Golden sunset with Valentijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poemalover18

Re: Golden sunset with Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:05

Je hoeft het paard niet te kennen om te oordelen of dit slecht is voor jou paard of niet. Elk paard die in deze of soortgelijke situatie zou zitten zou hetzelfde ervaren en moet je niet laten steigeren.

Hoef je een paard helemaal niet voor te kennen, dierenarts hoeft dier ook niet van binnenuit te kennen om een diagnose en behandeling vast te stellen.

Hoop dat je iets doet met de mensen die hetzelfde denken en misschien een idee om hulp van een professional in te schakelen zo te zien is dit niet gebeurt die zou boos worden als hij/zij dit zou zien.

Typisch geval van een Penny meisje en als je niet tegen kritiek of commentaar kan dan denk ik dat je op bokt op het verkeerde adres bent.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:17

Je bepaald zelf de toon van de muziek. Probeer gewoon rustig te reageren TS.
Waarom zo defensief? Er word werkelijk keurig gezegd dat steigeren niet bepaald bijdraagt aan een juiste revalidatie. dit word netjes onderbouwd en je bijt van je af alsof men de grootst mogelijke onzin verkoopt. Bijna niet meer kreupel... dan hoor je er niet op te zitten. Zeker niet bij herstel van HB waarbij iedere kilo gewicht op de voeten als vervelend word ervaren. Dat je pony nu blij doet zal er wel mee te maken hebben dat ze veel meer pijn heeft gehad en zich nu betrekkelijk goed voelt. Je geeft duidelijk superveel om je (verzorg-) pony. Dan moet je ze soms tegen zichzelf en hun enthousiasme beschermen. Een paard dat rent is niet altijd pijnvrij. Een paard met de oren naar voren is niet altijd pijnvrij. Realiseer je je dat? Ik heb een naar gevoel bij je fotoshoot.. Jammer hadden mooie foto's kunnen zijn.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:16

Pfoeh je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren op onderbouwd "commentaar" wat alleen maar goed bedoeld is en waarschijnlijk ook bedoeld is om jou en je pony te beschermen. En zoals gezegd, je hoeft jou paard en situatie echt niet te kennen om te kunnen weten dat dit niet okay is om direct na HB te doen! Kan dan ook niet met plezier naar dit soort foto's kijken. :n

Je hoeft het niet gelijk allemaal als commentaar te stempelen, het is vaak allemaal goed bedoeld en niet direct als aanval. ;) Als je alleen maar oeh en aah en wat geweldig reacties wilt zit je op bokt toch op de verkeerde plek gok ik..

Ik ga mee met mijn voorgangers. Zeker als een paard net HB af is en je een half jaar niet gereden hebt en er dus verder nog weinig opbouw gedaan is, is steigeren niet bepaald een oefening waar je je mee bezig moet gaan houden. Ook niet voor "de leuk" Of voor "de foto". Een paard(meeste paarden) heeft een sterke will to please dus zal ook al heeft hij een ongemak vaak toch doen wat je van hem vraagt en dat betekend niet direct dat hij het zelf zo "leuk en geweldig" vind. Sowieso een paard wat net HB geweest is en nog opgebouwd moet worden (of nog in de opbouw zit) zit niet meer in zijn bespiering als vanouds. Dit is niet heel licht oppakken, steigeren is een zware oefening en er wordt maar al te vaak onderschat wat dit lichamelijk van je paard vraagt.

Al eens bedacht wat voor een gewicht er op de achterbenen (en hoeven komt) met steigeren en wat een grote inpakt het landen maakt? Niet prettig als je een tijd met zere voeten hebt gestaan.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:46

Ik sluit me volledig bij bovenstaande, keurig geformuleerde berichten aan.

Een aanvullende vraag/opmerking.
Is het je opgevallen dat het dier werkelijk op niet één steigerfoto de oortjes naar voren heeft?
Daarbij vind ik haar houding ook niet zoals dat zou mogen zijn..

poemalover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:57

Er staat op haar profiel dat ze net is begonnen met vrijheidsdressuur dus nog veel moet leren.

Dan vraag ik me een ding af waarom begin je dan meteen met steigeren?? Vooral als dit paar hb is geweest en dit geen opbouw is ookal word er gedacht van wel.

Ook vind ik niet dat het steigeren goed is aangeleerd ze valt op sommige foto's teveel naar voren moet verder uitgewerkt worden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 07:42

Ugh alleen het begrip pennymeisje al. Nogmaals jullie kennen de situatie niet. Er is zeker wel een beroeps bijgeweest.

Verder ga ik nergens op in. Bokkers hebben overal wat op te zeiken en weten altijd alles beter. Dat geeft niet, je moet ergens betweterig gaan doen. Maar niet in mijn topic.

poemalover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:18

Toch zijn er altijd mensen die het beter weten mag toch hopen dat je niet zo'n groot ego hebt wat denkt datje alles perfect doet en beter dan de mensen die er vanaf weten.

Als je niet tegen opbouwend commentaar kan ben je op bokt op het verkeerde adres.

Ik wens je veel succes met je manier van werken je komt er nog wel achter als het jammer genoeg telaat is.

De reden dat ik je een pennymeisje vind is de manier hoe je doet, je denkt er alles over te weten maar in feite weet je er niets over, wil alleen maar reacties zoals aah wat mooi, wat lief etc, bent net begonnen met vrijheidsdressuur en nu al steigeren?? En het dan ook nog verkeerd aanleren.

Alle feiten die erop duiden dat je toch degelijk een Penny meisje bent ookal zeg je zelf van niet want dat zeggen ze allemaal.

0407Tamar schreef:
Ugh alleen het begrip pennymeisje al. Nogmaals jullie kennen de situatie niet. Er is zeker wel een beroeps bijgeweest.

Verder ga ik nergens op in. Bokkers hebben overal wat op te zeiken en weten altijd alles beter. Dat geeft niet, je moet ergens betweterig gaan doen. Maar niet in mijn topic.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 17:49

Nogmaals ik leer haar het steigeren niet aan. Dit is haar al aangeleerd. Ik wil prima tips maar niemand behalve een veearts of de eigenaresse zelf hoeft mij te vertellen hoe ik met HAAR pony om moet gaan. En mijn manier van werken heeft in heel veel gevallen al prima resultaat geleverd. Wanneer je zelf Rijdt als Edward Gal en paarden begrijpt als Annemarie van de Toorn zal ik wat van je aannemen.

poemalover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:02

Toevallig heb ik diverse trainingen van haar gehad en naar diverse clinics van Edward geweest.

Vee artsen zitten er soms ook naast, tegenwoordig met al die technologie. Kijk naar Pol hij doet dit op gevoel en in revalidatie kijkt hij wat get beste is voor een dier.

0407Tamar schreef:
Nogmaals ik leer haar het steigeren niet aan. Dit is haar al aangeleerd. Ik wil prima tips maar niemand behalve een veearts of de eigenaresse zelf hoeft mij te vertellen hoe ik met HAAR pony om moet gaan. En mijn manier van werken heeft in heel veel gevallen al prima resultaat geleverd. Wanneer je zelf Rijdt als Edward Gal en paarden begrijpt als Annemarie van de Toorn zal ik wat van je aannemen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:26

Duality schreef:
Pfoeh je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren op onderbouwd "commentaar" wat alleen maar goed bedoeld is en waarschijnlijk ook bedoeld is om jou en je pony te beschermen. En zoals gezegd, je hoeft jou paard en situatie echt niet te kennen om te kunnen weten dat dit niet okay is om direct na HB te doen! Kan dan ook niet met plezier naar dit soort foto's kijken. :n

Je hoeft het niet gelijk allemaal als commentaar te stempelen, het is vaak allemaal goed bedoeld en niet direct als aanval. ;) Als je alleen maar oeh en aah en wat geweldig reacties wilt zit je op bokt toch op de verkeerde plek gok ik..

Ik ga mee met mijn voorgangers. Zeker als een paard net HB af is en je een half jaar niet gereden hebt en er dus verder nog weinig opbouw gedaan is, is steigeren niet bepaald een oefening waar je je mee bezig moet gaan houden. Ook niet voor "de leuk" Of voor "de foto". Een paard(meeste paarden) heeft een sterke will to please dus zal ook al heeft hij een ongemak vaak toch doen wat je van hem vraagt en dat betekend niet direct dat hij het zelf zo "leuk en geweldig" vind. Sowieso een paard wat net HB geweest is en nog opgebouwd moet worden (of nog in de opbouw zit) zit niet meer in zijn bespiering als vanouds. Dit is niet heel licht oppakken, steigeren is een zware oefening en er wordt maar al te vaak onderschat wat dit lichamelijk van je paard vraagt.

Al eens bedacht wat voor een gewicht er op de achterbenen (en hoeven komt) met steigeren en wat een grote inpakt het landen maakt? Niet prettig als je een tijd met zere voeten hebt gestaan.

Helemaal mee eens

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:07

Maar Ts, waarom ga je niet op een normale (volwassen) manier om met de keurige reacties die je krijgt? Ik noem je geen pennymeisje maar krijg gewoon geen enkele reactie behalve dat je iedereen over 1 kam scheert. Ik vind dat vrij... nodeloos. Ik steek best wat energie in een onderbouwde post om je niet aan te vallen, maar blijkbaar accepteer je alleen een reactie van Edward Gal begrijp ik? Aangezien de rest eigenlijk dezelfde mening deelt...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:13

Dat je haar laat steigeren, tsja. Dat je op een half kreupele pony gaat zitten die niet rad loopt en vervolgens het dier op twee benen kunstjes laat doen, wauw.

Ik hoop dat jij later geen dozen van 30 kilo hoeft te tillen als je een hernia hebt. Succes.