Daar sta je dan in tenue met paard in de kliniek..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Daar sta je dan in tenue met paard in de kliniek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:13

Fijn dat je goed nieuws gekregen hebt!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:14

Super!

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:16

Vandaag had ik een telefonisch consult met de dierenarts, afgelopen weekend heeft haar hoef niet meer ingepakt gezeten en mocht ze ook weer heerlijk 24/7 buiten op het land staan! Vandaag belde de dierenarts na mijn update dat haar been niet dik/warm is, haar kroonrandwondje niet uitpuilt en ze niet kreupel loopt. Haar conclusie was rustig aan weer oppakken! Ik heb via de kinesiologe Kerabol Biotine besteld voor haar hoef wat te ondersteunen. Verder is Creasure ook verwend met een APK'tje bij de Osteopaat afgelopen vrijdag. Voor nu gaan we tot zaterdag lekker wandelen, spelen en parelli oefenen!

Gisternacht hebben we een fotomeeting (via Bokt ook!) gehad in het donker, zo vet! Alles is gelukkig goedgekomen met mijn gekke merrie! Bedankt voor alle lieve berichtjes en vooral tips qua springschoenen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 04:09

Gelukkig komt alles goed met haar! Mooie foto's :)
Ook nog een tip voor de springschoenen, mijn paard kreeg wondjes van zijn springschoenen nadat zijn kootholte helemaal kaal was geschoren om te laten scannen. Ik doe dan kootbeschermers van Kentucky (15 euro) om en daarover de springschoen. Zo nog nooit wondjes gehad bij hem.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:57

Hoe gaat het nu met de hoef? Mijn paard had ook aan de binnenkant een veel grotere kroonrandwond (had vastgezeten in een ruif) en de hoef groeide daar niet meer. Hij had daardoor altijd een verticale scheur over de hele lengte in zijn hoef. Hij had er overigens helemaal geen last van. Je kon gewoon alles met hem doen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:53

Liggen die ijzers niet een beetje te ver buiten de hoef?

Afbeelding

Afbeelding

Want dan heb je feitelijk een soort botte messen aan de hoef en als ze elkaar dan raken heb je dit soort vervelende schade.

Hopelijk knapt ze snel op :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:56

Ze staat idd wel erg ruim op haar ijzer. Wordt ze wel warm beslagen?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:09

De ijzers zijn ruimer dan de hoef,een paard kan daarmee geen rekening houden,dus ijzers eraf of een betere smid zoeken :-)

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 13:16

Inmiddels mogen we weer alles doen! Ze loopt alsof er niks gebeurt is, haar kroonrand is onbeschadigd gebleven en de wond die ze had groeit al mooi uit :) Geluk bij een ongeluk dus!

Ze word warm beslagen door de stal smid (tevens smid van FEI paarden maar dat zegt niks), hij doet dit al jaren en ik ben tevreden met zijn werk en zal hierom ook niet veranderen van smid.

Ik heb op advies van de osteopaat westropp springschoenen aangeschaft en daar rijden we nu mee, dit zijn kleine springschoenen speciaal voor kroonrand beschadigingen. Tot nu toe heeft ze ook nog geen wondjes ermee ervaren!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:21

Ik zou toch met je smid overleggen of het ijzer wat minder kan uitsteken.

Nu heeft ie een verwonding en het gebeurde in de overgang van draf naar stap, maar als ie direct na een sprong met die ijzers zo'n hapering heeft, kun je samen lelijk vallen.

Te grote schoenen lopen gewoon onhandig :)

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 13:28

LBLGypsyCobs schreef:
Ik zou toch met je smid overleggen of het ijzer wat minder kan uitsteken.

Nu heeft ie een verwonding en het gebeurde in de overgang van draf naar stap, maar als ie direct na een sprong met die ijzers zo'n hapering heeft, kun je samen lelijk vallen.

Te grote schoenen lopen gewoon onhandig :)

Bedankt voor de tip! Ik neem het mee, aankomende week komt hij namelijk weer langs :)