Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Supervixen schreef:Zozo het is hier weer duidelijk een potje mensen veroordelen zeg.
Supervixen schreef:Zozo het is hier weer duidelijk een potje mensen veroordelen zeg.

Ik snap dat mijn verhaal onduidelijk is, dat lees ik ook zo terug. Conclusie: niet meer vanaf telefoon topic plaatsen haha.Yacintha schreef:tja, als hij mee mag beslissen wat er gebeurd is het ook niet zo lastig te bedenken hoe het nou kwam dat hij zo vervelend is toch? Veulens krijgen bij mij op dag 1 al mee dat er grenzen zijn aan eigen denken, en dat eigen denken alleen in vrije tijd toegestaan is. Als ik er ben denk ik voor je en heb je je aan basisregels te houden, stop is stop, lopen is lopen, rechts is rechts en links is links en dat vraag ik een keer vriendelijk. Je gaat toch niet in discussie met een paard? JOng of oud? Een paard leert alleen eigen kracht kennen als hij meerdere malen met die kracht gewonnen heeft. Een ongehoorzaam paard gebruikt zijn kracht. Alles wat je beschrijft is puur en alleen opvoeding die gewoon verkeerd gegaan is, ZEKER bij een ponie met wat meer karakter dan gemiddeld.Als ik zeg links, zegt Knud rechts. Als ik zeg stilstaan, zegt hij lopen. Corrigeren, blokkeren, terug zetten, omdraaien, herhalen, terug gaan naar de basis grondwerkoefeningen in de bak. Niets helpt als Knud iets in zijn kop haalt. Als hij wilt rennen, dan doet hij dat. Hij kent zijn eigen krachten en lijkt van ijzer gemaakt te zijn. Ik zeg altijd zo over hem, als hij door een trein wordt geraakt, galoppeert hij vrolijk door. Dan is het echt niet zo vanzelfsprekend meer.
danzzz schreef:Yacintha schreef:tja, als hij mee mag beslissen wat er gebeurd is het ook niet zo lastig te bedenken hoe het nou kwam dat hij zo vervelend is toch? Veulens krijgen bij mij op dag 1 al mee dat er grenzen zijn aan eigen denken, en dat eigen denken alleen in vrije tijd toegestaan is. Als ik er ben denk ik voor je en heb je je aan basisregels te houden, stop is stop, lopen is lopen, rechts is rechts en links is links en dat vraag ik een keer vriendelijk. Je gaat toch niet in discussie met een paard? JOng of oud? Een paard leert alleen eigen kracht kennen als hij meerdere malen met die kracht gewonnen heeft. Een ongehoorzaam paard gebruikt zijn kracht. Alles wat je beschrijft is puur en alleen opvoeding die gewoon verkeerd gegaan is, ZEKER bij een ponie met wat meer karakter dan gemiddeld.Als ik zeg links, zegt Knud rechts. Als ik zeg stilstaan, zegt hij lopen. Corrigeren, blokkeren, terug zetten, omdraaien, herhalen, terug gaan naar de basis grondwerkoefeningen in de bak. Niets helpt als Knud iets in zijn kop haalt. Als hij wilt rennen, dan doet hij dat. Hij kent zijn eigen krachten en lijkt van ijzer gemaakt te zijn. Ik zeg altijd zo over hem, als hij door een trein wordt geraakt, galoppeert hij vrolijk door. Dan is het echt niet zo vanzelfsprekend meer.
. En de manier van de ander is nooit goed en vise versa. Dus ik stel voor dat je doet wat werkt bij Knud