Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Azmay schreef:Ik schrik er een beetje van dat mensen het liever zien zoals op je eerste foto maar ergens is dat ook niet zo vreemd.
Ik vind het super dat je nog steeds op deze manier bezig bent, eerlijk gezegd had ik verwacht dat je wat sneller meer vooruitgang zou boeken maar eerlijk is eerlijk het blijft wel gestaag beter worden dus je komt er wel
Wilawander schreef:Niemand zegt dat foto 1 perfect is maar dat het een fijner beeld geeft als de actuele foto's
Wendy schreef:Ik heb je vorige topic ook gevolgd en weet heel eerlijk gezegd niet precies wat ik er van moet vinden.
Ik herken je trainingmethode wel, Linda Parelli doet iets soortgelijks in de DVD's die zij 'the game of contact' noemt. Alleen maakt zij wel meer gebruik van buiging om het been en voorwaarts rijden. Linda vindt nooit het wiel zelf uit, dus ik denk dat ik me ook maar eens ga verdiepen in de bronnen die hier genoemd zijn, want met haar DVD's ben ik er nooit echt uit gekomen.
De handhouding is wel iets wat ik herken: paard hoofd hoog, dan heb ik de handen hoog. Laat het paard het hoofd zakken? Dan laat ik de handen zakken.
Eigenlijk is dat een ultieme vorm van het houden van verbinding en het volgen van het paard, als je het goed doet dan. Als je het niet beheerst, dan kun je beter je handen vast zetten. Dan maak je meteen je paard duidelijk waar hij moet lopen, door middel van het wijken voor druk
Babootje schreef:Wilawander schreef:Niemand zegt dat foto 1 perfect is maar dat het een fijner beeld geeft als de actuele foto's
Foto 1 is in ieder geval wat meer in horizontaal evenwicht.![]()
Murosch je weet dat ik geen fan ben van "de stretch". Heeft geen trainingswaarde behalve ontspanning Een correcte vwnw wordt met aanspanning van de buikspieren gereden en is niet op de voorhand.
Het zo'n lange tijd zo extreem op de voorhand rijden, waarbij je ook nog eens behoorlijk op de voorhand zit, houd absoluut een risico in voor de voorbenen. Ik hoop dat je je dat ook beseft.
Maar ontegenzeggelijk is je paard er wat beter uit gaan zien. En je bent natuurlijk ook niet voor niets een andere manier van rijden gaan proberen. Ze was vluchterig en moeilijk als je haar :aan elkaar: wilde rijden.
Maar vaak zie dat ook wel bij paarden waar fysiek iets niet mee in orde is.
Het is bijvoorbeeld bekend dat paarden met KS heel graag in zo'n lage houding lopen. Heb je ooit eens uitgezocht of dat aan de hand zou kunnen zijn?
Murosch schreef:Kamy dat is een heel mooi plaatje, maar mijn paard is heel anders gebouwd en zal dit niet zo kunnen doen in de lage stretch helaas.