Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:35

Soprano schreef:
De naam Wohlan deed meteen een belletje rinkelen! Fantastisch wat je al bereikt hebt met hem. Wel ontzettend zonde dat de oplichtster nog steeds haar gang kan gaan.

Ja daar baal ik ook van. Ik krijg nog steeds af en toe berichten. Dan is er weer iemand opgelicht door haar en dan komen ze via bokt bij mij om info vragen. Te gek voor woorden dat je dit ongestraft kan doen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:41

mirtedl schreef:
Wat een verhaal zeg! Wat een geluk heeft het paard dat hij bij jou terecht is gekomen :)
de 3e foto vind ik erg gaaf, mooi ruggebruik en goed achterbeen +:)+
Ga zo door

Mag ik vragen waarom je fjord vera niet meer rijdt? die topics vond ik ook altijd geweldig

Ja dat was helaas niet mijn beslissing. Maargoed ik heb 1 dagje gehuild en toen een nieuw paard gezocht. Ik hou er met paarden van anderen gewoon rekening mee dat het zomaar over kan zijn. Dus daar sta ik vrij nuchter in, hoewel ik graag nog verder was gegaan. Maar vera heeft het prima hoor. Zie de topics van naomi (puppy1128)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 02:32

Wat een enorm verschil! En dat in zo'n relatief korte tijd!

Maar als ik zo vrij mag zijn: mag ik vragen waarom je niet keihard gillend bent weggerend toen je een nieuw paard ging kopen en vervolgens het paard van de eerste foto zag staan...?

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:04

Knap dat je hem zo hebt kunnen trainen dat hij zijn rug beter gebruikt! Heb je ook een recente standfoto? Zonder zadel of deken etceraard op uiteraard. Ik ben benieuwd hoe zijn rug nu staat!
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 13-06-16 06:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:32

Jeetje..ik schrok echt van zijn rug op de eerste foto. Rugproblemen heb je zo met zo'n paard als je die niet goed kan trainen/rijden denk ik.

Knap wat je bereikt hebt met hem..hij heeft vast ook een fijn meewerkend karakter?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:39

Goed werk! :)

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:44

Wow! Wat een verandering! :)

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:20

Wauw wat een geweldige verandering zeg <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:31

Wow wat een verschil zeg! Knap hoor!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:35

Rije schreef:
Wat een enorm verschil! En dat in zo'n relatief korte tijd!

Maar als ik zo vrij mag zijn: mag ik vragen waarom je niet keihard gillend bent weggerend toen je een nieuw paard ging kopen en vervolgens het paard van de eerste foto zag staan...?

Ik zat hem inderdaad alleen maar af te zeiken toen we erheen waren geweest om te kijken. Maar ik dacht, al krijg ik hem goed dan kan het een hele goede worden. Dit op basis van een paar drafpassen tijdens het losgooien. Ik spoor niet helemaal inderdaad

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:40

Ann99 schreef:
Knap dat je hem zo hebt kunnen trainen dat hij zijn rug beter gebruikt! Heb je ook een recente standfoto? Zonder zadel of deken etceraard op uiteraard. Ik ben benieuwd hoe zijn rug nu staat!

Ja die heb ik wel. Ik zal straks even kijken waar en dan plaats ik wel wat

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:45

Als je in het Z1 bent begonnen, dan heeft het paard dat niveau toch al wel eerder in zijn leven gelopen? Hele verandering van de eerste naar de laatste foto, wat je met een goede training wel niet kan bereiken! Super knap!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:47

Elisa2 schreef:
Jeetje..ik schrok echt van zijn rug op de eerste foto. Rugproblemen heb je zo met zo'n paard als je die niet goed kan trainen/rijden denk ik.

Knap wat je bereikt hebt met hem..hij heeft vast ook een fijn meewerkend karakter?

Ja dat ook. In het begin wel problemen met hem gehad want hij kon heel dwars doen. Als het niet ging zoals hij wilde dan flipte hij. Heb nog hele mooie foto's van hem met 1 been half op de grond en de rest in de lucht :=
Hij leek wel een beetje autistisch ofzo. En hij had niet helemaal door dat de dingen die ik vroeg gewoon fysiek mogelijk waren. Dus heb er wel eens een paar keer een slofje bij gepakt om hem dat te laten inzien.
Na zijn tweede vakantie, we reden toen zzl, was hij compleet veranderd qua gedrag en karakter. Hij deed ineens gewoon altijd wat ik vroeg. Hij is nu op wedstrijden heel stabiel. Presteert constant en is zeer betrouwbaar. Terwijl het daarvoor elke keer opnieuw weer de vraag was wat we die dag voor raar geintje gingen krijgen. Ene week 2 wp per proef, week daarop ergens in de 190

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:47

@ Ilona: ook ik denk dat dit paard met een van zijn vorige eigenaren hoog in de sport liep, helaas is het ergens volledig fout gegaan.

@ TS: Dit heb jij heel mooi voor elkaar gekregen! Niets is wat het lijkt en dit was al bij aankoop een heel goed paard. Super dat hij bij je terecht is gekomen en bij je gebleven is en dat hij nu op de juiste manier wordt getraind. Heel veel succes en plezier samen! Jullie zijn een hele mooie combinatie!

Hebben jullie Grand Prix ambities? :-)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:48

Ilona schreef:
Als je in het Z1 bent begonnen, dan heeft het paard dat niveau toch al wel eerder in zijn leven gelopen? Hele verandering van de eerste naar de laatste foto, wat je met een goede training wel niet kan bereiken! Super knap!

Neehoor ik mag met elk paard gelijk zz gaan starten als ik dat wil. Dus zijn (gebrek aan) prestaties deden er niet toe

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:52

Riel schreef:
@ Ilona: ook ik denk dat dit paard met een van zijn vorige eigenaren hoog in de sport liep, helaas is het ergens volledig fout gegaan.

@ TS: Dit heb jij heel mooi voor elkaar gekregen! Niets is wat het lijkt en dit was al bij aankoop een heel goed paard. Super dat hij bij je terecht is gekomen en bij je gebleven is en dat hij nu op de juiste manier wordt getraind. Heel veel succes en plezier samen! Jullie zijn een hele mooie combinatie!

Hebben jullie Grand Prix ambities? :-)

Wat betreft wohlan zijn niet-wedstrijdcarriere zal ik even heel duidelijk zijn: ik ken de vorige eigenaresse inmiddels. Zij is al 2 keer langs geweest om te kijken hoe het met hem gaat. Ze is hier heel blij mee. Zij heeft hem vanaf zijn derde tot vlak voor mijn koop in bezit gehad en ze heeft geen wedstrijden gereden. Ik zeg dat niet zomaar

En ja, de Grand Prix zou natuurlijk super zijn. Als ik de piaffe er goed op krijg, wie weet..

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:52

Dorine92 schreef:
Ilona schreef:

Neehoor ik mag met elk paard gelijk zz gaan starten als ik dat wil. Dus zijn (gebrek aan) prestaties deden er niet toe

Dat mag wanneer je zelf welk niveau bent? Ik dacht altijd dat je mocht beginnen bij de hoogste gezamelijke klasse. :)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:55

wauwie, wat een verschil

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:55

Nee hoor, als je twee paarden bijvoorbeeld ZZ-Z hebt geklasseerd dan mag je daarna elk paard starten vanaf ZZ-L (1 klasse er onder). Dat is al zo zolang ik me kan heugen.

TS wat een geweldige prestatie, echt heel erg gaaf. Dat toont maar weer, waar een wil is is een weg!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:57

Oh oke thanks! Dat wist ik niet :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:59

Ilona schreef:
Oh oke thanks! Dat wist ik niet :D

Is ook niet helemaal waar. In het bovengenoemde voorbeeld mag je gelijk zzz. Dus niet 1 klasse eronder. Als je 2 keer een klasse hebt bereikt met winst mag je alle paarden gelijk in die klasse starten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:06

Je hebt de verkoopster toch wel gemaild met de mededeling dat je hem in zo'n korte tijd nu in de subtop hebt lopen, dat ze er dus veel meer voor had kunnen vragen mhuhahahaha ~~}>
die bijt zich een vinger af :x

mooi resultaat met het beestje hoor, mag je trots op zijn :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:08

Dan is dat veranderd denk ik. Ik heb 2 paarden z2 geklasseerd en 1 zz-l. Ik mag ieder paard starten vanaf z1, zo was het eerder tenminste. Maar genoeg offtopic, je hebt het hem mooi geflikt en ik ben heel benieuwd waar jullie schip gaat stranden. Ik hoop GP voor je!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 09:15

En hier een foto van zijn lijf nu. Let niet op mij ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:17

Jij hebt echt wonderen verricht! Zegt iets over het paardje, maar zeker ook over jou!

Murosch; jij mag volgens mij ook een nieuw paard meteen Z2 starten hoor.