerlijk! :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:39

Wat ontzettend gaaf! Goed gedaan!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:19

Je zit op een mooie plek ,hoe ben je er zo terecht gekomen ?
Leuk om te lezen hoe de wedstrijd systemen daar werken :j
In 2013 ben ik ook in Cochrane geweest haha wel koud in de winter en afzien als je dan paarden moet doen :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 03:34

Wauw, wat een boel leuke reacties hier zeg! Ik zal proberen antwoord te geven op de vragen die voorbij gekomen zijn, mocht ik iets vergeten, sorry, vraag even nog een keer ;-)!

Die trailer, ja, dat is een pareltje hihi. Ik sliep er in mijn uppie in dit weekend, mijn man en kinderen waren gewoon thuis. Theoretisch mag ik em zelf besturen maar dat is toch best wel een vak apart. Ik had dus een chauffeur haha! De zoon van de eigenaresse van het paard heeft me gebracht en gehaald. Super lief dat zij dit allemaal voor mij doen en me vertrouwen met paard en spullen.
Mijn 'team' bestond verder alleen uit Diana, een lesklantje die graag mee wilde groomen, en wat ze heel netjes gedaan heeft!

Wij zitten in Cochrane, een half uurtje van de rand van Calgary vandaan, en met 45 minuten zitten we bij Spruce Meadows. We hebben ons goed geörienteerd op waar we wilden gaan wonen, en dit plaatsje deed ons aan vroeger denken, beetje dorps gevoel en met veel paardenmogelijkheden in de omgeving. Totaal geen spijt van deze beslissing tot nu toe, al heeft onze zoon het er af en toe wel een beetje moeilijk mee. Nu de scholen weer begonnen zijn hopen we dat hij het iets makkelijker zal krijgen, hij vindt gelukkig nu wel aansluiting met klasgenootjes. Onze dochter vindt het allemaal geweldig hier!

Iemand vroeg of ik in NL al wel eens gestart was, ja hihi. Z2 gestart met mijn zelf opgeleide merrie, die ik helaas heb moeten verkopen. Te duur om mee te nemen helaas.

We hebben inderdaad een blog, niet specifiek paard-gereicht, maar meer een familie-blog waarin we af en toe schrijven wat we gedaan hebben of meegemaakt hebben. Jullie mogen met alle plezier lezen: canada.agangoffoxes.com . Ik moet nog schrijven over deze wedstrijd, grote kans dat ik dit topic kopieer haha!

En dan Simon, ja, een zeer knap paard. Heeft flink potentie, maar heeft ook een eigen willetje. Ik rij hem nu een maand of 3. Voordat ik met hem aan de gang ging heeft hij een tijdje stil gestaan, en daarvoor reed een student hem, maar dan springgericht. Het was helaas geen bijster goede ruiter en galoppeerde vooral met hem. Kop in de lucht, gas erop en gaan met die banaan. Toen ik er voor het eerst op ging zitten en aandraafde, vloog ie meteen in galop, want drafwerk kende hij niet. Heb er dan ook best veel werk aan gehad om hem netjes laag en rond te krijgen, halsstrekken kende hij helemaal niet... Nu gaat het niet verkeerd gezien de punten, en ik hoop volgend jaar bij de start van het nieuwe seizoen een paar levels hoger in te stromen.

Zoals beloofd een paar trainingsfoto's van een aantal weken geleden. Ik heb ergens nog veel meer foto's maar die kan ik nu niet vinden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 03:38

En nog een gevonden van mijn achterkant :P
Afbeelding

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 03:50

Leuke foto's! Heb zelf een 1.5-2jr in Water Valley gewoond, Cochrane is idd een super omgeving om te wonen! (woon nu ten oosten van edmonton)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 03:52

We hebben een geweldig huis in Water Valley te koop gezien, helaas nu nog niet haalbaar. Daarnaast willen we onze kinderen niet nu alweer van school laten wisselen. We gaan dus eerst wat kopen in Cochrane en dan over een aantal jaar verder kijken!
Edmonton ben ik nog niet geweest, staat op het lijstje!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 03:57

Edmonton is imo niet zoveel bijzonders, ik kom er alleen als ik iets nodig heb :). Cochrane is wel handig met kids, dichterbij alles (sport etc). Als je in Water Valley zit moet je toch 45 min in de auto om wat boodschappen te halen (enkel een klein supermarktje in Cremona). Maar uiteraard wel een schitterende plek om te wonen!