Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:59

Tuurlijk kun je een reactie geven, maar met een arrogante sneer lok je inderdaad een negatieve wederreactie uit.
Waarom kunnen vrouwen niet gewoon een grapje of complimentje incasseren of gewoon negeren als ze er niet van gediend zijn?

Die mannen hadden vast niks kwaad in de zin, maar door de reactie van TS sloeg hun stemming blijkbaar ook om, wat ik me ook best kan voorstellen :o

Daarmee praat ik hun gedrag niet goed, maar vind TS ook niet geheel vrij van blaam.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 00:08

Volgende keer gewoon negeren. Ze hebben waarschijnlijk al lekker zitten kachelen en van drank ga je nu eenmaal rare dingen doen en zeggen.
Gewoon aandraven en 25 meter verder weer stappen.
Hier was het op zaterdag middag bij het cafe altijd bingo. Zeker als er gevoetbald moest worden.
Gingen gewoon in een drafje voorbij het cafe. Er was dan te weinig tijd om een opmerking te verzinnen en te roepen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 01:52

Lente schreef:
Moeten wij dan omdat we vrouwen zijn dat soort opmerkingen maar gewoon negeren? :\

Hoewel ik snap dat het niet slim is in zo'n situatie is het toch eigenlijk bizar dat we geen reactie kunnen geven zonder vervolgens agressie op ons dak te krijgen?

Dat valt in hetzelfde segment als "ze vroeg erom want ze droeg een kort rokje".

Omdat het feminisme te hard is doorgeslagen? Als we al bitsig gaan doen om iets dat met een andere ingesteldheid met een lach en een grap op gereageerd kan worden.
Mannen waren met zijn allen wat aan het drinken. Laat ons eerlijk zijn, die worden lollig. Komt een meid in een strakke broek voorbij. Geven complimentje of grapje naargelang je wilt. Ik vind dat ze het nog netjes hebben gehouden. En dan komt er een bitse reactie terug op dat grapje. Ik zou daar ook niet van gediend zijn nee...

Vroeger werd er zoveel nagefloten door bvb bouwvakkers - daar is niemand aan gestorven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:22

Geen idee hoe de opmerking van de cafe gasten precies geplaatst was maar dronken lui zijn wel een geval apart dus kun je beter met een grappige opmerking reageren als bitsich.

Dat ze op de terugweg zo gemeen deden blijft bizar en slaat natuurlijk nergens op.

Ik persoonlijk was het terras opgereden met paard en al, kijken of ze dan nog zoveel praatjes hadden.
Vermoed dat het terras rap leeg was als ik die kant op kwam maar ik straal op dat moment dan ook iets uit , van kom maar op.

petraaken

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:56

De volgende keer dat ze proberen je paard over de zeik halen kan je beter de politie bellen en je vriendin als getuige laten optreden.

Verder zo'n opmerking gewoon lekker negeren en niet meer op reageren. Mannen en drank dat gaat nl niet goed samen en al helemaal niet als het een stelletje macho's zijn in groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:04

Ik vond je vriendin wel het verstandigst. Gewoon laten gaan en niks van aantrekken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:17

Ik vind het wel opvallend dat veel dames het hier normaal vinden dat je als vrouw nageroepen wordt op een manier die niet als prettig ervaren wordt :?

Kijk, dat het niet handig is om een confrontatie aan te gaan met een groep mannen, is zo. Maar eigenlijk is dat toch van de gekke? "oh ik hou mn mond maar, want anders word het nog erger..". Mannen moeten eens leren dat het niet altijd leuk is om op een denigrerende manier nageroepen te worden, en al helemaal niet als zij met meer zijn tegenover dames of meiden die alleen of met zn tweetjes zijn..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:20

Daarom na het voorval van haar pony te willen laten schrikken de politie erbij halen. Die zullen dan de volgende keer hopelijk wat sneller nadenken.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:26

Ze hebben drank op...
En inderdaad het is gestoord dat ze zo reageren na dat iemand alleen zegt doe normaal.
Maar dronken mensen kunnen niet nadenken en daar kom je ook niet snel tot over.
Met dat in je gedachte zou ik het gewoon negeren.
Want dan bleef het gewoon bij die complimenten met een sexistische toon.
En hij zei alleen: leuke broek. Misschien wel op zo'n foute manier, maar toch.
Hoef je toch niet er op in te gaan? Stel hij zei echt iets van: lekkere kont in die broek, is het een ander verhaal imo.
Laatst bijgewerkt door Lovas op 02-08-16 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:31

"sexistisch compliment"?? :')
bestaat dat echt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:47

Ik begrijp de "Het is toch ook nooit goed voor vrouwen, hij noemde je tenminste niet lelijk"-opmerkingen niet zo goed. Ik heb in mijn leven nog nooit met een groepje meiden op terras gezeten om vervolgens naar een kerel te roepen "He wat heb jij een lekker grote bult in je voorbroek zitten", of "Jeetje wat een apenkop heb jij" 8)7 Het is niet omdat ik borsten en een kont heb, dat ik op deze wereld ben gezet om openlijk gekeurd te worden door mannen. Als TS zich aan de opmerking stoort en zich er niet lekker bij voelt, is dat haar goed recht.

Zelf zou ik deze opmerkingen wel negeren, zeker als ik op een paard zit. Ik zou gewoon een ongelooflijke bitchface opzetten de de mannen geen blik waardig gunnen :+

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:48

Hahaahhha nu je het zegt. Een compliment met zo'n toon. Ik wijzig :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:57

Ik verbaas me ook over de reacties hier net als Cer.

Nee het is van de zotte dat die groep je paard willens en wetens aan het schrikken wilden maken, echt ik kan daar met mijn verstand niet bij.
Ik zou zeker overwegen om daar een melding van te maken bij de politie

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:20

Cer, dat is zo persoonlijk hoe je dat beziet... Niet dat het vaak gebeurt want ben geen knappe meid, maar nafluiten vind ik best leuk. Zegt mij dat ik er wel mag zijn.

Trouwens, een leuke broek kan ik met de beste wil van de wereld niets seksistisch in zien. Als ze nu hadden gezegd van lekker kontje in die broek is het wat anders. En zelfs dat zie ik nog eerder als een compliment ;)

Zal misschien aan mijn vrije opvoeding liggen, maar vind dat feminisme echt veel te ver doorslaan tegenwoordig... Een man mag amper nog tegen een vrouw zeggen dat hij haar mooi vind of hij is een seksist :S.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:25

xLes: er is een verschil in nafluiten en nafluiten op een nare, intimiderende manier.

En de TS zegt dat de opmerking mbt de 'leuke broek' bij haar seksistisch overkwam.. Overigens, de eerste keer dat een man tegen een vreemde vrouw zegt "zo, jij hebt een leuke broek aan +:)+ " moet ik nog meemaken. Of het moet een fashionista-gay zijn :')

Het ligt er ook aan waar en hoe het gebeurd.. ik moest vroeger wel eens langs bouwvakkers ofzoiets. Als je dan door volwassen mannen nagefloten wordt als je tussen de 13 en de 16 jaar jong bent, vind ik dat ook een stap te ver hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:31

XLes Dat laatste is natuurlijk onzin. Complimenten zijn altijd leuk!

Maar er is echt wel een verschil tussen een compliment en een seksistische opmerking. Dat ligt niet eens per definitie in woordkeus als wel in intonatie en non-verbaal gedrag.

Dat er meerdere vrouwen zijn die daar niet van gediend zijn is hun recht. "Feminisme is doorgeslagen" vind ik dan ook echt een dooddoener. Net als mensen die feminisme zien als iets negatiefs. Die raad ik aan de speech van Emma Watson voor de VN eens terug te zoeken want zij kan het zoveel mooier uitleggen dan ik.

Feit is dat de maatschappij er op dit moment naar is dat je als vrouw in veel situaties niet kan aangeven dat je er niet van gediend bent om op een bepaalde manier bejegend te worden. Dan kan je voor je eigen veiligheid (of dat van je paard, in dit specifieke geval) beter doen alsof je het niet gehoord hebt.

Maar dat wij dit als vrouwen en medestanders maar zouden moeten accepteren is toch echt een heel ander verhaal.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:44

Cer, daar had ik nu eens geen enkele moeite mee se. Integendeel. Voor mij als super onzeker jong was dat een bevestiging dat ik toch wel gezien mocht worden. En dat beschouw ik ook als een compliment.

Eer het mij te ver gaat moeten ze al met termen als slet aankomen, en dan verwijs ik naar mijn vriend (gezien ik op ouder val een echte, volgroeide man, geen jochie van 20) en dan kappen ze snel af hoor... Als ze weten dat je al bezet bent.

Nee, dat drama maken van vrouwen om niets tegenwoordig ligt me echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:49

Maar waarom moet je eerst naar een andere vent wijzen voor ze afkappen? Dat is toch raar?

Net als dat mannen die proberen te scoren zich regelmatig pas laten "wegjagen" als je al een vriend hebt.

Hmm volgens mij kunnen we deze discussie beter op NM gaan voeren trouwens. We gaan wel flink off-topic inmiddels.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:57

Nou ja voor mij valt dat dan onder "negatieve aandacht is ook aandacht"...
het is inderdaad offtopic :j

Overigens, : 'dan kappen ze af, als ze weten dat je bezet bent'.. Heb je enig idee wat een rare redenatie dit is? Dat betekent dat alle vrijgezelle dames free game zijn??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:58

Soms kun je mensen het beste gewoon negeren. :+
Maar nee, het is zeker geen normaal gedrag en je hebt geluk dat je paard zo braaf is.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:07

Ik blijf erbij: tegenwoordig laat men zich graag in een slachtofferrol duwen en sommigen genieten daar zelfs van... Het feit dat ze paard probeerden op te jagen is natuurlijk niet goed te praten, dat is gewoon een feit.
Het andere voorbeeld dat hier gegeven is met de fluitende fietser: hoeveel azijn moet je gezopen hebben om daar die reactie op te geven, had toch gewoon teruggefloten...
En gaan de dames hier nu echt beweren dat ze nog nooit mannen/ vrouwen gekeurd hebben en dat dan in gezelschap besproken hebben??? Al dan niet vergezeld van iets te luide opmerkingen ;-)...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:12

Bhriseis schreef:
Ik begrijp de "Het is toch ook nooit goed voor vrouwen, hij noemde je tenminste niet lelijk"-opmerkingen niet zo goed. Ik heb in mijn leven nog nooit met een groepje meiden op terras gezeten om vervolgens naar een kerel te roepen "He wat heb jij een lekker grote bult in je voorbroek zitten", of "Jeetje wat een apenkop heb jij" 8)7 Het is niet omdat ik borsten en een kont heb, dat ik op deze wereld ben gezet om openlijk gekeurd te worden door mannen. Als TS zich aan de opmerking stoort en zich er niet lekker bij voelt, is dat haar goed recht.

:+ Sorry hoor, maar een opmerking als " Mooie broek" vind ik echt wel anders dan "grote bult in je voorbroek of apenkop". Met die bult bedoel je duidelijk iets sexistisch en met apenkop wil je duidelijk beledigen. Als een vriendin tegen je zegt: Mooie broek, ben je dan ook meteen zo op je pik getrapt? Deze man keurde haar broek (een kledingstuk), anders had hij wel geroepen: lekkere kont in die mooie broek.

Ongeacht dat er genoeg mensen zullen zijn die deze opmerkingen als niet prettig ervaren.. ik denk dat het echt meer aan je eigen interpretatie ligt dan aan hoe het al dan niet bedoeld is. Daarbij.. als er niet op gereageerd wordt, is opmerkingen maken veel minder interessant dan als er duidelijk op gereageerd wordt. Actie-reactie

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:24

Spoiler:
Volgens mij is de betekenis van "seksistisch" een hoop mensen ontgaan :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:28

Er had waarschijnlijk beter "denigrerend" of "smerig" kunnen staan, maar ik snapte de strekking van de TS wel :j

En ik vat het op als "wat heb je een mooie broek aan" met daarin de ondertoon "lekker strak broekkie hoor".. of althans, ik kan me er wat bij voorstellen.

En de eerste man die een broek, een kledingstuk, keurt zonder bijbedoelingen moet ik nog tegenkomen :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:29

Simoonzel schreef:
Spoiler:
Volgens mij is de betekenis van "seksistisch" een hoop mensen ontgaan :=

_/-\o_