Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je alleen maar oeh en aah en wat geweldig reacties wilt zit je op bokt toch op de verkeerde plek gok ik..0407Tamar schreef:Ugh alleen het begrip pennymeisje al. Nogmaals jullie kennen de situatie niet. Er is zeker wel een beroeps bijgeweest.
Verder ga ik nergens op in. Bokkers hebben overal wat op te zeiken en weten altijd alles beter. Dat geeft niet, je moet ergens betweterig gaan doen. Maar niet in mijn topic.
0407Tamar schreef:Nogmaals ik leer haar het steigeren niet aan. Dit is haar al aangeleerd. Ik wil prima tips maar niemand behalve een veearts of de eigenaresse zelf hoeft mij te vertellen hoe ik met HAAR pony om moet gaan. En mijn manier van werken heeft in heel veel gevallen al prima resultaat geleverd. Wanneer je zelf Rijdt als Edward Gal en paarden begrijpt als Annemarie van de Toorn zal ik wat van je aannemen.
Duality schreef:Pfoeh je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren op onderbouwd "commentaar" wat alleen maar goed bedoeld is en waarschijnlijk ook bedoeld is om jou en je pony te beschermen. En zoals gezegd, je hoeft jou paard en situatie echt niet te kennen om te kunnen weten dat dit niet okay is om direct na HB te doen! Kan dan ook niet met plezier naar dit soort foto's kijken.![]()
Je hoeft het niet gelijk allemaal als commentaar te stempelen, het is vaak allemaal goed bedoeld en niet direct als aanval.Als je alleen maar oeh en aah en wat geweldig reacties wilt zit je op bokt toch op de verkeerde plek gok ik..
Ik ga mee met mijn voorgangers. Zeker als een paard net HB af is en je een half jaar niet gereden hebt en er dus verder nog weinig opbouw gedaan is, is steigeren niet bepaald een oefening waar je je mee bezig moet gaan houden. Ook niet voor "de leuk" Of voor "de foto". Een paard(meeste paarden) heeft een sterke will to please dus zal ook al heeft hij een ongemak vaak toch doen wat je van hem vraagt en dat betekend niet direct dat hij het zelf zo "leuk en geweldig" vind. Sowieso een paard wat net HB geweest is en nog opgebouwd moet worden (of nog in de opbouw zit) zit niet meer in zijn bespiering als vanouds. Dit is niet heel licht oppakken, steigeren is een zware oefening en er wordt maar al te vaak onderschat wat dit lichamelijk van je paard vraagt.
Al eens bedacht wat voor een gewicht er op de achterbenen (en hoeven komt) met steigeren en wat een grote inpakt het landen maakt? Niet prettig als je een tijd met zere voeten hebt gestaan.