Murosch en Wainonia studeren verder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:55

Wat een verbetering met je vorige topic!

Ik heb respect voor je hoe je met het commentaar bent omgegaan, opgepakt hebt en weer een topic opent.

En vooral ook heel leuk om te zien en te volgen.

LauraO

Re: Murosch en Wainonia studeren verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:04

Ik heb niet gereageerd in je vorige topic, maar heb het wel gezien en gelezen en wat leuk om te zien hoe het nu verder gaat! Je gaat echt super om met het commentaar. Met het zadel heb ik hetzelfde probleem gehad, misschien is een fra singel een optie, die heeft bij mijn merrie ervoor gezorgd dat het zadel niet meer schuift.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:05

Ziet er fijn uit, fijner dan het vorige topic. Knap dat je toch met de tips en kritiek aan de slag bent gegaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 19:45

Bedankt voor de tip van de singel! Ik ga het opzoeken. Heeft ook iemand ervaring met de anatomische singel van Rossner?

Verder ook iedereen bedankt voor de reacties.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:06

ChocooPrins schreef:
Ik zou zeker geen pad eronder leggen. Volgens mij is het zadel gewoon te klein voor de ruiter.
Waardoor ze te veel achteraan in het zadel terecht komt, waardoor ze naar voor valt. Ze kan niet in het diepste punt van het zadel zitten.
Steek daar een pad onder dan rijdt de ruiter zich open, en komt er nog meer druk op de lendenen van het paard.
Volgens mij is het net niet te strak aan de schoft, maar dat kan je niet echt goed inschatten van zulke foto's.

Mijn idee zou ook zijn dat een ander zadel beter zou zijn voor de balans van paard en ruiter, maar soms zijn er even niet de middelen om iets nieuws aan te schaffen. Soms kan het helpen om eerst even (tijdelijk) de balans van het zadel iets te veranderen door een goede pad. Ik heb goede ervaringen met pads met lucht en inlages.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 22:17

Het zadel ligt qua zwaartepunt goed in balans. Het oplopende zitvlak past voor mij alleen wat minder (en hij is eerlijk is eerlijk wederom een maat te klein, ondanks dat het een 18 inch is). Met een pad aan de voorkant zou het zwaartepunt te ver achterop komen. Ik red me voorlopig wel met mijn evenwicht :), ik wil alleen wel dmv een betere singel zorgen dat het zadel ook netjes in balans op het paard blijft liggen.