Valentino op naar 't M2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:37

Joscaa schreef:
Een ingedeukt neusbot nog wel. :') Nee sorry, maar dat gaat nergens over, je doet alsof ik minstens met geweld zn neusriem aansnoer zodat hij niks meer kan bewegen.
Verder bedankt. :)

Oh en er werd gevraagd naar zijn afstamming, het is een springer. Horse La Loi II x Zeus.

Ik denk dat ze de huid bij de neus bedoelt, dat zie ik ook duidelijk terug bij foto 8 en nog een paar foto's.
Mag ik vragen wat jij niet te strak vindt? Er horen 2 vingers tussen te kunnen en daarom zou ik het persoonlijk 1 a 2 gaatjes losser doen.

Verder hoort een lage neusriem natuurlijk ook laag te zitten.
Ik vind het er netjes uit ziet verder! :)

Joscaa

Re: Valentino op naar 't M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:53

Bedankt voor het mee denken over m'n neusriem,maar ik heb mijn antwoord er al op gegeven in het topic, dus ik vind het wel weer voldoende over een neusriem, anders had ik wel een topic geopend over het harnachement. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:11

LesleyxLinn schreef:
Joscaa schreef:
Een ingedeukt neusbot nog wel. :') Nee sorry, maar dat gaat nergens over, je doet alsof ik minstens met geweld zn neusriem aansnoer zodat hij niks meer kan bewegen.
Verder bedankt. :)

Oh en er werd gevraagd naar zijn afstamming, het is een springer. Horse La Loi II x Zeus.

Ik denk dat ze de huid bij de neus bedoelt, dat zie ik ook duidelijk terug bij foto 8 en nog een paar foto's.
Mag ik vragen wat jij niet te strak vindt? Er horen 2 vingers tussen te kunnen en daarom zou ik het persoonlijk 1 a 2 gaatjes losser doen.

Verder hoort een lage neusriem natuurlijk ook laag te zitten.
Ik vind het er netjes uit ziet verder! :)

De huid is inderdaad ingedeukt, maar je ziet ook dat de neus geen rechte lijn meer maakt boven en onder de neusriem maar onder de neusriem inknikt. Dat is een wat aparte neusvorm voor een paard. ;)
Verder hoort een lage neusriem laag te zitten, maar niet zó laag, hij mag namelijk niet over het vrij hangende deel van het neusbot zitten omdat daar dan teveel druk op komt als het paard zijn mond opent. Dat botje is namelijk maar heel erg dun.
Ik ben trouwens helemaal geen tegenstander van lage neusriemen en vind ze zelfs beter dan gecombineerde neusriemen, maar dan moet je ze wel goed (dus hoog genoeg en met 2 op elkaar gestapelde vingers op het neusbot) omdoen anders breng je je paard veel meer schade toe dan met een andere neusriem zou kunnen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 20:15

Man man, kan de neusriem discussie niet in een apart topic gestart worden? Ik ben blij met mijn punten, met hoe goed hij zijn proef heeft gelopen, ik ben geen leek in de paarden & snap zelf echt wel hoe mijn neusriem moet zitten..... Zijn scheve bles vertekend ook, mijn paard heeft GEEN deuk in zijn neus.

Zo, kijk maar hoe heftig zijn neus gedeukt is. :7
Afbeelding

Afbeelding

xyzutu2 schreef:
De huid is inderdaad ingedeukt, maar je ziet ook dat de neus geen rechte lijn meer maakt boven en onder de neusriem maar onder de neusriem inknikt. Dat is een wat aparte neusvorm voor een paard. ;)

Ooit gehoord van een scheve bles??

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:49

Wat een giga stoer dier!
Let wel op je sb, dit is meer wijken.. Je mist de buiging om je binnenbeen, hij heeft kwaliteit zat dus zou er is mee gaan rommelen dan krijg je ook daarvoor hele mooie cijfers

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 05:22

fijn josca dat je nu m2 mag starten. waar was je gestart die bovenste foto's ?

groetjes daphne ;)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:44

Goh die Vaaltje, bijna Z! *\o/*
Als ik die foto's zie mis ik het starten echt weer!! Had het laatst bij jullie op stal al gezegd: hij ziet er TOP uit :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:18

Mooi krachtig paard! Ben persoonlijk erg fan van springers met aanleg voor dressuur ipv de echte dressuurgefokte paarden :)
Het lijkt alsof je in de training je beugels 1 of 2 gaten langer hebt als op wedstrijd? In ieder geval vind ik op de trainingsfoto's je beenligging en daardoor je hele zit wel veel mooier.

Wat betreft de hoge hand. Ik denk dat je jezelf er te makkelijk vanaf maakt door te zeggen dat het door de scoliose komt. Dan zou nl de hoge hand veroorzaakt worden door een hoger opgetrokken schouder, maar die zijn keurig recht. Wel kan het zijn dat door de scoliose, je door je paard op 1 kant bent gezet en de hoge hand een aanwensel is geworden om toch om links te kunnen buigen (een truckje dat zoals Babootje zegt wel vaker gebruikt wordt en in mijn ogen ook niet erg is, maar bewust op bepaalde momenten ingezet moet worden en geen aanwensel mag worden). Maar ik zou dus niet wachten op de fysio om dit op te lossen, maar in je rijden gewoon bewust mee bezig te gaan. Het is nl niet nodig en zonde!
Veel succes in het M2!

Beine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:45

Waarom hebben mensen toch altijd de gave om te focussen op 'negatieve' elementen. Voorbeeldje beste stuurlui staan aan wal..
Volgens mij zien we hier een topic van een onwijs leuk paard met een trotse eigenaar die (net zoals iedereen) haar verbeterpunten heeft, zich inzet en overduidelijk heeft nagedacht over passend harnachement.

Ik zeg, schouders ophalen en lekker genieten!! Want dat is compleet terecht :) Heel veel succes in het M2!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:23

Doel je nu op mij? Want das echt niet zo hoor in mijn geval..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:38

Jullie zijn cool chick! Echt super combintaie! Veel weten het verhaal eromheen niet, jij mag mega trots zijn op je paard die er eigenlijk niet meer zou zijn... Verbeterpunten zijn er tuurlijk, daar ben je je hardstikke bewust van gok ik! Ik ben trots, een tikkeltje jaloers en hop naar het M2 met je ingedeukte neus Valentino :') Geniet!!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:42

Leuk paard :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:57

Gaaf paard! Jammer dat je niet open staat voor het commentaar op de neusriem, want hij zit inderdaad veel te laag. Is niet erg vriendelijk voor je dier :)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:16

Wat een een mega stoer paard!!!Mooie combi....

Succes in het M2... vast geen probleem voor jullie :-)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:19

xMercury schreef:
Gaaf paard! Jammer dat je niet open staat voor het commentaar op de neusriem, want hij zit inderdaad veel te laag. Is niet erg vriendelijk voor je dier :)

Een lage neusriem moet onder het bit door, die krijg je niet veel hoger zonder dat je het bit in de mondhoeken drukt. Dus hij zit niet veel te laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:22

Joscaa schreef:
Man man, kan de neusriem discussie niet in een apart topic gestart worden? Ik ben blij met mijn punten, met hoe goed hij zijn proef heeft gelopen, ik ben geen leek in de paarden & snap zelf echt wel hoe mijn neusriem moet zitten..... Zijn scheve bles vertekend ook, mijn paard heeft GEEN deuk in zijn neus.

Natuurlijk mag je blij zijn met je punten en je paard ziet er verder ook super uit, dus je hebt alle reden om daar trots op te zijn, maar je ziet zelf toch ook wel dat de neusriem niet klopt? Hij zit te laag en te strak. Deze twee foto's zijn vanuit bijna precies dezelfde hoek genomen, ik heb de ene alleen even gedraaid zodat de neuslijnen gelijk lopen: zo zie je toch dat de foto met lage neusriem een vervormd profiel heeft? Waar de neus bij de halsterfoto gewoon recht - op de plek waar de lage neusriem zou zitten zelfs bol - loopt net zoals bij ieder ander paard, zit er bij de lage neusriem een deuk.

Afbeelding

Dat heeft niets te maken met scheve blessen of andere zaken: gewoon de neusriem een paar gaatjes hoger en een paar gaatjes losser en je paard heeft geen probleem meer. En natuurlijk is het jammer als je een topic opent met de bedoeling alleen maar positieve reacties te krijgen en je onbedoeld ook tips/opmerkingen krijgt over dingen waarmee je je paard per ongeluk last bezorgt - dat maak ik net zo goed mee net zoals bijna iedere andere bokker - maar fouten maken is geen schande en hoe sneller iemand (jij of een ander) ze opmerkt, hoe beter voor je paard, toch?

@ Pillow: Dé lage neusriem bestaat niet; je moet er een kopen die past bij de vorm van het hoofd van je paard. Bij een paard als deze moet het neusdeel een stuk hoger en dus moet je een lage neusriem zoeken met een langere kinriem zodat die daar ook de ruimte voor geeft.
Net als dat voor veel paarden het neusstukje van de lage neusriem te kort is waardoor ze de bakstukken in de ogen van het paard trekken; dan zul je voor dat paard dus ook een andere (lage) neusriem moeten zoeken en daar niet gewoon mee door blijven rijden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:23

Moderatoropmerking:
TS heeft al antwoord gegeven op de opmerkingen betreffende de neusriem.
Aangezien het ook off topic is, wil ik jullie verzoeken hier niet meer over door te gaan. Bij voorbaat dank voor de medewerking.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:44

hele leuke combi je rijd hem vriendelijk! :)
op naar het M2!!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:39

Gave combi!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:22

Heerlijk om te zien, deze foto's! Na alle gezondheidsperikelen is het jullie van harte gegund! Echt super dat Valentino weer zo goed loopt. :*