Paard & koets 2016!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Paard & koets 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:09

Ik ben gisteren geweest. Vond het erg rustig maar dat zal vandaag en morgen vast wel anders zijn.
Het is dat ik in het weekend helaas andere verplichtingen heb, anders was ik nog een keer gegaan.
Niet zozeer voor de stands want het aanbod vond ik erg tegenvallen maar wel voor de clinics.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:17

Ik ga morgen.
Die wagen is echt te fout!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:28

Die wagen geweldig ! Mijn wagen is helaas morgen niet aanwezig, jammer, ik wacht maar rustig af tot hij naar nederland komt.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:30

Wij gaan ook morgen!
Mocht er nog iemand vanuit Brabant mee willen rijden; wij hebben nog zeker 2 plekjes in de auto vrij :D
Auto vertrekt vanuit Eindhoven
Laatst bijgewerkt door Avalon87 op 05-11-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:34

Ik ga morgen. Benieuwd wat ik ervan vind dit jaar

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:45

Wij gaan morgen. Hebben niets nodig, gewoon lekker rondkijken.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:08

Ik ga morgen dus ook. Wil wat spulletjes kopen zoals menhandschoenen en gewone schoenen als ze die er hebben. Ik ga me daar abboneren op de mensport en me oriënteren op wagens en tuigen voor een tweespan mini's. En alle clinics bekijken. Druk programma want ik wil meerdere clinics zien die tegelijk zijn :+ .

Staan er wat wagens voor mini's?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:29

ElineGC schreef:
Ik ga morgen dus ook. Wil wat spulletjes kopen zoals menhandschoenen en gewone schoenen als ze die er hebben. Ik ga me daar abboneren op de mensport en me oriënteren op wagens en tuigen voor een tweespan mini's. En alle clinics bekijken. Druk programma want ik wil meerdere clinics zien die tegelijk zijn :+ .

Staan er wat wagens voor mini's?

Ja hoor keus genoeg voor de mini's.

Ik heb ook een hele gezellige dag gehad en vond die roze/witte wagen echt helemaal geweldig :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:37

Genoeg voor mini's idd. Al had ik daar niet echt interesse in, haha.
Ik vond het een leuk programma, echt wel goede demo's, super lezing en gewoon een hele leuke dag gehad.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:55

Super dag gehad vandaag! Leerzame clinics, leuke standjes en een hele verbetering ten opzichte van 2 jaar geleden was meer zitruimte om de piste.

Wel minpuntje is de contante betaling bij veel eettentjes en het parkeren. Ik heb serieus nooit cash bij me.

Echt een super leuke dag gehad met Bram Chardon als slotstuk! Echt genoten!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:58

claudiadvx schreef:
wauw! ik heb gewoon een les gewonnen van gerard leijten *\%/*
op zondag 6 november!

Dan hebben we je zien rijden! Super leuke shet heb je (dat was jij toch)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:08

Ha, die roze koets is van dezelfde fabrikant als de roze Assepoesterkoets die sinds kort te huur is voor bruiloften (of communie, of gala´s, you name it) bij Stalhouderij ´t Woud in Schijndel.

Fabrikant is Glinkowsky, de verkoper, Voskamp in Hall heeft sinds dit weekend ook de koetsenhandel van ´t Woud in Schijndel overgenomen. Zij blijven wel de verhuur van koetsen met koetsier doen. Ik weet toevallig dat er al behoorlijk vraag is naar de roze trouwkoets :)

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:13

Voskamp zit tegenwoordig in Eerbeek ;)

En jemig, wat een vreselijk ding :o sorry dat ik het zeg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:17

Ik ben ook twee dagen geweest. Vond het heerlijk om zonder koop-druk te kunnen rondlopen, wetend dat je de dag erna ook nog een kans hebt om iets te kopen waarover je de eerste dag twijfelt.
Wel jammer dat Imke wegviel uit de clinic Claudio/Mieke/Imke op zaterdag. Daar keek ik wel naar uit; was vorig jaar (met Gerard Leijten) m.i. één van de beste clinics.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:25

djuulsie schreef:

Ha ja, klopt. Maar heet natuurlijk nog wel Voskamp Hall. Ik vind het ook een verschrikking hoor, maar dat vind ik ook van die witte. Maar het verkoopt wel :-)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:31

MoniqueT schreef:
djuulsie schreef:

Ha ja, klopt. Maar heet natuurlijk nog wel Voskamp Hall. Ik vind het ook een verschrikking hoor, maar dat vind ik ook van die witte. Maar het verkoopt wel :-)

En als het niet verkoopt gaat het zo naar de spuiter :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:35

het enige wat ik ontzettend jammer vond was het rassen defile. Maar liefst 3 rasse verschenen er in de ring.

Kom op mensen dat kan toch vele malen beter.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:38

NienSCHaap schreef:

Er blijkt een doelgroep voor te zijn :-) Toen ik een jaar of 10 geleden die witte voor het eerst zag, riep ik ook spontaan dat het ding te lelijk voor woorden was. ´t Woud had de eerste in Nederland, nu lopen er heel wat meer bij andere bedrijven.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 06:18

In het zuiden van het land zitten genoeg zigeuners die zo'n koets graag willen huren voor bepaalde gelegenheden.

Ik ben gisteren geweest. Tov vroeger (ik denk dat ik al sinds 2008 op paard en koets kom) mis ik wel echt de showelementen en de stands gericht op welzijnsinstellingen recreatie.
Ik stelde al een tijdje de aanschaf van een stal deken uit omdat ik een koopje hoopte te scoren maar helaas niets kunnen vinden. Alles gekocht bij de Menner. Vanavond nieuwe bit uitproberen. Ben benieuwd

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 06:41

Die wagen was echt wel penny. _O-.

Ik heb eindelijk mijn ring besteld bij paardenhaarsierraad.
Nu 6 weken aftellen...

Vond het erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:06

Napie schreef:
Ik ben gisteren geweest. Tov vroeger (ik denk dat ik al sinds 2008 op paard en koets kom) mis ik wel echt de showelementen en de stands gericht op welzijnsinstellingen recreatie.
Ik stelde al een tijdje de aanschaf van een stal deken uit omdat ik een koopje hoopte te scoren maar helaas niets kunnen vinden. Alles gekocht bij de Menner. Vanavond nieuwe bit uitproberen. Ben benieuwd

Voor mijn gevoel was het een beetje hetzelfde als vorig jaar. Niet veel nieuws. Het was leuk geweest als er inderdaad meer recreatiefs was. Of iets over mendurance en mentrec. Of jeugdmennen. Of iets anders wat je nog niet kent. En ik hou ook wel van stands waar je leuke koopjes kunt scoren, maar die waren er inderdaad niet zoveel. Voordeel: ik heb amper geld uitgegeven. Nadeel: toch wel kaal thuiskomen zo. :+ Het zou ook leuk zijn als ze wat meer deden met innovaties. Nieuwe producten demonstreren bijvoorbeeld. Wat ik trouwens wel tof vond, was dat er veel aandacht was voor paramennen.

Maar bottomline: als het volgend jaar weer ongeveer hetzelfde is, dan blijf ik denk ik maar thuis. Zelfs als ik weer vrijkaarten zou hebben. Want anders voelt het als voor de derde keer naar dezelfde film gaan. En zo goed was ie nou ook weer niet. :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:17

MoniqueT schreef:
NienSCHaap schreef:

Er blijkt een doelgroep voor te zijn :-) Toen ik een jaar of 10 geleden die witte voor het eerst zag, riep ik ook spontaan dat het ding te lelijk voor woorden was. ´t Woud had de eerste in Nederland, nu lopen er heel wat meer bij andere bedrijven.

Jazeker ik geloof je hoor was met een knipoog zeg maar.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:47

safina schreef:
Maar bottomline: als het volgend jaar weer ongeveer hetzelfde is, dan blijf ik denk ik maar thuis. Zelfs als ik weer vrijkaarten zou hebben. Want anders voelt het als voor de derde keer naar dezelfde film gaan. En zo goed was ie nou ook weer niet. :D

Wij gaan volgend jaar ook niet weer hoor :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:57

Ik heb me weer prima vermaakt.
Hoop bekenden gezien en gezellig gepraat.

Tijdens een enquête werd me nog gevraagd: wat zou je verbeterd willen zien. Tsja geen idee maar weet dat vooral hier een hoop geklaag is altijd maar nooit met ideeën, dus ben benieuwd naar jullie eventuele verbeteringen en concrete ideeën wat dan beter zou moeten.
Ik vind het altijd leuk zo'n dagje weg en iets echt.voor menners.

Heb nieuwe marathon zweep gekocht, 2 nummer houders voor op 't tuig, 2 wedstrijd shirts en een hengsten ketting.
En moeders nog een leuke tas.

Jeugd mennen was er hoor, zaterdag indoor jeugd marathon.
Mentrec/endurance zou idd nog kunnen maar behalve een info stand kun je daar weinig mee doen.. trec nog wel maar er zijn amper wedstrijden in.

Wou graag nog een mensport vest maar die gingen vanaf 3xl dus helaas. En halsters maar waren niet meer in onze maat.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:13

Het was een leuk dagje uit. Rustig rondgekeken, weer wat bekenden gezien.
Niet veel gekocht dit jaar, alleen een paar halsters en een lichtgewicht mestvork, die gisteravond gelijk aan het werk kon :D