Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Picasso schreef:Dacht dat deze pony in een strak trainingsschema stond vanwege zijn knieproblemen... en dan bedoel ik: niet onder het zadel, maar aan de hand.... Wat gaat er toch telkens mis met jouw voornemens? Ik wilde eerst niet reageren, maar erger me weer dusdanig dat ik het niet kan laten. Wanneer stel je de belangen van je pony eens voor die van jezelf? Onaardig van mij? Ja misschien wel, maar ik begrijp het niet....
Art_Ificious schreef:Harley is zadelmak sinds half Juni. 2 weken voor hij 3 wordt (ik heb meer bokkers gezien die vroeger starten en geen commentaar krijgen op de leeftijd). Dus waarom ik dan wel?
Hij moet niet na 3 weken al in de Krul lopen. Daarvoor wordt hij ook te weinig getraind. Dat verklaart ook ineens zijn "schrale spieren", als ik hem wel 3x per week en dan echt elke week zou rijden zou hij er veel gespierder uitzien.
Hij wordt ook niet gelongeerd of bijgezet.
Zadel is gewoon goed voor mij.
Joolien schreef:Vroeg inrijden zijn de meningen over verdeeld, en ja, ik ben ook wel eens op eentje gaan zitten die net 3 was, maar die zag er dan ook al uit alsof ie 5 was. Die van jou ziet eruit alsof ie 2 is, dus dan is het hele andere koek. Gewoon nog lekker een jaartje wegzetten, ga lekker aan de gang met 'de draver'? Maar ga nog niet aan t werk met deze. Dit is nog een puppy qua bouw.
Art_Ificious schreef:Ik ga proberen om zo goed mogelijk te reageren. Sorry als ik ergens iets vergeet te melden.
Harley is zadelmak sinds half Juni. 2 weken voor hij 3 wordt (ik heb meer bokkers gezien die vroeger starten en geen commentaar krijgen op de leeftijd). Dus waarom ik dan wel?
Tevens rij ik hem niet elke week. Hij krijgt meer rust dan menig ander paard dat zadelmak gemaakt wordt. Heb er maar max 12x op gezeten en de meeste ritjes waren lekker rechtuit op straat.
Hij moet niet na 3 weken al in de Krul lopen. Daarvoor wordt hij ook te weinig getraind. Dat verklaart ook ineens zijn "schrale spieren", als ik hem wel 3x per week en dan echt elke week zou rijden zou hij er veel gespierder uitzien.
Hij wordt ook niet gelongeerd of bijgezet.
Zadel is gewoon goed voor mij. Foto is een momentopname. In stap en doorzitten bij draf kan ik een vlakke hand voor en achter me leggen en zit ik dus niet op de lepel. (Hoop dat vriendin snel de andere foto's stuurt dan zie je het namelijk)
Maar bij galop duw ik mezelf naar achter en hier ben ik op aan het letten in de lessen.
Ik heb 2x per week les maar niet op Harley hoor. Ik rijd in de les op een draver merrie die ook Nog eens lastig te rijden is, haar in galop zetten is moeilijk en qua gedrag vooral als ze hengstig is.
Wat het rijden met touwhalster betreft, dit was de eerste keer en als ik bitloos wil blijven komt er sowieso een andere optoming. Weet echter niet welke.
Harley zou tevens nog een cm of 5 groeien.
Of ik te groot ben betwijfel ik ten zeerste hoor. Ik Ben 1m60 en Harley 1m42, eenmaal als hij wat breder wordt zal ik er wel mooier op passen.
Een ander ruiter? Nee merci de meeste kleinere (en dus ook veel jonger) die ik bij mij zie rijden wil ik niet op Harley zetten. Hij LIJKT braaf maar hij is een serieuze puber op het moment.
Joolien schreef:Vroeg inrijden zijn de meningen over verdeeld, en ja, ik ben ook wel eens op eentje gaan zitten die net 3 was, maar die zag er dan ook al uit alsof ie 5 was. Die van jou ziet eruit alsof ie 2 is, dus dan is het hele andere koek. Gewoon nog lekker een jaartje wegzetten, ga lekker aan de gang met 'de draver'? Maar ga nog niet aan t werk met deze. Dit is nog een puppy qua bouw.
Joolien schreef:T is logisch dat er geen zadel op past, want de pony is nog lang niet uitgegroeid.
Joolien schreef:T is logisch dat er geen zadel op past, want de pony is nog lang niet uitgegroeid.
maaikemuis schreef:Bij ieder topic van TS denk ik meer en en meer: arm, arm dier. Hij wordt met de beste bedoelingen eigenlijk gewoon stelselmatig mishandeld (sorry, ik kan er niets meer van maken).
Zadelmak gemaakt op 2 jarige leeftijd, ingereden nog niet/krap aan 3 jaar, lichamelijk niet uitgezwaard, patella- problematiek zonder adequate training, niet passende zadels, slecht passend bitloos hoofdstel en een eigenaresse die niet verder wenst te kijken dan het eigen plezier.
Doe die pony een plezier en blijf er gewoon van af. Ga de patellaproblematiek met een goed opbouwschema te lijf en geef hem de kans om uit te groeien tot een gezonde blije pony.