Orchid's Rocco, 3 jarige valk new forest ruin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Orchid's Rocco, 3 jarige valk new forest ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:53

Hij heeft zijn bouw en gangen niet mee, maar wel een leuk hoofdje. Plus natuurlijk de juiste kleur. Als het een vosje was geweest met deze bouw en dit halve papier dan zou hij tussen de 1000 en 2000 hebben gekost. Duur kleurtje dus. ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:57

Waarom zijn jullie aan het beredeneren m of haar vp te hoog is? Ze laat gewoon een paar foto's van een knappe pony zien, that's it.
Ik vind m leuk :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:19

Oh je, ik zal wel heel blond zijn maar waar zie je dat hij overbouwd is precies? En een te korte hals? Het kleurtje is mooi, van prijzen heb ik niet veel verstand in paardenland. En een filmpje laat vaak wel wat meer zien toch?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 16:21

xyzutu2 schreef:
Hij heeft zijn bouw en gangen niet mee, maar wel een leuk hoofdje. Plus natuurlijk de juiste kleur. Als het een vosje was geweest met deze bouw en dit halve papier dan zou hij tussen de 1000 en 2000 hebben gekost. Duur kleurtje dus. ;)

Beetje aparte opmerking om op baiss van foto's te zeggen dat hij zijn gangen niet mee heeft?
Deze zijn namenlijk echt zo slecht nog niet ;)

En om nog heel even terug te komen op wat iemand zei over wat een pony op moet brengen die al verder is in opleiding, ik denk als het een sprekende en correcte pony is die niet ouder is als 8 die m/z niveau loopt wordt daar ook al gauw rond de 10.000 voor gevraagd.

De helft van dat bedrag genomen voor een jonge pony die zich "nog niet bewezen heeft in de sport" maar wel zeker potentie heeft en vrij is van gebreken vind ik niet heel gek berekend.

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:47

Wat een knapperd! Erg leuke foto's! (:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:25

ruitje schreef:
Ik weet niet of jij een beetje in de handel zit, ik wel toevallig ;) . En de markt is krap, weinig gefokt de laatste jaren schat ik zomaar in.

Als hij dan gezond is, voor een 3 jarige braaf en een opvallende kleur heeft, had ik 'm ook eerst voor dit bedrag neergezet.

Zakken kan je altijd nog of niet soms ;) . Ik snap nooit zo goed waarom mensen vallen over een vraagprijs, haar paard, haar prijs :)

Natuurlijk. Je kunt het altijd vragen. En misschien vind je een sukkel die dat ervoor betaalt :D :D Echt goede sportpony's zijn goed geld waard, MITS, de knoppen erop zitten. In ieder geval t/m M en liever nog t/m Z. Want dure pony's worden gekocht door ouders met geld om kinderen goed te laten presteren in de korte tijd dat ze zich in de kijker kunnen rijden. Tot 18 jaar en dan moet je nog wel een grote maat pony hebben, anders is het geen gezicht. Die beginnen niet met een pony van 3 die niks kan.
De kleur is leuk maar qua bewegen zie ik op de foto geen spectaculaire pony die dat geld zou rechtvaardigen. Ik zie een aan de teugel getrokken opgekropte pony met een kort nekje en met zn kont omhoog.
Dus mijn advies - als je dit geld wil beuren en de pony is echt talentvol - is hem nog een poos door te rijden, wat knoppen erop te zetten en goede verkoopfoto's maken, waarbij de pony beter tot zijn recht komt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:18

Toch grappig dat ik regelmatig pony's te koop zie voor dit soort bedragen, net zadelmak en soms zelfs papierloos en mensen tellen het er voor neer. Recent bij mij op stal ook nog gezien.

Ts, foto's zien er opzich goed uit hoor (heb ze ook op de app gehad van de persoon in kwestie haha) maar probeer met wat meer lucht te rijden. Nu is zn bovenlijn heel strak maar met meer lucht van voren kan hij ook wat lengte nemen :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:18

maar zo ondertussen denk ik dat heel bokt en aanhang wel doorheeft dat de pony eigenlijk te duur is
aan de andere kant als de gek het er voor overheeft, waar bemoeit iedereen zich dan mee.
Maar ts je hebt ook waardevolle tips gehad die ik zeker zou opvolgen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:53

Hee wat leuk, zie ik jou en Rocco hier ook.
Ik vond het leuke foto's en Rocco een erg leuke pony qua uitstraling en totaal plaatje!

Heb getemd voor de offtopic reacties want dat doet hier niet ter zake.