Mijn laatste Horse Event...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:06

Er is veel meer dan alleen dressuur hoor. :+
Mennen kwam ook veel aan bod ook vrijheidsdressuur bijvoorbeeld. Springen was ook goed vertegenwoordigd.

Niveau vond ik ook niet laag eigenlijk maar dat zal persoonlijk zijn.

Wij hoefden gelukkig niet heel lang op de bussen te wachten maar dat het duur is ben ik met je eens. Maar ja, iemand moet die chauffeurs betalen en de benzine in de bus...

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:06

Jouw op is precies de reden waarom ik niet gegaan ben. Indd alleen volgend jaar evt als deelnemer of alsnok vrijkaartjes win maar ga in maart naar equitana kijken of dat wat is

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:07

Gisteren was ik er voor de 4de keer (maar de eerste keer op het nieuwe terrein).
Er zaten leuke clinics tussen. Vooral het springen en cross was interessant.
Maar de opstelling vind ik zo raar. De penny piste trekt zo veel aandacht waardoor het daar zo druk word dat alle wandelpaden vast lopen.
Ik denk als ze de penny piste ver weg in een hoekje stoppen, als ze de bit piste beter toegankelijker maken, de tribunes van de fokkerijwereld en springen uit elkaar halen, het al veel beter en relaxter word. Het was nu zo chaotisch overal. Daardoor waren er veel dingen moeilijk te volgen waren.
In Deurne kon ik het een hele dag vol houden, maar ik was er nu al snel klaar mee.
En er mag inderdaad wel wat nieuwe takken van sport toegevoegd worden. Maar het was wel leuk dat de westernsport al veel meer word besproken dan 3 jaar terug.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:10

Bellatrix schreef:
Wij hoefden gelukkig niet heel lang op de bussen te wachten maar dat het duur is ben ik met je eens. Maar ja, iemand moet die chauffeurs betalen en de benzine in de bus...

Even een reken sommetje...

Zaterdag ruim 18000 mensen.
Gemiddeld 3 mensen per auto... = 6000 Auto's.

6000 x 7 = 42000 E aan inkomsten voor parkeren voor 1 dag!.
Daar kunnen ze heel veel bussen voor laten rijden hoor.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:12

mystery1980 schreef:
De clinics en shows waren op een wel heel laag niveau. Leuk voor een manege ruiter die nog nooit van endurance heeft gehoord bijvoorbeeld, maar voor de serieus geinteresseerde te weinig info en te weinig diepgang.

Dit dus. Ben 2x op HE geweest, vond het toen al machtig duur [dit was een paar jaar geleden, intussen is de prijs nog verder gestegen] en inderdaad niet echt iets dat toevoegt.

Als ik dan geld over de balk wil smijten :+ ga ik liever naar Equitana: groter, meer diepgang, en daadwerkelijk voor ieder wat wils in plaats van steeds hetzelfde riedeltje.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:13

Ook mijn laatste Horse Event.. Wij zijn gisteren geweest, mooi op tijd heen gegaan waardoor we zo van het parkeerterrein naar Horse Event waren. Daar geen klachten over, dat was prima te doen en ook de transfer tijd was goed te doen.
Het niveau van de clinics vond ik helaas niet hoog. In de ochtend waren we bij Jean-François Pignon, maar die heeft gewoon 20 minuten aan één stuk door staan praten.. Heel jammer, aangezien wij niet tot het eind konden blijven. Vanaf 16u waren er in de Bit piste wat leuke clinics, maar over de dag helaas niet veel bijzonders.. Daardoor hadden wij het om 14u wel gezien.

Ook de kraampjes vond ik zwaar tegenvallen. Weinig kleding en weinig kraampjes met dekjes en leuke aanbiedingen.. Veel gericht op voeding en supplementen vond ik. De ergste verkooptechniek vond ik nog bij de Eurostar en HV Polo kraam. Er hing een vest van Imperial Riding die ik zelf deze winter heb gekocht. Nu hing die er voor € 127 maar met 50% korting!! Nou klinkt leuk die 50% korting, maar ik had er ook maar € 65 voor betaald zonder korting! Echt belachelijk!!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:16

mystery1980 schreef:
naar mijn mening is het allemaal een grote reclame grap. Enige wat je krijgt is dat je volgepropt wordt met reclame folders en opdringerige verkopers die hun waar proberen te verkopen. Wat ook nog erg eenzijdig op dressuur is gericht. Geen koopjes of niks, gewoon de volle mep betalen terwijl je ook al entrée betaald.

De clinics en shows waren op een wel heel laag niveau. Leuk voor een manege ruiter die nog nooit van endurance heeft gehoord bijvoorbeeld, maar voor de serieus geinteresseerde te weinig info en te weinig diepgang.

Dan de organisatie, met bussen naar het terrein en dan ook nog 7 euro voor parkeren moeten betalen. Veel te druk, meer dan een uur moeten wachten voor wat te eten is gewoon niet leuk.

Ga eens een dag naar de Efteling. Kost 40 euro om binnen te komen en dan nog een parkeermunt van 10 euro. Oh en verdraaid, voor alle souvenirs moet je betalen! :Y)

Het kost de standhouders geld om daar te staan hè. En natuurlijk staan ze daar om promotie te maken. Agradi gaat er echt niet staan om tachtig omheiningen te verkopen. De meeste standhouders staan er om zijn gezicht te laten zien en te netwerken.

Daarnaast heb ik mensport gezien, SGW clinics, vrijheidsdressuur, springen, carrouselrijden, lanbge lijnen, voltige... Ja als je op de tribune van de Bit Piste blijft zitten zie je er niet veel van nee.

Voor het eten heb ik max. vijf minuten moeten wachten. Het aantal bezoekers is in twee jaar tijd met 50 procent verdubbeld, organisatie was er dit weekend gewoon niet op berekend. Volgend jaar houden ze daar vast rekening mee.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:23

Ik heb vrijdag toch wel heel wat gratis dingen kunnen scoren. Goodiebags bij sectolin (vazuintjes), proefzakjes van o.a marstall en Cavalor en hugho. Gratis pen van het hondengebeuren. Horseman, hoefslag en de ros meegekregen.

Ik was er als deelnemer, ik zou nooit zoveel geld voor een kaartje kunnen en willen neertellen.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:38

Ik ben gisteren geweest en het was ook niet wat ik ervan verwacht had. Ik vond de hippisch ondernemen hal ontzettend leuk, vooral de anatomie van het paardenlichaam en de flexchair was ook wel echt een eye opener. Echter, ik vond de clinics wat tegenvallen en eigenlijk alles was echt heel duur. Zou ik nog een keer gaan? Ja, want ik heb wel echt een leuke dag gehad met de mensen waarmee ik hierheen ging, al had dat ook op een andere plek en in een andere setting gekund. Maar zou ik er geld voor betalen? Nee. Alleen een tweede keer HE met vrijkaarten!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:52

Citaat:

Voor meer endurance diepgang had je naar de stand moeten komen :D *D

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:55

_Reneee schreef:
Ik denk niet dat je Horse Event als showevenement moet zien, maar als plek om kennis uit te wisselen. Ik ging vandaag voor de 5e keer en ja er zijn veel dingen hetzelfde - dat rassendefilé ken ik nu wel en ook de clinics van Rieky en Annemarie kan ik dromen. Maar er waren ook veel leerpunten! Neem het ontleden van een paardenbeen, Dinja, van dressuurproef naar marathon, rijden vanuit de biomechanica.... Het ziet er misschien niet spectaculair uit, maar het is leerzaam. Zo moet je het zien.

Ik heb wel het idee dat er in Ermelo veel meer kinderen/Penny's komen. Bij de Pennypiste was het één grote hysterie, erg fijn aangezien dat op een doorstroomplek lag. In Deurne was minder jeugd, wat ik persoonlijk liever heb :+ Sowieso snap ik de hysterie rondom Britt niet.

Duur? Ga eens naar een festival, je betaalt je scheel. En rommel gratis krijgen is niet meer van deze tijd. Het kost die mensen tijd om moeite om daar met een stand te staan (ik heb er vorig jaar ook gewerkt, je maakt dagen van 14 uur) en dan moeten ze ook nog van alles gratis weggeven?

Er moet tegenwoordig altijd maar gezeken worden. Eerst is er alleen maar friet, zijn er broodjes zijn ze te duur. Eerst loopt je auto vast op de parkeerplaats, nu moet je met de bus. Eerst kost t toilet geld, is t gratis zijn de rijen weer te lang.

Het enige wat van mij weg mag is die hele Penny piste. Of organiseer een heel nieuw evenement voor ze. :')

Dingen krijgen van deze tijd ok...

Maar als je tijdens het afbouwen langs de stands liep en er werden kilo's paarden voer zo de kliko in gegooit word en dat je langs de broodjes tent loopt en alle decoratie groente eb fruit zo de kliko in gegooid word... En als je zien langs lopen gauw het zeil dicht trekken dat je dat niet kan zien Gewoon volle bakken aardbeien!! Zonde dood zonde! Begin dan om 5u met uitdelen! Ik vind dan niet gek dat je voor een zeikerig belegt broodje 5 euro moet betalen!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:03

Dingen weggooien is wel van deze tijd. In de supermarkten wordt ook elke week voor honderden kilo's weggegooid, dat delen ze ook niet uit...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:07

Ben er vrijdag voor het eerst geweest en dit omdat mijn man er moest zijn voor de vereniging en dus ook geen wachtirritaties, de clinics tsja zullen vast wel leuke zijn geweest maar alle clinics worden jaar in jaar uit ook elders gegeven en qua stands idd veel voer en supplementen ( maar dat is tegenwoordig toch ook waar iedereen het over heeft wat moet ikmijn paard geven etc dus niet zo gek dat die er veel zijn) heb een super gezellige dag gehad en veel leuke gesprekken gehad met allerlei mensen mede doordat we er rondliepen met onze Duitse Dog wat veel mensen harstikke leuk vonden en hij ook al die aandacht,
Het is dat we er moesten zijn anders was ik niet heengegaan, en dat komt meer omdat mij dat soort dingen niet zo trekt, maar voor de gezelligheid was het harstikke leuk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:14

_Reneee schreef:
Dingen weggooien is wel van deze tijd. In de supermarkten wordt ook elke week voor honderden kilo's weggegooid, dat delen ze ook niet uit...

Maar dat wordt wel afgeprijsd op het eind.
Ook bij bv de Hema krijg je een uur voor sluitingstijd (flinke) korting op gebak.

Ik ben echt wel hoge prijzen gewend, maar 18 euro voor 3 (kleine) patatjes en 2 drinken... is wel erg duur.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:21

Ik ben er nooit geweest en mis er niks aan, zeker als ik jouw post lees TS. Vind het sowieso veel te veel geld om neer te leggen voor een event dat eigenlijk gewoon een verkoopbeurs is.
Misschien dat het voor jonge kinderen wel leuk is, maar als volwassene weet ik niet wat ik daar te zoeken zou hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:22

Wij zijn vorig jaar geweest, eigenlijk alleen om Lorenzo weer eens te zien optreden, maar toen vonden we er verder al weinig aan. Slechte demo's, saaie clinics en al die verkoop stands heb ik sowieso niks mee.
In 1e instantie zouden we daar een uitgebreide demo Working Equitation gaan geven in de BIT piste, samen met een paar anderen, maar dat is afgeketst door omstandigheden binnen het team. Was jammer, maar achteraf heb ik er geen spijt van dat het niet door ging.

Wij zijn vorig jaar met het voorstel naar HE gekomen voor het uitnodigen van de Portugese Klassieke Rijschool voor een show maar dat was te duur.......
Op een voorstel om een demo Californische westernstijl , evt. zelfs met 1 van de grootmeesters op dat gebied, te laten zien werd niet ingegaan maar ik hoorde van een kennis dat er wel een demo ranch riding was die ook nog erg slecht was en vrijwel niks met ranch riding te maken had.

Het lijkt dus ook wel een vrij bewuste keus om de geijkte dingen te tonen, die ook niet al te veel mogen kosten.

Als ik dan ook nu hoor dat er voedsel wordt weggegooid, dan heeft het evenement voor mij helemaal afgedaan; niet alleen omdat er in 1e instantie belachelijke prijzen voor worden gevraagd maar puur omdat voedsel weggooien in deze tijd echt een grof schandaal is.

Dus bij mij blijft het bij 1 keer HE, ik ga liever leuke dingen doen met mijn eigen paarden ;)
Laatst bijgewerkt door ElCid op 12-09-16 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:24

Mijn ervaring is dat standjes op evenementen nooit goedkoop zijn. Vaak zijn de spullen daar juist duurder dan in de winkel. Standgeld is tegenwoordig ook niet meer van de poes. Dat merk ik al op jumping Mechelen. Vorig jaar viel het mij enorm op dat er daar minder standjes waren. De pennypiste op HE is op vrijdag logischerwijze weinig drukte daar aangezien de kinderen dan normaal gezien op school moeten zitten. Dat die piste op zaterdag en zondag druk is verbaasd mij dan niet. Verder zal het mooie weer ook veel mensen gelokt hebben die anders niet zouden zijn gegaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:31

HE is en blijft een eenmalig iets, na 1 keer heb je t wel gezien voor de eerst komende paar jaar.

De clinics zijn t zelfde er word nooit iets vernieuwd, t enige wat ik boeiend vond was t ontleden van de paardenbeen..

Kon t mooi online mee volgen, maar van mij mogen dat soort clinics wel 2 uur duren.
T liefst had ik t van hoef naar been willen zien qua ontleden, want dan had men nog beter kunnen zien tot hoe ver in de hoef die pezen en spieren lopen.

Verder hoef ik er niet heen tenzij ik kaarten win..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:32

Dat het allemaal belachelijk duur is weten we denk ik allemaal wel.
Zelfs de inkom van equithana is goedkoper:D.

Wat ik heel erg jammer vond.
Er stonden 100en stands voor voer.
Dan stel je wat vragen. Ik heb een pony met stofallergie en een met ir.
Eerste vraag in de stand over natuurlijke voeding. Ze adverteerde met stofvrij hooi. Ideaal voor paarden met een stof allergie. Echter was dit droog hooi.
Mijn vraag hoe kan dit hooi stofvrij zijn? Er zat geen zand en dat soort stof in was het antwoord.
Ja maar daar is mijn pony niet allergisch voor, hij is allergisch voor het stof van hooi.
Daar hadden ze geen antwoord op.

Volgende stand. Natuurlijke brokken helemaal geweldig je kent het. Mijn vraag; geschikt voor een pony met ppid, hb en ir?
Antwoord: Geen idee!
Fijn hoor, kom je ver mee.

Verder vond ik het niveau ook erg laag van hetgeen wat ik gezien heb..

De hal met de benen ed was heel interessant. Echter heb ik die de vorige keer op Equithana al gezien.

Ik ben er nu 2x geweest. 1x in Deurne en 1x in Ermelo.
Denk niet dat ik nog een keer ga.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:33

Wat betreft het online been ontleden verhaal. We willen zeker kijken of we in de toekomst daar meer mee kunnen doen vanuit Horse Event en de Boktlounge en hoe we daar verbetering in aan kunnen brengen. Ik heb nu met mijn mobiel gefilmd,omdat wij het een te gek idee vonden als mensen thuis ook mee konden kijken. Ik ben dan ook blij om te lezen dat het gewaardeerd wordt! En we zullen zeker kijken naar meer en betere mogelijkheden hiermee :)

Verder zie ik een aantal dingen hier voorbij komen. Ik zal dit topic ook zeker aan de organisatie doorgeven, zodat zij op de hoogte zijn van de feedback.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:35

Grappig dat de mensen die het zo afschuwelijk vinden wel willen gaan als het gratis is. Blijkbaar vindt je het dan toch niet zo erg. :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:40

Ben er nog nooit geweest. Vind het punt 1 al vrij duur voor een evenement wat grotendeels als reclame fungeert voor standhouders. Dit topic bevestigt een beetje het idee wat ik erbij heb. En als ik dan lees dat eten word weggegooid.....

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:41

Captain schreef:
Grappig dat de mensen die het zo afschuwelijk vinden wel willen gaan als het gratis is. Blijkbaar vindt je het dan toch niet zo erg. :D

Ik denk dat je verwachtingen dan ook minder zijn, plus dat het dan minder erg is om er meer geld uit te geven als je er bent. 30 euro entree + 5 euro kluisje + 2,50 programmaboekje + 3 euro bus naar station + kosten trein en dan ben je op het evenement zelf al snel een euro of 15/20 kwijt aan eten en dergelijke. Dat is het gewoon niet waard als je ziet wat voor clinics en dergelijke er gegeven worden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:55

Ik lees hier commentaar op de pennypiste... Ik ben er dit jaar niet geweest maae vorig jaar wel en toen was dat de Groenhorst Barneveld piste. Deze hebben ze dit jaar omgedraaid. Vond het al zo apart dat ik foto's zag van de Groenhorst piste met houten balken als omheining. Die balken had die piste vorig jaar niet. Maar ik ben het ermee eens. De pennypiste dit jaar zit niet op een handige plek. Iedereen moer erlangs en er is weinig ruimte om er te lopen, zeker als er veel mensen naar de pennypiste kijken. En dan helpt het ook niet mee dat daar (vorig jaar in elk geval) er een doorgang was voor paarden waardoor de doorloop ook opstroomde. Geen idee hoe dat dit jaar was, ik hoop beter.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:39

Wat ik wel een verbetering vond is dat ze een tribune hadden gezet tussen de Fokkerijwereld en de springpiste. Vorig jaar kon je daar alleen achter de heg staan en was de ring ver weg. Nu was er veel meer belangstelling voor volgens mij door die tribune.