Especial, mijn valk PRE hengst op chique!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Re: Especial, mijn valk PRE hengst op chique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:29

Wil je een keertje stoppen met mij telkens zo jaloers te maken. Bedankt!

Serieus, al jouw paarden zijn knappe binken. :')

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:50

Wauw, wat een knapperd!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:54

Nyckle schreef:
Thanks! Denk dat het beeld wel iets vertekend bij die hoofdfoto aangezien ik er nog makkelijk een vinger tussen kan krijgen. Ga er even naar kijken en verstellen. Vind het sowieso niet heel mooi een lage neusriem, maar hij loopt er veel beter op.
Fijn dat je je paard net zo mishandeld als mijne, mijne heeft ook een te lage, te strakke neusriem om. _O- Arme dieren, swifty kwaaltje?

Maar toffe foto's, valkie in goud <3

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:59

Wooh Wooh Wooh!
Dit paard is gewoon perfect! <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:29

Erg gave fotos weer!!! <3
Ik vroeg me al af wanneer je ging starten... maar die plannen zijn er dus hopelijk snel! Je zult vast hoge ogen gooien!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:50

Thanks allemaal! :)

Hij meet 1.62/1.63, gummybear. Ben zelf 1.95 dus hij zal niet groot onder mij tonen haha.

Dat weet ik inderdaad, mala. Maar die wedstrijden zijn hier nooit in de buurt helaas.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:54

Nyckle schreef:
Thanks allemaal! :)

Hij meet 1.62/1.63, gummybear. Ben zelf 1.95 dus hij zal niet groot onder mij tonen haha.

Dat weet ik inderdaad, mala. Maar die wedstrijden zijn hier nooit in de buurt helaas.

Jaa hij oogde groot maar toch ook weer niet haha, was moeilijk inschatten . Maar mooi maatje dan ! :j

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:35

Wauw wat een super gaaf paard!!!!
Schitterend!! <3

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 05:46

Naast het feit dat jij, gewoon steeds weer!, echt belachelijk mooie paarden hebt <3 vind ik dat jij ook altijd van die waanzinnig mooie knotten maakt :wow: kan je niet eens een tutorial maken over hoe je dat zo mooi doet? :o

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:12

Zoooo mooi <3 jullie krijgen vast goede resultaten in de wedstrijden :o

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:14

Wat een knap dier zeg, wauw! <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:29

Wauw prachtig Nyckle! :D *\o/*

Ik vind de foto's van het rijden fototechnisch mooier, omdat je daar mooier licht hebt.
(veel harde kleuren bij het showen van de frontriem)
Maar goed, dat is mijn mening hahaha en je hebt echt een fantastisch paard!

Op welk niveau heb je Especial nu lopen thuis? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:05

Oh die wil ik! :wow:
Gaaf!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:14

mijn god wat een prachtig paard. Dat gaat vast helemaal goed komen op wedstrijd :j

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:35

oowww wauw totally in love <3 <3 <3 <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:10

xyzutu2 schreef:
Nyckle schreef:
Thanks! Denk dat het beeld wel iets vertekend bij die hoofdfoto aangezien ik er nog makkelijk een vinger tussen kan krijgen. Ga er even naar kijken en verstellen. Vind het sowieso niet heel mooi een lage neusriem, maar hij loopt er veel beter op.

Grappig, je hoort wel vaker dat paarden de lage neusriem prettiger vinden. Waarschijnlijk omdat ze het bit wat beter opsluiten in de mondhoek, want dan glijdt het bit minder omhoog/omlaag over de lagen als je de teugels opneemt of weer loslaat. Plus dat de hoge neusriem van de gecombineerde neusriem over de buitenkant van de kiezen loopt en als een paard zijn mond dan iets opent wordt er automatisch een stukje wang tussen onder- en bovenkiezen geduwd. Als de lage neusriem goed zit dan loopt hij nergens over tanden en kiezen heen.
Er moeten trouwens 2 op elkaar gestapelde vingers bovenop het neusbeen onder de neusriem kunnen, dan zit hij correct. :)

Wat ik mij afvraag, dit paard heeft volgens mij best korte mondhoeken.
Als je de neusriem hoger plaatst, komt hij dan niet over de bitringen?

Heel mooi beestje en ook mooi gereden!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:28

Nyckle schreef:

Ja zeker de schimmel is er ook nog Saskia! Rij nu het paard van een vriendin en breng die uit zodat ik straks eindelijk mn eigen kerels mee kan nemen op wedstrijd. Heb volgende maand nog een paar wedstrijden opgegeven en dan ben ik er denk ik wel doorheen. :D

Ik vind het mooie foto's, maar hier wil ik toch wel even op inhaken. Je geeft aan dat er nog een vinger tussen de neusriem en neus past. Zoals al aangegeven is, is het voor het paard vele malen prettiger wanneer dit er 2 zijn, op elkaar, en dan wel tussen neusbot en riem. Als je er op het zachte gedeelte nog net een vingertje tussen kunt frummelen en de neusriem zó zichtbaar strak zit (het vel bolt op) is dit echt onvriendelijk.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:55

Wauw wat een blikvanger en prima vastgelegd op de gevoelige plaat!!!!
Especial nickname EyEcatcher!!!!

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:22

Wat is het toch een prachtig paard <3

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:30

machtig mooie foto's heb je ook nog de sprookjes pony bink?
dat is ook zo een ontzettend mooi dier!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:34

Wat een prachtig dier zeg! Daar hoeft geen strikje om als je die ooit beu bent :D

Ik moet toegeven dat de lage neusriem mij ook wel opviel, ik vind het niet zo mooi en hij LIJKT mij niet zo comfortabel te zitten... Misschien is een Micklem een goede optie, die vallen imo toch net iets mooier en prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:31

Ik heb inderdaad al meerdere mensen beloofd dat ik een filmpje zou maken van mijn invlechtskills, AndreaB. Dus die gaat er binnenkort wel komen haha :)

Thanks Devica! Hij loopt alle oefeningen van het Z met 2 vingers in zijn neus. Enkel aan de basis moet nog wat gewerkt worden. Hij vind het nog lastig om een bepaald basis tempo aan te houden. Dus daar zijn we nu vooral mee bezig. Hij is al super verbeterd in korte tijd. En nog veel kilometers maken op ander terrein zodat hij de focus op mij houdt op ander terrein.

Een vriendin van me rijdt hem nu ook bij en die gaat hem binnenkort Z1 starten als alles goed blijft gaan. Heel wat plannen dus :)

Voor wie het vroeg: Bink is verkocht naar buitenland. Jammer , maar het gaf weer veel andere leuke kansen.

Verder weet ik het nu wel over de neusriem. Ben er gisteren al mee bezig geweest...

Kaya2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:05

Wat een gaaf paard! :') _/-\o_

Hele leuke combinatie en foto's ook

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:05

Jammer dat iedereen het 20 keer moet herhalen van de neusriem. Dat is nu wel vaak genoeg gezegd toch? En doe het anders gewoon even in een privébericht in plaats van het topic.

Jullie gaan lekker! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:47

Ik denk dat :wow: en :~ toch wel het meest in de buurt komen.... naast een open mond van verbazing dan.
Wat een prachtig dier!