ik was 12 toen ik mijn pony heb beleerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:51

farahdiba46 schreef:
Ik was 12 en beleerde elke zomer 3 pony' voor een hobbyfokker/handelaar. Daar is niets speciaals aan.

Wat een kinderachtige reactie, zeker voor een volwassene.

Ik vind het er goed uitzien TS, verder weet ik niet zo veel over dressuur :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:51

Babootje schreef:
Winged schreef:
Leuke haflinger, maar.... Als ik goed reken moet jij volgens jou verhaal dan nu een jaar of 16 zijn. Hoe kan jij dan in hemelsnaam in MBO4 zitten?

Door niet te blijven zitten? :P
Je gaat - in de meeste gevallen - als 12 jarige naar het voortgezet onderwijs. Plus 4 jaar = MBO 4.

JustLizz schreef:
Beetje off topic maar MBO komt na de middelbare school dus met je 16 is MBO 4 niet te doen, wellicht wel niveau 4 van het MBO begonnen of wellicht bedoelt ze de 4e van voortgezet onderwijs :).

Hahaha ja, dat bedoelde ik ook. Is al even geleden.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:59

Nachocheese schreef:
farahdiba46 schreef:
Ik was 12 en beleerde elke zomer 3 pony' voor een hobbyfokker/handelaar. Daar is niets speciaals aan.

Ik was 7 en ik heb toen 8 zwarte wilde arabierenhengsten beleerd hoowwwwrrrrr.

:= := :=

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:03

farahdiba46 schreef:

Typisch zo'n reactie waarin andere niks gegund wordt ..

Maar wat gaaf TS! Ik ken het gevoel van zelf inrijden en dan kun je zo trots van worden. Diertje loopt prachfig en is zelf ook prachtig! Jullie komen er wel <3

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:23

Zo te zien heb je er een fijne rijpony van gemaakt. Ik ben het helemaal eens met de tips die hiervoor gegeven worden. Veel plezier samen!
En...ik vind het wel bijzonder en knap dat je hem zelf hebt beleerd!

Eline_S_S

Re: ik was 12 toen ik mijn pony heb beleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 10:29

Oh wat een reacties! Zal proberen alles te beantwoorden.
Met kwijtraken bedoel ik dat ze soms juist TE voorwaarts is, haar rug daardoor wegdrukt en omhoog komt of op mijn hand gaat leunen. Ik wist niet hoe ik het op moest lossen dus vaak reed ik de volte op met het idee dat ze zo wel weer de aandacht erbij had. Dat werkte dus niet en maakte ze soms zelfs een overgang naar galop. Zo werd ik boos en gaf een tik, waardoor ze alleen maar nog sneller ging en omhoog kwam. Stilzetten is voor nu eerder een oplossing van mij, zodat ik rustig kan blijven en starlight de concentratie er weer bij krijgt.
Zadel naar achteren leggen zou ik de volgende keer doen. Handen omhoog ook. En er was geloof ik ook een reactie over dat ze voorwaartser moest en dan een actievere achterhand kreeg, maar starlight loopt 9 vd 10 keer juist TE voorwaarts :+
Overigens ga ik dit jaar MBO niveau 4 in :) Was net 12 in de eerste. Nu, 4 jaar verder, ben ik geslaagd en ga dus dit jaar mbo doen.

En bedankt voor alle leuke reacties! Starlight is overigens 1,48. Was nog niet gezegd haha.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:16

Te voorwaarts? Sorry maar ik zie dat helaas op geen enkele foto terug.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:25

Een paard wat omhoog komt moet je ook niet stilzetten, dan werk je het gevaar juist in de hand.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:50

Jullie hebben gelijk, sorry had m'n dag niet. Leuke pony ts en het ziet er goed uit hoor :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:03

Ineke2 schreef:
Te voorwaarts? Sorry maar ik zie dat helaas op geen enkele foto terug.

Tempo zie je ook niet op foto's :') Ik denk dat je bedoeld dat ze niet actief is op de foto's.

Een vlug paard hoeft niet per definitie actief te zijn. Mijn verzorghaf was er bijvoorbeeld zo'n een. Totaal niet actief maar wel heel erg snel. Bij hem had ik precies hetzelfde, als hij te hard ging en ik de controle kwijt was ging ik stappen of halthouden om zo de rust bij hem en vooral mezelf weer terug te vinden.

Wat werkt voor de activiteit is om vooral veel overgangen te rijden. Daarnaast hebben wij er heel erg aan gewerkt om hem lang/laag te houden en bij te drijven. Hierdoor kwam het tempo een tijdje te hoog te liggen, maar ging hij wel zijn achterhand en rug gebruiken. Toen hij eenmaal begreep hoe hij zijn achterhand moest gebruiken zijn we gaan begrenzen, dus het tempo onder controle houden. Hierdoor kwam hij vanzelf nageeflijk. Niet te veel focussen op de voorhand dus want dan doen ze achter niks (heeft hij ons een jaar mee gefopt :+ )
Ik zeg niet dat dit dé manier is, maar voor ons werkte dit uiteindelijk perfect :)

Overigens vind ik het er op de foto's al hartstikke goed uitzien hoor! Jullie zijn goed op weg, en je hebt echt een kanjer van een pony onder je :)

r0dY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:30

Wauw, wat is ze volwassen geworden Eline.
Ze ziet er supergoed uit.
Leuk om haar zo weer eens tegen te komen.
Jullie gaan goed, zo van de foto's te zien

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:31

Leuk om jullie weer eens voorbij te zien flitsen, ziet er leuk uit :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:42

farahdiba46 schreef:
Jullie hebben gelijk, sorry had m'n dag niet. Leuke pony ts en het ziet er goed uit hoor :)

Deze reactie vind ik dan wel weer heel tof van je! _/-\o_

TS, leuke pony en wat speciaal dat je haar zelf hebt beleerd!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:25

Bedankt allemaal! :D

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:31

Leuke pony! Ik vind jij houding wel erg netjes eigenlijk hoor. Lekker door oefenen, komt alles goed. Veel plezier nog samen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:05

Leuke Haflinger :) Ze mag wel wat actiever worden, zeker met de achterhand. Veel tempowisselingen rijden dan houd je ook de controle.