Dreams do come true! Officieel grand prix & zilver op BK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:40

Elke keer als ik jou topics zie heb ik meer en meer respect voor je.
Chapeau voor wat je presteert met deze twee prachtbeesten.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:19

Fantastisch! Hele mooie foto's en ik vind het zo gaaf zoals jij je paarden aan het lopen hebt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:21

Wauw gefeliciteerd. Wat mooi om te zien dat jullie zo gegroeid zijn

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:35

Wat is die laatste foto ene mooie toevoeging!! Geeft veel bokkers hoop denk ik

Gefeliciteerd met je GP winstpunt :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:00

Fenrir schreef:
RaafSmits schreef:
Pracht paarden/ foto's maar inderdaad zijn er een paar foto's waar ik me aan jou beenligging stoor.
Maar dat krijg je hé??
Hoe mooier de foto's hoe duidelijker dat éne detail
Als de rest een rommeltje was geweest had ik waarschijnlijk gezegd dat je goed bezig was ;-)

Stoere paarden inderdaad, maar volgens mij is je zadel echt te klein voor jou TS en dat ga je oa terug zien in je beenhouding. Denk dat je met een passend zadel al veel fijner kan zitten en dat het voor het beeld ook stukken netter wordt :)

Ik ben het met Fenrir eens :), vind het zelfs wat richting stoelzit gaan :)

Ondanks dat, doe ik het je niet na :D En vind ik je prestaties echt geweldig!
Heel knap!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:02

Fenrir schreef:
Stoere paarden inderdaad, maar volgens mij is je zadel echt te klein voor jou TS en dat ga je oa terug zien in je beenhouding. Denk dat je met een passend zadel al veel fijner kan zitten en dat het voor het beeld ook stukken netter wordt :)

No offence verder en niks naars bedoeld maar het zadel kan niet groter voor het paard. Dan komt het veel te ver naar achteren over de rug te liggen. Dit is vaker een issue waar wat zwaardere amazones mee te maken krijgen, zeker als ze bijvoorbeeld Fjorden of Haflingers rijden.

Melanie:
Gefeliciteerd en wat een prestatie! Echt heel knap!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:52

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:

No offence verder en niks naars bedoeld maar het zadel kan niet groter voor het paard. Dan komt het veel te ver naar achteren over de rug te liggen. Dit is vaker een issue waar wat zwaardere amazones mee te maken krijgen, zeker als ze bijvoorbeeld Fjorden of Haflingers rijden.

Melanie:
Gefeliciteerd en wat een prestatie! Echt heel knap!

Maar daar heeft het paard geen boodschap aan... ook niet naar bedoelt naar TS, maar dan moet je er imo niet op gaan zitten.
Edit: laat het duidelijk zijn dat ik het een knappe prestatie vind hoor, dat staat daar los van!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-08-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:53

Wat gaaf wat jullie bereikt hebben! :j

antje_vip

Re: Dreams do come true! Officieel grand prix & zilver op BK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:57

Ik vind het geen mooie combinatie, maar knap wat je bereikt hebt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:57

Commentaar hier vind ik wel wat op het randje hoor!
Als de beenligging e.d voor het paard zo storend was, zou ze nooit zover zijn gekomen.
Kan je nog zo'n mooie combi (magere spriet op een paard) zijn, als je niet kan rijden en daadwerkelijk geen combinatie vormt, wordt het nog niks.
Ja dat zien we allemaal misschien liever wel, maar vind het fantastisch dat jij dit bereikt en hét tegenwoord bent in die discussie. :D

Ik heb er respect en bewondering voor dat je zoveel bereikt met je paarden! :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:15

Ik vind het gewicht niet storend op de foto's. Paarden comprnseren dat prima.

Je beenligging op sommige foto's dan weer wel. Maar kan ook momentoonames zijn tijdens prijsuitreikingen erc.

Maar sowiwso respect hoor, ik soe het je niet na.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:19

Wat leuk dat je die foto van 15 jaar geleden erbij hebt gezet! Geeft goed weer dat iedereen ergens moet beginnen. :D Onwijs knappe prestatie, en waanzinnige paarden heb je.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:21

Wauw wat heb jij veel bereikt met je knappe paarden! Erg knap, vooral na het zien van de laatste foto :P Wat ik me wel afvraag: hoe kan het dat je op het NK en op het BK kan rijden? (gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid hoor!)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:43

antje_vip schreef:
Ik vind het geen mooie combinatie, maar knap wat je bereikt hebt.

Je hoeft niet te reageren hoor....

Ik volg je al een tijdje op Facebook en je gaat zo goed met je paarden om, chapeau!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:45

Wat een super mooie paarden heb je en de fries is echt de tofste die ik ooit heb gezien!! <3 :=
Super knap hoe je zo hoog kan rijden met de paarden, zulke topics zijn altijd zo leuk om te zien!

De laatste foto is geweldig, als ik over 15 jaar net zo als jij rijd kom maar op! _O- :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:03

Ik vind je met beide paarden mooie combinaties: op zulke kanonnen van knollen :9 vind ik het zelfs beter staan.

En het geeft de gewone HTK ruiter met niet het perfecte lijf juist weer moed! Dat het dus niet wordt afgestraft op de wedstrijden, wat je eigenlijk wel verwacht, als je het commentaar hier op bokt af en toe leest hier over.
_/-\o_ voor je conditie en fit zijn trouwens, er zijn genoeg slanke dames die het je qua conditie al niet nadoen.

Benen storen mij totaal niet: zie het eigenlijk alleen bij paard nr 2 en dan ook alleen op de trainings foto's. Wedstrijdfoto zitten de benen er keurig aan. Ik denk dan eigenlijk als eerste: zal wel jonger en heter paard zijn, waarbij het soms gewoon verstandig is om de benen er even helemaal af te houden, maar goed ik ben geen topruiter, dus kan het wel helemaal verkeerd hebben...

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:03

Faline schreef:
Commentaar hier vind ik wel wat op het randje hoor!
Als de beenligging e.d voor het paard zo storend was, zou ze nooit zover zijn gekomen.
Kan je nog zo'n mooie combi (magere spriet op een paard) zijn, als je niet kan rijden en daadwerkelijk geen combinatie vormt, wordt het nog niks.
Ja dat zien we allemaal misschien liever wel, maar vind het fantastisch dat jij dit bereikt en hét tegenwoord bent in die discussie. :D

Ik heb er respect en bewondering voor dat je zoveel bereikt met je paarden! :D

Hoezo commentaar op het randje? Als je verwacht dat je paard in topconditie is en deel wil nemen aan de topsport, moet je dan als ruiter ook in topconditie zijn. Dat is wel zo eerlijk tegenover het paard.

Verder goed werk natuurlijk.

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:05

Super knappe prestatie! en wat een knap paard. Heel veel succes in de GP

Ben het wel een beetje eens met dat kapstokvoetjes eigenlijk niet meer zouden mogen op GP niveau, maar volgens mij komt het ook een beetje omdat je vrij korte benen hebt, of niet? Dat heb ik namelijk ook wel eens een beetje als ik op een heel breed paard rijdt, en je knieen kunnen simpelweg niet zo ver in het saggitale vlak buigen, waardoor je ze dan iets naar buiten gaat draaien. Kan natuurlijk zijn dat dit het niet is bij jou hoor.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:49

Wat een top prestatie, beide paarden zien er ook super uit!

Ja voor het mooie is het zadel te klein, maar ik snap de opmerking van een korte rug (heb zelf een haflinger)
Zelf stoor ik me er bij jou totaal niet aan, ik vind je op beide paarden ook een leuke combinatie! Enkel wat genoemd is je benen af en toe, maar dit zijn op enkele foto's.

Het eerste wat mij op de foto's opvalt is wat ik eerder zei; Leuke combinatie en mooie paarden in goede conditie!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:57

Vindt het onwijs knap!
Gefeliciteerd wat een geweldige prestatie, beide paarden stralen veel kracht uit!

En super leuk dat je er een foto bij hebt gedaan uit de oude doos. Dat zal velen (waaronder ik) motivatie in vinden.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 18:47

Om te beginnen, bedankt voor al jullie reactie!

Even algemeen over mijn beenligging aangezien ik dat veel voorbij heb zien komen. Helemaal gelijk, op sommige foto's steek ik absoluut mijn benen af, geen gezicht (vind ik zelf). Gelukkig doe ik het niet altijd. Bij Wilke heb ik die neiging alleen met verruimen. Dit komt omdat ik voorheen geneigd was iets verlicht te gaan zitten (kortom niet op mn achterwerk) en dat heel irritant vond en dat er dus ook niet uit zag. Nu moet ik dus van mezelf op m'n achterwerk blijven zitten en om die Fries dan uit te zitten ga ik dus snel mn hakken overdreven uitdrukken en gaan m'n korte pootjes naar voren. Bij varnoldi, die is vaak erg heet en als ik in de passage of met uitstrekken enigszins er aan kom als dat niet nodig is trekt hij alle benen op waar hij kan (resultaat --> weg ritme). Als reactie ga ik dan nog wel eens mn been afsteken. Natuurlijk moet hij leren dat ik m'n been er aan kan houden, maar dat komt wel. Hij is nog groen op dit niveau dus niet alles hoeft in 1x perfect. Maar zoals jullie op de andere foto's hebben gezien kan ik ook normaal zitten :D (gelukkig)

En de kapstokjes, tja heb ik al heel mijn paardrijcarrière. Ga er geen excuus voor verzinnen, ik heb ze gewoon :')

Over het zadel: voor het oog zou het best kunnen dat het mooier is als hij groter is maar ze zitten beide als een huis. Voorheen heb ik veel zadels gehad (met name op varnoldi) die mij voorover gooide (benen naar achteren en bovenlichaam naar voren) en bij deze heb ik daar eindelijk geen last van. Benen afsteken heeft echt niet met het zadel te maken (zie stuk hierboven). De zadels liggen verder ook heel fijn op de paarden (een echte aanrader trouwens Custom zadels!) dus als ik voor mijn gevoel fijn zit, het bij de paarden perfect ligt en ze er geen last van hebben dan ga ik er niets aan veranderen (never change a winning team...)

Verder voor de mensen die het plaatje niet mooi vinden, dat kan! Iedereen heeft zijn eigen smaak en ik zie ook wel eens combinaties rijden waarbij ik denk "dat is nou niet de meest ideale combinatie" of zelfs nog minder genuanceerd :') Dat mensen dat bij mij denken geloof ik best en daar heb ik ook totaal geen probleem mee. Ook niet als ze dat tegen mij zeggen want waarom zou dat niet mogen?

Nog wat gerichte vragen:
@valeska1995: hoe ik zo ver ben gekomen? Bloed, zweet, tranen, goede trainers, geduld en doorzettingsvermogen! En natuurlijk mensen om me heen die mij altijd steunen in wat ik doe en fijne meewerkende paarden.

@Ballard_L: goeie vraag! Het klinkt ook heel vreemd. Zoals verwacht ben ik gewoon 100% kaaskop. Nu hebben onze zuiderburen heel weinig combinaties die U25 starten en een kampioenschap voor 2 combinaties organiseren is ook niet leuk. Vandaar hebben ze deze rubriek open gesteld voor Nederlandse combinaties zodat de rubriek wat opgevuld is. Grappig detail was wel: goud en zilver ging naar Nederland en brons naar België.

@Chibi2: Ik, korte benen? Hoe kom je er bij :')

Zo ik hoop dat ik alle vragen en onduidelijkheden heb opgehelderd. Als iemand nog ergens nieuwsgierig naar is, iets niet snapt of opheldering wil... let me know!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:08

hahaha die laatste foto :D geweldig. En 2 prachtige paarden met een geweldige amazone erop!

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:14

snoeppig schreef:
[...]
Nog wat gerichte vragen:
@valeska1995: hoe ik zo ver ben gekomen? Bloed, zweet, tranen, goede trainers, geduld en doorzettingsvermogen! En natuurlijk mensen om me heen die mij altijd steunen in wat ik doe en fijne meewerkende paarden.
[...]

Gaaf hoor! Ik heb heel veel respect voor je. Ik hoop over 15 jaar ook zo goed rond te sturen als jij, bedankt voor het delen!

tyavanni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:55

Gaaf!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:03

Jeej! Wilke en Varnoldi! Ik ben zo'n fan en dan vooral Van Varnoldi :o Gefeliciteerd met je GP-debuut en nog heel heel succes gewenst met je toppers!